Művelt Marketinges: ki kapta az első cannes-i nagydíjat?
2015-07-01
A szombat esti díjátadóval és az azt követő gálával véget ért a Cannes Lions nemzetközi reklámfesztivál, ahol idén rekordszámú, több mint 40 ezer nevezést adtak be a világ reklámügynökségei, ezek közül végül a zsűri 1077 díjat osztott ki. De vajon ki nyerte az első nagydíjat?
Miután arról már írtunk, hogy miért is oroszlán az az oroszlán, amit Cannes-ban kiosztanak, most azt is megmutatjuk, hogy ki nyerte az elsőt. Amit ugye nem is Cannes-ban és nem is nyáron, hanem szeptemberben adtak át 1954-ben. Az akkori esemény 14 ország 187 nevezését vonzotta, amihez képest az idei 44 ezer nevezés egész szép fejlődést jelent.
Nos, az Adweek 2012-es cikke szerint az akkor még reklámfilm-fesztivál néven futó, Velencében rendezett eseményen a nagydíjat egy három perces, az olasz Chlorodont fogkrémmárka számára készült reklám kapta. A gyártócég a Ferry Mayer volt. A fesztivál egészen a 90-es évek elejéig csak mozgókép alapú reklámokat fogadott, 1992-ben vezették be a közterületi és a sajtóhirdetéseknek szóló kategóriákat.
Az idei Cannes Lionson mi is kint voltunk, a tudósításunkat itt olvashatják, további számmisztikát pedig itt találnak a cannes-i reklámfesztiválról.
Szerényi Szabolcs
főszerkesztő-helyettes