Művelt Marketinges: Miért oroszlánt adnak át Cannes-ban?
2015. március 25. 11:04
Sokszor a díjak elnevezései valamilyen egyéb jelentést is hordoznak, elég ha csak a berlini Arany Medve filmes díjra gondolunk, mert a medve Berlin szimbóluma. De mi a helyzet a reklámvilág elsőszámú díjával, az Arany Oroszlánnal?
A helyzet hasonló az Arany Medvéhez, azzal a különbséggel, hogy az oroszlánnak nincs köze Cannes-hoz, legalábbis nem tudunk róla. Annál inkább Velencéhez. Ugyanis az első cannes-i reklámfesztivált Velencében rendezték meg 1954-ben. Velence védőszentje 828 óta Szent Márk evangelista, az ő ikonográfiai attribútuma pedig a szárnyas oroszlán. A díjat a Szent Márk téren található, bronz oroszlán inspirálta (ahogy a Generali Biztosító logója is a velencei oroszlánból ered). 2011-től bevezetett életműdíj, a St. Mark Lions pedig majdnem pontosan a velencei oroszlán pontos mása.

Forrás: Cannes Lions

Forrás: Cannes Lions

Forrás: Wikipedia
Cannes-ba a díjátadó csak 1956-ban költözött át, 1955-ben a díjakat Monte Carlóban adták át. 1984-ig a díjátadó Velence és Cannes között ingázott, mígnem 1984-től a díjátadó végleges otthona lett a francia üdülőváros.
(forrás:
Kreatív Online)