MTV: rendszeres tanulmány a fiatalokról
Az MTV Networks Europe ezért két ilyen kutatását is termékként kínálja partnereinek.
A Collections of Cool elnevezésű tanulmány – amint neve is mutatja – azokat a dolgokat szedi csokorba, amelyeket a fiatalok igazán coolnak, azaz trendinek, menőnek tartanak. A zenei csatorna vezetése szerint ezzel olyan kulcsot adnak partnereik kezébe, mintha egy kiállításon valaki előre megmondaná, miket kellene bemutatni ahhoz, hogy sikert érjenek el.
A csatorna ezenkívül negyedévente egy trendmonitort is partnerei rendelkezésére bocsát.
A Switched On elnevezésű tanulmány háromhavonta foglalja öszsze a legújabb zenei, technológiai trendeket. Ehhez eddig csak az ügyfelek szűk köre férhetett hozzá, de az MTV szándékai szerint mostantól szélesebb körben is propagálják.
A Switched On programért felelős Claudine Ben-Zenou elmondta, igyekeznek nem csak a már megjelent divatokat elemezni, hanem azokra a trendekre és társadalmi jelenségekre is vadásznak, amelyek egyelőre nem váltak a mainstream részévé, de erre jó esélyük van. Dave Sibley, az MTV nemzetközi marketingért felelős igazgatóhelyettese hozzátette, ezek az eszközök segítenek majd a hirdetőiknek, hogy valóban megtalálják a hangot az MTV-t néző fiatalokkal, és így sikeres kampányokat tudnak majd indítani.