hirdetés
hirdetés
hirdetés

Művelt Marketinges: Miért oroszlánt adnak át Cannes-ban?

Sokszor a díjak elnevezései valamilyen egyéb jelentést is hordoznak, elég ha csak a berlini Arany Medve filmes díjra gondolunk, mert a medve Berlin szimbóluma. De mi a helyzet a reklámvilág elsőszámú díjával, az Arany Oroszlánnal?

hirdetés
A helyzet hasonló az Arany Medvéhez, azzal a különbséggel, hogy az oroszlánnak nincs köze Cannes-hoz, legalábbis nem tudunk róla. Annál inkább Velencéhez. Ugyanis az első cannes-i reklámfesztivált Velencében rendezték meg 1954-ben. Velence védőszentje 828 óta Szent Márk evangelista, az ő ikonográfiai attribútuma pedig a szárnyas oroszlán. A díjat a Szent Márk téren található, bronz oroszlán inspirálta (ahogy a Generali Biztosító logója is a velencei oroszlánból ered). 2011-től bevezetett életműdíj, a St. Mark Lions pedig majdnem pontosan a velencei oroszlán pontos mása. 
 
Forrás: Cannes Lions
 
Forrás: Cannes Lions
 
Forrás: Wikipedia
 
Cannes-ba a díjátadó csak 1956-ban költözött át, 1955-ben a díjakat Monte Carlóban adták át. 1984-ig a díjátadó Velence és Cannes között ingázott, mígnem 1984-től a díjátadó végleges otthona lett a francia üdülőváros. 
 
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés