hirdetés
hirdetés
hirdetés

Melyik volt a kedvenc 2018-as reklámotok?

Ahogy a korábbi években, most is kiválasztottunk néhány – egészen pontosan tíz – különféle reklámmegoldást, ami a 2018-as évben született és elég kreatívnak tartjuk ahhoz, hogy a Kreatív olvasóközönsége szavazzon róluk. A szavazás indul, január 9. szerda délig tart, utána eredményt hirdetünk.

hirdetés

A lista összeállításakor figyelembe vettük a fontosabb hazai és nemzetközi versenyek eredményeit, de nem kizárólag ez számított, így ez egy vállaltan szubjektív lista, ahol végső soron a szerkesztőség döntött. Nem a hatékonyságot – hiszen arról nem tudhatunk sokat –, hanem az ötletességet, egyediséget, megjegyezhetőséget vettük számításba.

A címben leegyszerűsítve reklámot írtunk, de a reklám fogalmát tágan értelmeztünk: ide vettünk minden kommunikációs célú tevékenységet, legyen az pr-, belső vagy marketingkommunikáció, függetlenül attól, hogy részt vette-e benne külső ügynökség. A kampány- vagy aktivitás jellegű klasszikus reklámokat és pr-megoldásokat szemléztük, nem számítottak bele az arculattervek, brand identityk, weboldalak és hasonló megoldások. Kimaradtak azok a megoldások is, amelyek nem a magyar fogyasztókat célozták (mert például külföldön futottak, angol nyelvűek, stb).

Szempont volt az egyszerűség is, azaz, hogy egy-két kép, videó segítségével átjöjjön az ötlet az azt nem ismerők számára is.

Továbbá – nem kizárólag, de – előnyben részesítettük a piaci ügyfeleknek készített munkákat, illetve azokat, amelyek nem egyedi események voltak – például fesztiválaktivitások –, hanem szélesebb közönséget tudtak elérni online vagy hagyományos médiafelületeken.

Itt van tehát a tízes lista, szerda délig lehet szavazni. A szavazás során nem sorrendre kell szavazni, hanem pontszámot adni, így minél jobban tetszik egy munka, annál többet ér, a 10-es a legmagasabb pontszámot jelenti.

AUDIo Studio

Megbízó: Porsche Hungária
Ügynökség: Café Communications

Arany díjat nyert tavaly a Golden Drum reklámversenyen a Café Communications Audinak készített rádióreklámja, melyet egy Audi A8-asban vettek fel.

A SZAVAZÁST LEZÁRTUK!

 

Borsodi szituk

Megbízó: Borsodi Sörgyárak
Ügynökség: Mito

Borsodi Szituk címmel indított új kampányt a Borsodi új ügynökségével, a Mitóval közösen. Ennek jegyében a mindennapi szituációkat kötik a sörmárkához, komikus hangvétellel és élethelyzetekkel.

A SZAVAZÁST LEZÁRTUK!

 

Cherrisk bevezetés

Megbízó: Uniqa
Ügynökség: Republic Group

A Republic az új online biztosító, az Y és Z generáció igényeire tervezett Cherrisk bevezetésére indított új kampányt. Az Uniqa belső startupjaként létrejött újgenerációs biztosítási modell szakítani igyekszik a szektorra vonatkozó sztereotípiákkal, ezt üzenik a filmek is.

A SZAVAZÁST LEZÁRTUK!

 

Cofidis áldokuk

Megbízó: Cofidis
Ügynökség: Spice Communication

Vicces áldokumentarista stílusban készültek reklámfilmek a Cofidis új kommunikációs platformjának részeként. Az üzenet lényege, hogy hihetetlen dolgokat mutatnak be, majd a végén mutatnak a nézőnek egy valódi ajánlatot, ami szerintük ugyancsak hihetetlen, csakhogy az már igazi.

A SZAVAZÁST LEZÁRTUK!

 

Comedy Central szavazós

Megbízó: Comedy Central
Ügynökség: házon belül készült

Hatalmasat futott tavaly a közösségi médiában a Comedy Central szavazásra buzdító videója, amely társadalmi célú reklámnak és önpromónak sem volt utolsó.

A SZAVAZÁST LEZÁRTUK!

 

Extra íz

Megbízó: Ételt az Életért Alapítvány
Ügynökség: Mediator Group

A tavalyi év egyik legjobb tartalommarketinges megoldása volt az Extra Íz, amelyben a receptvideók népszerűségét használták ki az alkotók. A Mindmegette receptoldalra, illetve annak közösségi felületeire olyan receptvideókat készítettek, amelyek a szegényeknek való ételosztásra készített ételek receptjeit mutatták be, olyan fantázianevekkel, mint a „Zöldborsópörkölt örömmel”. A videók végén az ételeket olyan műanyag tálba töltötték, mint amit ételosztáshoz használtak, amit aztán egy piszkos kesztyűs, vélhetően nehéz sorsú ember kezébe adtak, majd egy felhívás is megjelent az alapítványnak való adakozásra, adó 1% felajánlására.

A SZAVAZÁST LEZÁRTUK!

 

Egyperces novellák mozikiadásban

Megbízó: Libri-Bookline
Ügynökség: Bold Ideas

A Libri-Bookline tavaszi olvasásnépszerűsítő kampánya egyperces videókkal operált Örkény Egyperces novelláinak nyomán. A filmeket az online mellett mozikban is vetítették nagyvásznon.

A SZAVAZÁST LEZÁRTUK!

 

McDrive

Megbízó: McDonald's
Ügynökség: DDB Budapest

A McDonald's számára a DDB Budapest által készített óriásplakát-kampány a brit Campaign reklámos lapban is megjelent. A Mekik közelében elhelyezett óriásplakátok egyszerre kívánták növelni a McDrive-ok forgalmát, és ünnepelni a legismertebb termékeket.

A SZAVAZÁST LEZÁRTUK!

 

Telenor karácsonyi kampány

Megbízó: Telenor
Ügynökség: Artificial Group
(Guts&Brains DDB/Tribal WW)

A Telenor a karácsonyi időszakban megosztotta reklámidejét az emberekkel. Videó formájában bárki küldhetett karácsonyi jókívánságot, a feltöltött üzeneteket a Telenor kampányában meg is mutatta a nagyközönségnek. A december 1-től 31-ig tartó időszakban a vállalat reklámfilmjeiben is visszaköszöntek a feltöltött videók; de online és közösségimédia-felületeken, valamint a Telenor üzletekben is megjelentek a személyes üzenetek.

A KAPCSOLÓDÓ WEBOLDAL A FELTÖLTÖTT VIDEÓKKAL.

BEVEZETŐ FILM:

A SZAVAZÁST LEZÁRTUK!

 

Tíz éves a Comedy Central

Megbízó: Comedy Central
Ügynökség: házon belül készült

A csatorna promó producerei sajátos La La Land-átirattal ünnepelték a Comedy 10. születésnapját. Azt képzelték el, mi mindent érthettek volna el a nézőik, ha nem a Comedy Central „hülyeségeit" nézik.

A SZAVAZÁST LEZÁRTUK!

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés