hirdetés
hirdetés

Mire jó a fúzió?

Fókuszkérdés - Barna Tamás válaszol
2004-11-04
Azt gondolom, hogy egy másik ügynökséggel való egyesülés nem más, mint belátása valaminek. Belátása annak, hogy „egyedül nem megy”. Lehet ezt bárhonnan is magyarázni, a vége mindenképpen így hangzik.
Ez természetesen nem vonatkozik arra az esetre, ha egymástól eltérő profilú cégek kötnek házasságot, hiszen akkor bővül a portfólió, és nő az ügynökségben rendelkezésre álló know-how. Mi ezt az utat választottuk, amikor úgy döntöttünk, hogy a világ legnagyobb független márkatanácsadó cégével működünk együtt, mert a Siegelgale olyan hátteret volt képes biztosítani a számunkra, amelyet jó néhány ügyfelünk (például a Rauch vagy a Gösser) esetében sikeresen tudtunk kamatoztatni. Ez akkor egy olyan nemzetközi tudást jelentett, amely korábban itthon nem volt elérhető egyik-másik ügynökségnél sem. A Siegelgale tapasztalati tőkéje egyik pillanatról a másikra a mi tudásunkká is vált, és ez hatalmas kompetitív előnyt jelent a branding területén.

Természetesen nem aszerint választottunk partnereket, hogy azok hazaiak-e vagy sem. A kérdés az, hogy egy cég adott esetben milyen hozzáadott értéket tud az együttműködésbe behozni. Ilyen alapon sok más céggel is dolgozunk együtt, legyen az hazai vagy nemzetközi vállalat.

Reklámügynökségként a függetlenség megőrzése stratégiai cél, mert azt látjuk, hogy a Republichoz hasonló felépítésű cégek tudják egyaránt szaktudásban és kreativitásban azt nyújtani, amire egy igényes partnernek szüksége van.

Mi nagyon kevés hátrányról beszélhetünk az együttműködést tekintve, hiszen lazább, organikus együttműködésben dolgozunk – ez pedig mindkét félnek meghagyta a függetlenséget.

Barna Tamás
RoA, ügyfélkapcsolati igazgató

hirdetés
hirdetés