hirdetés
hirdetés
hirdetés

Megszívatták a Tescót

Hiába vett meg több tucat szerda reggeli napilapban majdnem minden reklámhelyet a brit Tesco, a rivális Asda egyetlen beszúrt hirdetéssel tönkretette a kampányt - írja a BrandRepublic.
hirdetés

Kezdhet aggódni a Tesco nagy-britanniai médiaügynöksége, az Initiative: hiába költöttek el egyetlen nap alatt becslések szerint mintegy 135 millió forintot (450 ezer fontot) a brit napilapokban, hogy mindent elsöprő kampányt indítsanak, a rivális Asda  szupermarketláncnak sikerült beszúrnia egy találó ellenhirdetést.


A Tesco ügynöksége az első húsz oldal összes színes hirdetési helyét megvette a szerdai The Sun, Daily Mirror, Daily Star, Daily Mail és Daily Express napilapokban, azaz minden bulvárlapban. A különböző olcsó termékeket reklámozó hirdetések üzenete az volt, a Tesco kínálja Nagy-Britannia legtöbb akcióját ("Britain's Biggest Discounter").


Az Asda azonban megvette az első húsz oldal utáni első teljes oldalpárt, elrontva a totális kampányt: a hirdetés azt állította, 3457 terméket olcsóbban árulnak a Tescónál. Az Initiative egyik képviselője azt mondta, ennek ellenére ők és az ügyfél is nagyon boldogok a kampánnyal, az Asda nem tette tönkre a hatást. "Örülünk, hogy átjött az üzenetünk" - idézte a BrandRepublic.


A lap által megszólaltatott szakértő szerint az Asda médiaügynöksége, a Carat az Initiative által elköltött összeg mintegy negyedéből, körülbelül 36 millió forintból (120 ezer fontból) oldhatta meg az ellenkampányt. A BrandRepublic forrása azt is elmondta, már jó ideje tudni lehetett, hogy a Tesco ilyen kampányrohamra készül. Ilyen nagyságrendű költésnél azonban az ügynökségek általában garanciát szereznek arra, hogy az ügyfelükkel konkurens cég aznap nem hirdethet a lapban - épp azért, hogy a hasonló csörték elkerülhetők legyenek.

(forrás: Brand Republic)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (8 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
@Londonbol jelentjuk
írj egy üreset, kérlek, a palzs KUKAC kreativ.hu-ra, kifundáljuk. péntekig szabin vagyok, utána szólok, mire jutottunk.
#
zigzag:

Kösz a témát, foglalkozunk vele.
#
A hitelválság hatása mindenkit érdekel, mert mindenkinek a zsebére megy. Igen is, erről kellene írni, nem hülye tescós reklámokról Angliában. Ha térden állva
könyörög a világ legnagyobb biztosítója uzsorahitelért a Fednek, az hidd el, érinteni fogja a reklámköltéseit. Ha gatyába kell rázni a megroggyant Merrill Lynchet a
Bank of Americának, akkor az érintheti a reklámköltéseit. Ha ezek a bankok egytől egyig súlyos veszteségeket szenvednek el, akkor nem fognak annyir reklámozni,
szponzorálni stb. - gondolom én. Az ingatlancégek mennek tönkre, a Fadesa meg ezek, annak is van hatása. Ha 25 ezresével bocsát el a HP, annak is van hatása. Tessék már
észre venni, hogy gebasz van, és nem az a gebasz, hogy a Tesco hirdetése mellett ott van az Auchané vagy mi.
#
Az altalad emlitett nepszeruseg mogott a cimben szereplo elso szot sejtem inkabb, mint a cikk hirerteket.
Hatasa egyebkent ram, mint fogyasztora nem volt - en konkretan eszre sem vettem. Tovabbra sem fogok Asda-ban vasarolni, mert 44 merfoldet nem fogok oda-vissza autozni, amikor a
Tesco, Sainsbury's itt van par percre - London nagy varos nagy tavolsagokkal, ez van.

Erdekes, hogy a magyar lapokban, hirmusorokban - ahogyan Te is - a credit crunchot ugy ertelmezik, hogy az "csak" a tozsde es a hitelpiac osszeomlasa. Sajnos nem csak azoke -
hanem a mikropiacoke (haztartas, vallalkozasok) is, sot sokkal inkabb az utobbie. Pont ezert fogja - peldaul a vasarloero drasztikus csokkenesen, a varhato felvasarlasokat koveto
brandosszevonasokon keresztul - nagyon kemenyen erinteni a reklamipart is. Ha azt gondolod, hogy ennek van hirerteke a Kreativban, szivesen osszeszedem a gondolataimat, add meg az
emilcimed, megbeszeljuk.
#
@marcom101,
arról pont néztem ezt a teljesen pont erről szóló AdAge-cikket a hét elején: http://adage.com/article?article_id=130994

de bevallom, arra jutottam, kevesebb embert érdekel, mint amennyi munkával adaptálható és relevánssá tehető a cikk. jó, hogy szóltok, hogy titeket de igen, legközelebb
ezt is a mérleg serpenyőjébe tesszük.
#
vagy esetleg azzal is foglalkozhatna, hogy a jelenlegi amerikai gazdasági problémák milyen hatással lehetnek a reklámpiacra...
#
Szia,

tegnap éjjel én is azt olvasgattam a Guardianben, mit mondanak az élbalosok, vége-e a világnak, de innen Magyarországról nézve nincs válságban a kapitalizmus :) Az
online-on külföld-témában alapvetően az itthon is több ügynökséggel jelen levő nagy hálózatokkal, a vezető világmárkákkal, globális tenderekkel, az előbb-utóbb
Magyarországot érintő trendekkel vagy színes cuccokkal foglalkozunk.

A Tescós hír az utóbbi kategóriába tartozott: ha valaki egy nap alatt öt lapban darabonként úgy £90K-t hagy ott anélkül, hogy ellenőrizné, nem veszi-e meg a
konkurencia az egyetlen kimaradt oldalt, az érdekes és tanulságos, persze nem a világ vége. Mellesleg eddigi 5 óránál rövidebb élete alatt ez a hónap legerősebben
indító híre (ami azért minket is némi aggodalommal tölt el ;)).

Na de függetlenül attól, hogy Magyarországon éppen inkább fellélegzés van, mint recesszióba belemenés, és a helyi multik többségének inkább ettől függ a
reklámköltése, mint az anyacég állapotától (ezért nem gondoljuk, hogy az amerikai vagy a brit piacot szorongató jelzáloghitel- és tőzsdepánikok közvetlenül és
azonnal relevánsak itthon), hasznos szempont, amit írsz. Ha vezető anyagot csináltunk volna ebből (korlátozottak a kapacitásaink, mindenből nem tudunk), valóban innen
volna érdelmes indítanunk. Ha a Ziparban dolgozol kint, nem akarsz írni róla, hogy érezteti ez a hatását a mindennapokon?

De ha lesznek még látványos tünetek, elő fog jönni a téma itt is (vagy főleg a nyomtatott Kreatívban, ahova való), illő tálalásban. Köszi a figyelmeztetést!
#
Mikozben London minden lapja es brandrep cimlapja egyetlen dologgal foglalkozik, hogyan fogja a credit crunch a gazdasagot es adott esetben a reklamipart erinteni, hogy a bubanatba
sikerult a Kreativnak ezt a hirt kihalasznia? Amit en nem is lattam, pedig minden nap olvason a BR-ot. De meg a Metroban sem vettem eszre ezt a "bravurt" pedig azt is lattam
tegnap.
A Kreativban erdekes lett volna utanajarni annak, hogy miert indult be ez a ket lanc es miert hirdetnek ennyit. Elarulom: a credit crunch miatt. Egyre tobb embernek lett a Tesco
es Asda is draga, helyette megy a naluk is olcsobb uzletekbe vasarolni. Ennek koszonhetoen no az ALdi, Lidl, Netto es hasonlok forgalma. Na ezert kellene a creditr crunch-csal
foglalkozni es nem azzal, hogy ki mennyire szivatta meg a masikat. Szerintem semennyire!
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés