hirdetés
hirdetés
hirdetés

Negyedannyit vásárolunk elektronikai cikkeket

Közel negyedével csökkent az elektronikai piac forgalma 2009-ben. Fotóeszközökre és szórakoztató elektronikára költöttünk a legkevesebbet – áll a GfK jelentésében.
hirdetés

Az elektronikai piac forgalma 23,5 százalékos visszaesést könyvelhetett el 2009-ben – írja a GfK Hungária tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jelentése. A válság kirobbanásának időpontjától mintegy fél évvel elcsúszva az első zuhanás tavaly március-áprilisban történt meg.

Az elektronikai piac termékszektorai azonban nem egyforma mértékben estek vissza. A legnagyobb forgalomzuhanást a fotózással kapcsolatos elektronikai termékek könyvelhették el (-29,9 százalék), majd a barnaárúk (szórakoztató elektronika -26,8) és az információtechnológia/nyomtatás szektor (-25,6). A háztartási nagygépek forgalma 17,4 százalékkal csökkent, míg a kisgépeké 11 százalékkal. Az összforgalom 2009-ben a GfK szerint 244 milliárd forint volt (A GfK által mért 50 termékcsoportot alapján), ami körülbelül 121 milliárd forintos visszaesést jelent az iparág 23,5 százalékos visszaesését figyelembe véve.

A jelentés a külön szektorokra vonatkozóan is tett néhány megállapítást. Kiemeli, hogy a leginnovatívabb, legtrendibb termékek (LCD tévék, notebook-ok, digitális fényképezőgépek) esetében volt a legnagyobb visszaesés tapasztalható. Szintén érdekes, hogy a no-name márkák iránti kereslet csökkent, a konyhagépek, a kávéfőzők és a vízforralók piaca megerősödött, a szépségápolással kapcsolatos „personal care” termékeké viszont erőteljesen megzuhant. A szárítógépek piaca volt az egyetlen, amelyik az előző évhez viszonyítva is pozitív mutatókkal rendelkezett. A GfK jelentés zárásként megemlíti, hogy az új termékvásárlások esetében a fogyasztói kereslet nagy mértékben az energiatakarékos modellek felé mozdult el.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés