hirdetés
hirdetés

Megszívatták a Tescót

2008-09-18
Hiába vett meg több tucat szerda reggeli napilapban majdnem minden reklámhelyet a brit Tesco, a rivális Asda egyetlen beszúrt hirdetéssel tönkretette a kampányt - írja a BrandRepublic.

Kezdhet aggódni a Tesco nagy-britanniai médiaügynöksége, az Initiative: hiába költöttek el egyetlen nap alatt becslések szerint mintegy 135 millió forintot (450 ezer fontot) a brit napilapokban, hogy mindent elsöprő kampányt indítsanak, a rivális Asda  szupermarketláncnak sikerült beszúrnia egy találó ellenhirdetést.


A Tesco ügynöksége az első húsz oldal összes színes hirdetési helyét megvette a szerdai The Sun, Daily Mirror, Daily Star, Daily Mail és Daily Express napilapokban, azaz minden bulvárlapban. A különböző olcsó termékeket reklámozó hirdetések üzenete az volt, a Tesco kínálja Nagy-Britannia legtöbb akcióját ("Britain's Biggest Discounter").


Az Asda azonban megvette az első húsz oldal utáni első teljes oldalpárt, elrontva a totális kampányt: a hirdetés azt állította, 3457 terméket olcsóbban árulnak a Tescónál. Az Initiative egyik képviselője azt mondta, ennek ellenére ők és az ügyfél is nagyon boldogok a kampánnyal, az Asda nem tette tönkre a hatást. "Örülünk, hogy átjött az üzenetünk" - idézte a BrandRepublic.


A lap által megszólaltatott szakértő szerint az Asda médiaügynöksége, a Carat az Initiative által elköltött összeg mintegy negyedéből, körülbelül 36 millió forintból (120 ezer fontból) oldhatta meg az ellenkampányt. A BrandRepublic forrása azt is elmondta, már jó ideje tudni lehetett, hogy a Tesco ilyen kampányrohamra készül. Ilyen nagyságrendű költésnél azonban az ügynökségek általában garanciát szereznek arra, hogy az ügyfelükkel konkurens cég aznap nem hirdethet a lapban - épp azért, hogy a hasonló csörték elkerülhetők legyenek.

(forrás: Brand Republic)
hirdetés
hirdetés