hirdetés
hirdetés

MTV – elkészült a kampányterv

2002-02-27
Elkészült a Magyar Televízió (MTV) kampányterve, a fizetett politika hirdetéseket a közszolgálati televízió március 4-étől sugározza.
A csatorna hat vitaestet tervez, amelynek időpontjáról és a politikai hirdetések sorrendjéről március 1-jén sorsolással döntenek. A sorsoláson egyelőre csak azok a pártok vehetnek részt, amelyek február 28-áig országos listát állítanak. A hat vitaműsorból egy adás a parlamenten kívüli pártoknak ad szereplési lehetőséget.

Az 50 perces vitaműsort a csatorna főműsoridőben – 21 órától – vetíti. A választási kampány műsorszerkesztési elvét az etikai kódex előírásai határozzák meg, és a vitaműsorok is ennek megfelelően épülnek majd fel. Az elnöki utasítás szerint a műsorokban tilos a jelöltek szándékos lejáratása, a durva és ízléstelen támadás, valamint a köztévé munkatársai nem folytathatnak választási propagandát. A fizetett politikai hirdetésekre a pártok 80 százalékos kedvezményt kapnak, ami azt jelenti, hogy a kedvezmény után pártonként 12 millió 519 ezer forintba kerül a csatornán vetített kampány a 45 millió 228 ezer forint helyett.

A reggeli órákban az m1-en közölt politikai hirdetés 150 ezer forintba kerül, míg főműsoridőben a hirdetőnek 600 ezer forintot kell fizetnie reklámonként, szombatonként a hirdetés ára bruttó 750 ezer forint. Az m2 ezzel szemben jóval kevesebbet, 90 ezer forint körüli összeget számláz. A csatorna március 15-ét „reklámmentes napnak” nyilvánította.

(forrás: Magyar Hírlap)
hirdetés
hirdetés