hirdetés
hirdetés
hirdetés

Interjú Gács Róberttel

Nem ment a one man show

Rövidnek és szerencsétlennek nevezte a nemrég ügynökséget váltó Gács Róbert welles kirándulását. A BBDO-nál a nemzetközi kreatív színvonalt tarja vonzónak, és a közvélekedés ellenére valójában nem hord atlétatrikót.
hirdetés
Kedves látogatónk! Ez a tartalom csak a Kreatív Online előfizetői számára elérhető, kérünk, a megtekintéséhez lépj be!
 
Ha nincs kéznél a jelszó, érdemes előkeresni, mert a jövőben az archívum mellett az exkluzív tartalmaknál is sűrűbben találkozhatsz majd vele. Az elofizetes@pphmedia.hu címen segítünk, ha nem került elő.
 
Ha nincs élő előfizetésetek, itt választhatjátok ki a számotokra megfelelő csomagot.
E-mail cím:
Jelszó:
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Németh idén januárban távozott a TV2 senior kreatív produceri pozíciójából, és eddig kérdéses volt, hogy hol folytatja tovább a karrierjét. 

A Dove és Lizzo közösen lépnek fel a fiatal lányok mentális egészsége érdekében. 

A Wavemaker társ-kreatívigazgatója a D&AD New Blood Awards Duolingo zsűrijében bírálja majd el a feltörekvő kreatív tehetségek pályázatait.

Influencer-menedzsmenttel, kampánykezeléssel és tartalomgyártással is megbízta a Samsung az ACG-t. 

A piac mérete tavaly 13,195 milliárd forint volt az MPRSZ adatai szerint, ami 9 százalékos csökkenést jelent a 2019-es 14,5 milliárd forinthoz képest. 

Hozzászólások (33 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
osszad ember! :)))))
#
nem mindenki "akkora" kreatív, van, aki fejmodell, arcmanöken, seggdublőr.
#
igen, igen, rém szórakoztató, ahogy a kreatívszakma nagyjai egymást fojtogatják egy kanál vízben
#
Most már aztán nem ér abbahagyni!
#
hát, zigzag, te meg mielőtt tényleg elhiszed, hogy "valódi" reklámszakember vagy, tanulj meg olvasni a sorok között, aztán talán rájössz, hogy pont az állításod
ellenkezőt mondtam az előző kommentemben, persze, elfelejtettem kitenni az "idézőjeleket", hiba volt ezek szerint. de azért neked se lehet túl sok "melód", ha még erre is
"válaszolsz", vagy rettenetesen frusztrált hangulatban lehetsz, hogy vagdalkozol. easy, "süt a nap", satöbbi. (és nem "modellügynökségen" dolgozom, bármennyire próbálod
másodszorra is ellőni ezt a "jó" poént) "szép napot"


#
te mudeng annyira baromira ráérsz, a modellügynökségen nincs meló? miért nem a csajokat kurog@tod inkább a valódi reklámszakemberek helyett?
#
tudom, de sajnos azt itt nem lehet eladni, nem az a menő, igaz-e? ma már fáradt vagyok, de majd holnap kicsit herótozunk valakit közösen, arra nagyobb a kereslet.
#
Hogy te milyen jópofa gyerek vagy, mudeng.
#
Lassú ma a moderációs processz...Balázs, minden ok?
#
Látom, hogy a hozzászólásom igazi vihart kavart, ezért, hogy tudjátok is, hogy miről beszéltek, utoljára és közkívánatra még egyszer csatolom ezt az undorító,
gyalázkodó, ocsmány förmedvényt, ami miatt a mai napig szórom a fejemre a homokot.
A sok ráérő szellemi f....verőnek meg csak annyit, hogy aki valaha dolgozott a gáccsal, az pontosan tudja, hogy, talán nem a legszalonképesebb formában, de az általam
leírtak minden szava igaz.
Tessék csak egy kicsit körbekérdezni a szakmában !!!
Az illető legnagyobb szellemi teljesítménye: több mint egy évtizeden keresztül sikerrel hitette el csaknem mindenkivel, hogy a legkisebb érdemi köze is van ahhoz, amit
fennen lobogtat.

"Persze, hogy nem ment a one-man-show, mert állítólag a WELL-ben, kisebb ügynökség lévén, a kreatív igazgatónak dolgoznia is kellett volna, nemcsak mások ötleteire
ráböffenteni.
És ez az, amire a Gács dicső pályafutása során nemigen volt képes: az önálló gondolkodásra.
A Gács csak egy nagyobb szervezetben tudja elrejteni teljes szellemi sterilitását és munkaundorát, mint amilyen a Young volt vagy vélhetően a BBDO lesz. Egy olyan
szervezetben, ahol sokan dolgoznak HELYETTE és a pozíció megóvja attól, hogy kiderüljön: mire is képes valójában.
Nem véletlen persze, hogy sok éve a GGK-ban sem tűrték meg sokáig beosztott szövegíróként. Az akkori management kétszer hosszabbította meg a magyar reklám hősének
próbaidejét, mert egészen egyszerűen nem hitték el, hogy valaki ennyire tehetségtelen lehet. Persze erről a dicstelen időszakról Gács Róbert és az ő CV-je mélyen
hallgat.
Hát ennyit Gács Róbertről és az ő furcsa viszonyáról az igazsághoz. "
#
Vietnam nekik lenni buli! A leghevesebb viták valahogy mindig azon alakulnak itt ki, hogy valaki beszól, a másik meg szól, hogy ne szóljon be, aztán oda vissza
beszólogatnak, miközben magasra emelik a kreativitás feliratú zászlót, melynek hűsítő árnya alatt semmi másról nincs szó, csak egók harcáról, mindig valami, vagy
valaki ellen, soha nem valamiért. elég szomorú, léptem is, majd írtok rólam később, de akkor már nem lesz ingyen :)
chok dee!
#
@seraf
Remélem, csak színleled az értetlenséget. Ha név, érv és történet nélkül kinyilatkoztat valamit ("Gács béna" - bocs, nem láttam a szóbanforgó kommentet), az ugyan
vélemény, de nehéz bármit kezdeni vele, mert ahhoz a háromból (név, érv, történet) legalább egy, de inkább kettő kellene.

Természetesen nem arra gondolt Balázs, hogy írja ide valaki sokszor, mint állítás, hanem hogy írjatok emailt nekünk - vagy persze, kommenteljétek ide, csak használható
formában. A konkrét helyzetnél maradva, azzal nem tudunk semmilyen érintettet szembesíteni egy interjúban, ha itt csak úgy telibebénáz valaki valakit. Erre azt válaszolja
majd az érintett, hogy "De nem vagyok. Ki az és miért mondja ezt?", és teljesen igaza lesz. Cikket ugyanígy nem tudunk írni ennyiből, mert ellenőrizhetetlen dolog.

Minden egyes direktben hozzánk vagy ide a fórumba érkező érdemi infóval szoktunk kezdeni valamit, és gördítjük, ahova lehet, az a dolgunk. Az érvek nélküli
lebénázás nem ilyen, remélem, te sem gondolod, hogy az a reklámszakma meggyógyítása irányába mutató progresszív lépés.

Ami a másikat, a névtelen véleményeket illeti, meg az irdatlan interaktív szabadságot illeti, nem az a baj, ha valaki dolgot vagy embert kritizál, vagy hogy a nevét nem
vállalva, hanem hogy érvek nélkül, megragadhatatlan, vitaképtelen módon teszi, ami nemtelen, szemét dolog, én is utálnám bárki helyében.

"Zsombor egy fasz." "Miért vagyok az?" "Mindig is az voltál. Mindenki tudja." Ez szélkardozás, nem hogy nyerni nem lehet benne, de érdemben részt venni sem.
#
Seraf, én készítenék veled egy interjút, úgyis a profilomba vág a még névtelen és munkásságukban láthatatlan tehetségek felfedezése.
#
úgy értem, a jobbító és ésszerű kritikát és javaslatot meg nem (nehéz komolyan venni)
#
seraf
ne hagyjuk a mosolyt, de mellőzzük a kedvedért, egyébként is munkaidő van, ilyenkor nem etikus jókedvűnek lenni.

másrészt ha valaki tudja, mi a szakmára a megoldás, miért nem mondja? szerintem nem az, hogy a Gácsot személyesen meghurcolja valaki névtelenül, ez még a jó kis
Parlamentünkben sem komilfó, pedig ott minden van, ami nem emberi. a névtelen mocskolást nehéz komolyan venni, a jobbító és ésszerű kritikát és javaslatot meg igen,
szóval, mi a javaslatod?
én már tettem egyet, írjanak rólam, mert én nem ezért szerettem meg ezt szakmát, ami mostanában itt folyik, és tudnék is (nyilván részben és kicsiben kezdve)
megoldást rá, de nem itt, még a végén valaki ellopja a tuti ötletemet.

annyit elárulok, a megoldásnak nem része emberek pocskondiázása, még akkor sem, ha történetesen okot adtak rá, de átfogó problémafeltárást mindenképpen
próbálnék manifesztálni, bármi is az.
#
Hagyjuk ezt az ázsiai mosoly kérdést sztem. Viszont itt ez a Balázs gyerek, aki azt mondja, aki tud valami durvát cégről emberről, az írjon. Aztán amikor ír valaki,
akkor meg szorgosan nyomizza a del gombot. És számonkéri, hogy nevek nélkül írunk, amolyan kis férgek módjára. Hát én csak azt mondom, welcome to the reality, Balázs.
Az internet már csak ilyen - interaktív, basszus. Az embereknek van véleményük és leírják azt - és ezen az nem igazán változtat, hogy név nélkül teszik. Ha meg csak
azokkal készít interjút a zújságíró, aki már letett vmit az asztalra és neve van - na akkor ne csodálkozzunk, hogy 20 éve semmi sem változik a magyar reklámszakmában.
#
írjatok inkább rólam, srácok, elmesélem, hogyan lettem ladyboyból kiváló ember, hogyan kell díjakat nyerni, és mi a baj az önérzettel, ha egyébként másod nincs.
aztán megreformáljuk a szakmát, lehalásszuk az összes rákot a vizekből és nemet váltunk mindannyian igenre.

csak egy példa: tegnap bementem a postára, le akartam lánciolni előtte a biciklimet, és észrevettem, hogy egy kb 65-70 éves öltönyös arc megáll mellettem, és szigorú
tekintettel nézi, amit csinálok, mintha bunkóság lenne egy postaládához zárni egy értékes piece of artot. én persze egyből felkúrtam magam, mert a nézés az
kötözködés errefelé, és megkérdeztem - ok, hagytam neki vagy 45 mp-et, de csak nézett - "Valami baj van?", az öreg meg néz, és visszakérdez: "Mi a baja?", mondom az,
hogy néz, talán valami baja van velem, azért néz? Azt mondja, neki joga van nézni bármit, de látja, hogy nem boldogulok a lánccal meg bringával, és segít megfogni a
biciklit, amíg lezárom. Amúgy az unokájának ilyen biciklit vett nemrég pontosan. Aztán segített lezárni, én meg kezet fogtam vele, és megegyeztünk, hogy semmi baj
nincs, csak az, hogy már az is baj, ha valaki csak úgy néz.
Ázsiában, ahol ladyboyként karaokeztam egy évig, ha nagyon nézek valakit, meredten, akár egy taxist, az odajön, és vigyorogva üdvözöl: "Hello, my friend, how are you
from today?". Aztán vagy ellopja a tárcámat, vagy nem, de mosolyog. Boldog világ az...
#
FreedomofSpeech! (Bruhahaha)
Milyen írott és íratlan szabályokra gondolsz? Szted egy interjúban kiböffentett dehonesztáló állítás - nem tudom melyik lehet az, ami Téged annyira sért, de most ezt
hagyjuk, szóval a kiböff állítás kiszerkesztése az mi?
Veled is csinálunk interjút, ha vagy valaki, és van neved, és van hozzá arcod is, és letettél már valamit az asztalra. És akkor azt mondhatsz bármiről és bárkiről,
amit akarsz, Te névvel, arccal, pozícióval vállalod érte a felelőssséget. Nem akarom azzal húzni itt az időt, h az interjúkészítésről tartok példabeszédet, ha
érdekel írj elmondom direktbe. Nem érzem, hogy megfosztottam volna a szakmai nyilvánosságot valami fontostól azzal, hogy egy "nickXY" személyeskedő szövegét kiszedtem
innen. Egyébként ahogy mindenmindenminden esetben most is nyitva a kapu: AKI TUD VALAMIT VALAKIRŐL, CÉGRŐL, SZEMÉLYRŐL, DURVASÁGRÓL BÁRMI, KÖNYÖRGÖM NE PARÁZZON MÁR
ÍRNI EGY LEVELET! Nem vagdalkozásfoszlányokat négy sorban nick mögé bújva, mert az is aranyos, meg szórakoztató is, de igazából nem lehet mit kezdeni vele és nem visz
sehova, és olyan magyaros dagonya hangulata van.
#
én tudok one man show-t nyomni különben, nem túl nehéz, jön az emberből. vagy nem.
#
Igen tisztelt Román a.k.a Cenzor úr
Messzemenően nem értek egyet az inkriminált hozzászólás moderálásával. A cenzúra helyett inkább szem előtt kellene tartani az újságírás írott és íratlan
szabályait, miszerint ellenőrizetlenül nem adunk közzé olyan dehonesztáló állításokat, amelyeket valaki csak kiböffent egy interjú során.
Ennek szellemében inkább javaslom Gácsúr viselt dolgainak körbejárását egykori beosztottjainak és "tisztelőinek" körében.
köszönettel
#
ez nyilvánvaló, de én már megkaptam az állást egy karaoke bárban, miattam ne aggódj, nekem már jó lesz, ugyan szopni ott is kell, de nem kell lenyelni.

ugyanakkor ha ez így van, az nagyon szomorú is egyben, és kezdem nem érteni ezt a sok összeszorított ajkú dacos profit, akiknek még mindig könnyes a szeme és vörös a
feje a friss spanyolviaszkupac mellett. én a helyükben csendben élvezném a fizetésszalagom nyújtotta előnyöket, és kussolnék, amíg valaki le nem olvassa a számomat (a
helyükben, az enyémben nem kell, lén sztré vagyok:))
#
mudeng. nincs ilyen cd magyarországon. nem is volt soha. és ha kaszás óta nyomod az ipart és még nem vettek észre, te sem leszel az.
#
Igen, zigzag, egy hostessügynökségen vagyok reklámarc, köszönöm, esetleg valaki más?
#
Te, Mudeng, hol vagy reklámarc? egy hostess ügynökségen?
#
nagy a csend, de egy dologban a kimoderált kommenttel egyet kell értenem: egy nagyobb csapatban könnyű arcnak tűnni, amíg mindenki végzi a dolgát, s a CD-nek csak a nagy
arcát kell adnia a munkákhoz, mást nem nagyon.

s válaszolva a magam kérdésére: nekem nem kellene olyan CD, aki nem képes egy one man showra, akiben nincs meg ez a tűz, amit nem lehet se tanulni, se ellopni, sem pedig
imitálni. van ilyen? nem viccelek és nem cinkelek, ki ma Magyarországon az a CD, akire fel lehet nézni, aki nem csak sír, meg vádaskodik, vagy arcoskodik, hanem fűzhető is
valami a nevéhez? a sokat vitatott Kaszás György óta én személy szerint nem láttam ilyet. valaki

csak mert kifogása és magyarázata (hülye ügyfelek, rossz csapat. low budget munka, satöbbi, satöbbi) mindenkinek van, de ki ma a menő CD itthon? ha meg nincs ilyen,
miért nem örül a sok szerencsés jól kereső ahelyett, hogy átcsapna fikázásba, amint valami nem sikerül neki? szerintem annak kellene örülni, ami valahogy összejött,
nem pedig a szomszéd tehenét temetni folyton jó szokás szerint.
#
az lehet, hogy nem értelmetlen, és csak annyira személyeskedő, mint a cikk, de ne essünk egymás hibájába, annak semmi értelme.

én személyesen nem ismerem a Gácsot, nem tudom, milyen vezető, milyen kreatív, de olvasok sok blogoldalt, és az ilyen hangnemű kommenteken ösztönösen átsiklik az
ember, s bár néha jó érzés, hogy na most aztán valaki jól megmondta valakinek, de nem hiteles, túlságosan személyeskedő, nehéz komolyan venni, akkor is, ha van
igazságtartalma.

a kérdésem viszont még fennáll, főleg ügyvezető kolegákhoz, mi alapján választasz ki egy jó kreatív igazgatót? mit veszel figyelembe? elég, ha dolgozott már
hasonló beosztásban díjnyertes csapat élén (aki aztán nélküle is díjnyertes maradt, épp, mint előtte), vagy van valami titkos módszer, amire még nem jöttünk rá,
vagy?
vagy tényleg ennyi az összes nagyformátumú magyar kreatív? ugyanazok az arcok rotálódnak vagy 10 éve. nem emlékeztet ez valakit a magyar parlamentre?
#
A hozzászólás nem értelmetlen és csak annyira személyeskedő mint a riport.
#
balázs
igazad van, szerintem is az volt, de most megint itt van a komment, valakinek nagyon szorítja a szívét ez a bekezdés, mindenképp közkincset akar varázsolni belőle. na, ez
pont egy olyan komment, ami akkor lenne "korrekt", ha valaki a nevét és arcát is adja hozzá, akkor lehet rá válaszolni is, így meg csak egy újabb netes mocskolódás,
szerintem...
#
mélységesen egyetértek, aarturonál a pont
#
Igen, működik. A kimoderált hozzászólás értelmetlen és személyeskedő volt.
#
well, működik a moderátor, vagy megsértődött valaki a kettővel ezelőtti törölt kommenten? :))
#
Tulajdonképpen valaki leírta, elképzelte, hallotta, tudja egyáltalán, mi kell ma ahhoz, hogy valaki egy budapesti ügynökség kreatív igazgatója legyen? Van valami
általánosan lefektetett ismérve ennek a sok speciális, egyedi elvárás mellett? Vagy elég annyi, hogy már volt valahol, ahol nem tűnt fel még az sem, nagyjából milyen
ember? És ha nem megy a one man show valakinek, az mit jelent igazából? Mert az valóban nem egy bonyolult feladat, hiogy ül valaki egy kupac tetején, ami alatta dolgozik, és
hozza neki a díjakat, kreditet, mindent, de mitől működik az a kupac ott alul, ha rajta csak nyomást jelent az üldögélő segg? Lehet, hogy valaki orvul átveszi a CD
munkáját, csak hogy menjen a szekér? Mert ilyet láttunk már. S volt olyan ügynökség, amelyik megpadlózott, csak mert elment egy CD-óriás? Nem költői kérdés, valóban
érdekel (pl. a Saatchiról Ed Jones óta sokat nem hallani, szemben a távozását megelőző állapotokkal, de az valóban speckó eset volt...)

Én mindig úgy gtondoltam, mielőtt reklámarc lettem, hiogy kreatív igazgató egy sugárzó, lehengerlpő, csillogó elméjű örökifjú kalandor, akit jó követni, jó neki
bemutatni az ötleteimet, és határozottan képviseli érdekeimet mindenfelé, pl. házon belül, vagy ügyfélnél, s ha valami csíra nem akar kihajtani az agyamban, akkor
megöntözi a tapasztalataival és lesz belöle egy klassz film, whatever.
De mostanában kétségeim vannak, hogy a seggnyaláson túl vajh mi kell még ide, hm? Felfelé nyalunk lefelé taposunk, amíg puhába vagy keménybe nem ütközünk? Hát,
hát...szomorú (nem Gácsról beszélek, nem ismerem annyira, de másokat meg igen)
#
Nem csak a one-man-show nem ment...
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés