Médiásabb nevet akar az Econet
Rendkívüli közgyűlést hívott össze február 28-ára a tőzsdén is jegyzett Econet azzal a céllal, hogy módosítsa a cég nevét, és százról ezer forintra növelje részvényei névértékét.
"Indokolt a társaság cégnevének módosítása, mert a vezérszónak (jelenleg: econet.hu) is célszerű volna kifejeznie az alapvetően média-fókuszú tevékenységet" - áll abban a meghívóban, amelyet az Econet múlt héten tett közzé a Budapesti Értéktőzsde honlapján. A február 28-ai rendkívüli közgyűlést azért hívja össze a Balázs Csaba vezette igazgatóság, hogy határozzanak a cégnév módosításáról, amelyre egyelőre nem született konkrét javaslat.
A közgyűlés másik napirendi pontja a cég részvényei névértékének tízszeresére, azaz a jelenlegi százról ezer forintra emelése. A változtatás szükségességét azzal magyarázzák, hogy "a jelenlegi, száz forint névértékű részvények kevésbé rugalmasan képesek az általános piaci tendenciák, például a BUX vagy BUMIX index változásainak lekövetésére". A meghívóban szereplő indoklás szerint a tervezett lépést alátámaszthatja az is, hogy az intézményi befektetők között megnőtt a professzionális pénzügyi intézményi befektetői kör súlya (a teljes alaptőkére vetítve összességében mintegy 10-15 százaléknyival), a társaság célja pedig, hogy a részvényeit - mint a média szektort a Budapesti Értéktőzsdén egyedül képviselő instrumentumot - a hazai és külföldi intézményi befektetői kör számára is vonzóvá tegye. "Ebből a szempontból is fontos, hogy a részvény a piaci folyamatokra nagyobb érzékenységgel legyen képes reagálni" - írják.
Az Econet néhány hete, január 4-én jegyeztette be új, EGM Card nevű cégét, amelyet azért alapítottak, hogy fiataloknak nyújtson fizetőskártyás szolgáltatást.