hirdetés
hirdetés
hirdetés

Negyedmilliárd eurós profit a Bertelsmannál

Komoly profittal zárhatja az évet a Bertelsmann, az egyik legnagyobb európai médiavállalat, az RTL Group tulajdonosa. A versenytársak eredményei is kedvezőek, ami egyre inkább jelzi a reklámpiac regenerálódását.

hirdetés

A reklámpiac növekedése és a költségcsökkentés révén közel negyedmilliárd euró nyereséget ért el az első félévben a Bertelsmann, az egyik legnagyobb európai médiavállalkozás. A vállalat az eredmények alapján felülvizsgálta előrejelzését, s most arra számít, hogy 500 millió eurót meghaladó profittal zárja az évet.

Az RTL Klub révén Magyarországon is érdekelt német társaság korábban 400 és 500 millió euró közötti adózott eredményt valószínűsített 2010-re. „A gazdasági környezet, különösen a reklámpiac azonban javult" időközben - mondta keddi tájékoztatóján Hartmut Ostrowski, az idén 175 éves vállalat vezérigazgatója.

2009-ben a reklámpiac világviszonylatban 15-20 százalékos visszaesése a Bertelsmannt is megviselte. A társaság 82 millió euró veszteséggel zárta az évet, az idén januártól júniusig viszont 246 millió euró adózás utáni nyereséget ért el, bevétele pedig 7,36 milliárd euró volt, ami 4 százalékkal több az előző évinél.

„Nem csupán jól jöttünk ki a válságos tavalyi évből, hanem jobban állunk, mint 2008-ban, vagy az azt megelőző években" - mondta Ostrowski. A vezérigazgató hozzátette: a vállalati szerkezet-átalakítás lényegében véget ért, megváltak több veszteséges érdekeltségtől és bővítik a tevékenységi kört. A jövőben nagy erőket koncentrálnak az elektronikus könyvek és a digitális televíziózás területére, és a növekedés ígéretét hordozó, kulcsfontosságú ágazatként fejlesztik az úgynevezett digitális szolgáltatások körét, amelybe egyebek között elektronikus kereskedelmi és pénzügyi szolgáltatások tartoznak - mondta a cégvezető.

A 91,2 százalékban a Bertelsmannhoz tartozó RTL Group SA, Európa vezető tévétársasága a múlt héten minden idők legjobb félévéről számolt be. Az RTL ugyancsak főként a reklámpiac javulása révén tett szert rekordprofitra, adózás utáni nyeresége 308 millió euró volt az idén január és június között, az egy ével korábbi 62 millió euró veszteség után.

A Bertelsmann az RTL csoport mellett főként két kiadóvállalat, a Gruner+Jahr és a Random House eredményeiből profitált. A társaság áramvonalasítása is javította a nyereségtermelő képességet. A cég történetének legnagyobb szabású átalakításával adott választ válságra, egy év alatt 1 milliárd eurót faragtak le a kiadásokból, főként elbocsátások és a hatékonyság növelése révén. Összesen 4 ezer munkahelyet szüntettek meg, 2010 közepén így világszerte 100 ezer embert foglalkoztatott a Bertelsmann, 2500-zal kevesebbet, mint az év elején.

A pozitív piaci folyamatokat jelzi az is, hogy augusztusban a világ legnagyobb ügynökségi csoportjai közé tartozó WPP és Publicis is növekvő profitról számoltak be. De a hirdetési bevételek révén javuló eredményekről számoltak be a Bertelsmann versenytársai is, mint a német Prosiebensat.1 tévétársaság és az Axel Springer, a francia Lagardere – amely egyebek között az Elle és a Paris Match magazinok kiadója, és a Mezzo, valamint az MCM tévécsatorna működtetője –, vagy a globális óriások, mint a News Corp. és a Time Warner.

(forrás: MTI)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés