hirdetés
hirdetés

MT, Pannon - félrevezető reklámok

2006-12-22
Két távközlési cégre is kivetett bírságot a versenyhivatal, amely a Magyar Telekom (MT) és a Pannon egyes reklámjait találta jogsértőnek.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata szerint az MT megtévesztette a fogyasztókat a Favorit, a Favorit plusz, a Favorit Non-stop és a Favorit Non-stop plusz díjcsomagok reklámjaival. A vizsgálat szerint a hirdetésekben egyes állítások nem voltak valósak, ezenkívül a cég több esetben is elhallgatta a díjcsomagok igénybevételének bizonyos feltételeit.

A díjcsomagokat népszerűsítő 2006-os reklámkampány központi üzenetét a MT - a korábbi eljárás eredményeképpen - megváltoztatta. Az „ingyen” kifejezés kimaradt a hirdetésekből és a „0 Ft-os percdíj” volt az új üzenet eleme.

A versenyhivatalnak mégis baja akadt a Favorit és a Favorit plusz díjcsomagokat népszerűsítő hirdetésekben a „napi 18 órát beszélhetek 0 Ft-ért” mondattal, mert a hirdető nem közölt két fennálló lényeges mennyiségi korlátot, ezenkívül nem érzékelhető módon közölte a sajtóhirdetéseken a 0 Ft-os percdíj érvényességi feltételeit és mennyiségi korlátait.
A MT-nek a jogsértő magatartásáért 30 millió forintot kell fizetnie.

A GVH egy másik tárgyalásán a Pannont is elmarasztalta a Wap-szolgáltatás kampánya miatt. A Pannon a „hétvégén ingyen Wap” szlogenű hirdetésekkel tévesztette meg a fogyasztókat, ugyanis egyes anyagokon azt nem közölte, hogy az ingyenesség csak egy bizonyos adatmennyiségig állt fenn. A GVH ezért hétmillió forintos bírságot szabott ki.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés