Múló rudi
Új irányokat keres a Pöttyös új reklámfilmjében
2006-06-06
A Pöttyös márka kezd eltávolodni a korábbi koherens kommunikációtól, legutóbbi reklámfilmje messze alulmúlja a korábbiakat.
|
A Pöttyös csinált egy szép filmet. Szép, mert szép lány és helyes fiú játssza a főszerepet, szép színes ruhákban, egy napsütéses tavaszi napon. Ennyi. Ezzel minden pozitívumot összefoglaltam a túrórudi reklámfilmjéről.
A szpotot – gondolom – azért csinálták, hogy a nagyobb méretű, óriás Pöttyöst népszerűsítsék, ezt az üzenetet pedig fel kellett öltöztetni a márka vidám, játékos, huncut személyiségjegyeibe, hogy az egyébként már sokszor elmondott üzenet eljuttatása mellett a fogyasztó érzelmileg meginduljon kicsit. A konkrét üzenet mindössze annyi: „Óriás Pöttyös – ha többre vágysz”. A „nagy ötlet” itt a többre vágyás tárgyának behelyettesíthetősége: vagyis a főszereplő fiú nemcsak a nagyobb rudit szereti, de biztosan szívesen hazavinné az ismeretlen lányt is, aki ehelyett csak leeszi a pulóveréről a csokidarabot.
Az üzenet megfogalmazása minden, csak nem újszerű, semmiféle szellemes megközelítésről nincsen szó benne.
Egyetlen valódi, bár apró, üzenetértékű momentumot sikerült megfogalmazni
a szpottal: megfelelő hőfokra hűtött túrórudit képtelenség úgy elfogyasztani, hogy ne törjön darabokra a csokimáz.
Az egyik legerősebb hazai márka elkészítette eddigi legértelmetlenebb filmjét. Ez a húsz másodperc olyan, mintha egy szappanopera jelentéktelen részletét vágták volna ki: üres és semmitmondó. Nem bevállalós, nem eredeti, nem jópofa, semmiképpen nem bátor, annyiban kötődik a fiatalokhoz, hogy a két főszereplő nem idősebb huszonöt évesnél.
Kicsit olyan az egész, mintha újrapozicionálták volna a márkát, a célcsoport a 35 évesnél idősebb háziasszony, aki majd biztosan megveszi magának és a kisgyereknek a rudit. Ehhez egyébként passzol is a Pöttyös által nemrég meghirdetett gyermekrajzpályázat.
Tavaly nyáron nagyon megdicsértük a Pöttyöst: a Sziget Fesztivál előtt olyan rádiószpotban számolt be a rendezvény támogatásáról, ami a műfajon belül is kiemelkedő volt. [Lásd Kreatív, 2005. augusztus-szeptember – A Szerk.] Emlékezzünk csak a metálos, technós, világzenés pötytyösözésre, zseniális volt. Azóta valami történhetett a márkánál, talán direkt hagyták el a korábbi ösvényt egy másik után kutatva, amiről egyelőre szerintem ők sem tudják, hova vezet. Ha így van, kár érte.
Osztályzata: 2 alá, csak a szereplők és a szép film miatt
Román Balázs