hirdetés
hirdetés

Még mindig visszasírjuk a Slágert és a Danubiust

2010-02-08
Egy felmérés szerint a 18-64 évesek kétharmada hiányolja valamelyik egykori csatornát. A Juventus eddig csak jól járt.

Úgy tűnik, a Danubius és Sláger megszűnése után mind az új, mind a régi rádiók keresik a helyüket. A Kutatócentrum és a Marketing & Media villámkutatásából az derül ki, hogy a 18-64 éves rádióhallgatók 58 százalékának a Sláger, 45 százaléknak pedig a Danubius hiányzik. A nőket és a 18-24 éveseket érintette érzékenyebben a változás. A férfiak és a 25-44 évesek közel 40 százaléka nem hiányolja a megszűnt adókat.

A kutatás hallgatottságot is felmért. Két hónappal a két rádió megszűnése után még mindig a Juventus tűnik a változás győztesének. A korábban leghallgatottabb rádió, a Sláger megszűnésével a Juventus tört az élre: a 18-64 éves rádióhallgatók 27 százaléka hallgatja rendszeresen ezt a csatornát.

Ugyanakkor az új rádióknak is sikerült megvetniük a lábukat: a Class FM a második helyen áll a hallgatottsági listán, míg a Neo az MR2-Petőfi Rádió után nem sokkal lemaradva a negyedik.

A fiatal, 18-34 év közöttiek körében már a Class FM vezeti a hallgatottsági versenyt, megelőzve a Juventust és a Rádió1-et. 35 év felettiek körében ugyanakkor a Neo szerepel jobban a két induló csatorna közül.

A kutatás háttere

  • Minta: 1512 fő, magyar, 18-64 éves korosztály, reprezentatív
  • Időpont: január 20. és 26 között
  • Módszertan: Online kérdőív
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés