hirdetés
hirdetés

Megasztárosok és dumaszínház a rendezvényeken

2011-04-27

Több mint két év válsága után biztató jelek tapasztalhatók a rendezvényes szakmában a Promo Direkt kutatása szerint. Több cég szeretne többet költeni, mint az előző években. Az eredmények még így is elmaradnak a 2008-as és a korábbi évektől.

A Promo Direkt Piackutató az idén kilencedszer készítette el rendezvényes piackutatását. A 3200 kérdőíves felmérés szerint a nagyvállalatok a tavalyinál nagyobb számban és nagyobb összegeket szánnak rendezvényekre. Több cég szándékozik különböző kongresszust, konferenciát, szemináriumot, csapatépítő tréninget és egyéb rendezvényt megtartani, miközben megnőtt az erre a célra egymillió forintnál többet költők aránya is.

Szentirmay László, a piackutató cég ügyvezetője emlékeztett arra, hogy a felmérés 2009 elején 30 százalékos zuhanást jósolt, a tavalyi évre pedig további 20 százalékos csökkenést becsült. Az idén viszont bizakodásra ad okot, hogy szinte minden kérdéskörben kedvezőbb eredmények születtek, mint tavaly.

Többen, többet költenének

A válság előtti években a megkeresett nagyvállalatok 45 százaléka jelezte valamilyen rendezvény lebonyolítását, az elmúlt években ez az arány 31 százalékra csökkent, az idén viszont két százalékkal ismét növekedett a mutató. Míg 2008-ban a háromezer megkérdezett cég fele mondta, hogy tart valamilyen rendezvényt, tavaly már csak 650, most pedig 830.

2008-ban a nagyvállalatok több mint a fele jelezte, hogy egymilliónál többet költ rendezvényekre, a tavalyi évre ez az arány 35 százalékra csökkent, az idén viszont 40 százalékra emelkedett, s összesen 236 cég mondott ilyen nagyságrendű összeget. A válság előtt a cégek egyharmada, ezer vállalat közölte, hogy szívesen fogad ajánlatot rendezvényhelyszínektől és rendezvényszervezőktől, tavaly ez a szám csak 740 volt, az idén pedig közel 800-ra emelkedett.

Biztató a tréninges piac újjászületése is: a Promo Direkt felmérése szerint a válság előttiről majdnem a felére esett vissza a céges továbbképzések száma, s ez a negatív tendencia most megállt. Míg régebben a cégek egyharmada jelezte, hogy többnapos rendezvényéhez szállásfoglalást igényel, ez 2009-re 26 százalékra, tavaly pedig 24 százalékra esett vissza, az idén viszont már 28 százalék volt az arány. Persze a külső helyszínes rendezvények többsége továbbra is egynapos.

Megasztár, törökfürdő

A rendezvényekhez kapcsolódó műsorok között főleg a hagyományos zenei produkciók, humoristák, bűvészek, zsonglőrök jellemzőek. Néhány komolyzenei előadás mellett elsősorban könnyűzenei előadókat hívnak fellépni: a jól bevált idősebb korosztály (Korda György, Ernyey Béla) mellett inkább a televíziós tehetségkutatókból (Megasztár, X-Faktor) ismert fiatal énekeseket, a humoristák mellett pedig egyre kelendőbbek a Dumaszínház előadói.

A felmérés szerint sok cég tartja rendezvényét valamilyen exkluzív helyszínen, például múzeumban, kastélyban, de akár török gőzfürdő is szóba jöhet. A kutatásból továbbá az is kiderült, hogy egyre több rendezvényhelyszín alkalmazza ügyfélszerzésre az internetet.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés