hirdetés
hirdetés
hirdetés

Mennyi az annyi a Petőfin?

A Magyar Rádió szerint a médiahatóság nem közölt pontos adatok arról, hogy az MR2-Petőfin milyen a szöveg és a magyar zene aránya. Utóbbit talán azért nem találták el, mert sok magyar előadó angolul énekel.
hirdetés

Nem felel meg a valóságnak, hogy az MR2-Petőfi Rádió kevesebb szöveget és magyar zenét ad, mint a kereskedelmi rádiók – derül ki a Magyar Rádió (MR) szerkesztőségünkbe eljuttatott közleményéből.

A médium azt követően fogalmazta meg levelét, hogy az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) a RadioMonitor Magyarország adatai alapján nyilvánosságra hozta: kevesebb szöveget és magyar zenét sugárzott az MR2-Petőfi rádió az év első négy hónapjában, mint a Danubius és a Sláger Rádió.

Az MR szerint „Az ORTT által a napokban közölt adatokkal szemben az MR2-Petőfi Rádió műsoridejének nem 97,8 százaléka, hanem 91 százaléka a zene a hatóság által vizsgált hónapokban”. A rádió szerint nem felel meg a valóságnak az sem, hogy Petőfin a külföldi zene aránya januártól áprilisig 79,2 százalék lett volna, mivel az adón a külföldi zene aránya az összes zene 67 százaléka volt a vizsgált időszakban.

Mint a közleményből kiderült, az MR2-Petőfi Rádió fontos feladatának tartja, hogy lehetőséget adjon eddig ismeretlen vagy kevéssé ismert fiatal hazai tehetségeknek a bemutatkozásra. Így az adó több száz hazai előadó, több száz zeneszámát játssza napi rendszerességgel. Az adón a hazai zene aránya 33 százalék.

A Petőfi vezetése szerint az ORTT által közölt adatok pontatlanságának az lehet az oka, hogy „a hatóság és az általa megbízott kft. munkatársai nem ismerik eléggé a hazai előadókat, ezért minden idegen nyelven előadott zeneszámot külföldiként kezelnek. A hazai zenei piac egyik sajátossága azonban, hogy a magyar előadók gyakran angolul adják elő szerzeményeiket. Az MR2-Petőfi Rádió munkatársai szívesen segítenék a hatóság munkatársait a tájékozódásban.”

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés