NHH - 11 millió fölött a mobil-előfizetés
2008. január 29. 14:33
A hazai mobil-előfizetők száma 11 millió fő fölé emelkedett decemberben – olvasható a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) oldalán. A három szolgáltató ügyfeleinek a száma tavaly összesen egymillió 64 ezerrel nőtt, ami 2003 óta a legnagyobb növekedést jelenti.
Míg 2006-ban nem volt összesen tízmillió ügyfele a három mobilszolgáltatónak, addig egy évvel később az előfizetők száma már 11 millió fölé emelkedett. Ez azt jelenti, hogy tavalyelőtt száz főre 99 előfizetés jutott, 2007-ben pedig már 109,7. Az NHH adatai szerint a T-Mobile, a Pannon és a Vodafone ügyfeleinek a száma tavaly összesen egymillió 64 ezerrel nőtt, ami a legnagyobb növekedés 2003 óta.
Az ügyfélszám alapján a három mobilszolgáltató közül a T-Mobile 44 százalékos piaci részesedése a legnagyobb, a második a Pannon 35,11 százalékkal, a sort a Vodafone 20,89 százalékkal zárja.
A szolgáltatók tavaly két százalék fölé növelték összesített piaci részesedésüket a szélessávú internetpiacon. A számok azt mutatják, hogy nőtt a havi előfizetések aránya, és 2006-hoz képest kevesebben használtak feltöltőkártyás mobilt. A pre-paid kártyák részesedése 2003 első negyedévében volt a legmagasabb, akkor ennek az aránya a teljes ügyfélszámon belül 78,82 százalékos volt, míg tavaly 62,4 százalék.
A T-Mobile-hoz kapcsolódó hír, hogy a társaság csatlakozott a Magyar Reklámszövetségen (MRSZ) belül működő Digitális Reklámeszközök Tagozatához (Direkta). Mint arról korábban beszámoltunk a tagozat azzal a céllal alakult meg, hogy elősegítse az új generációs reklámeszközök - plazma tévék, LED falak - elterjedését, növelje elismertségüket és részesedésüket a piacon. A mobiltársaság csatlakozásával a tagozat kiterjesztette működési körét mobiltelefonokra és a hozzájuk kapcsolódó felületekre és szolgáltatásokra.
Az ügyfélszám alapján a három mobilszolgáltató közül a T-Mobile 44 százalékos piaci részesedése a legnagyobb, a második a Pannon 35,11 százalékkal, a sort a Vodafone 20,89 százalékkal zárja.
A szolgáltatók tavaly két százalék fölé növelték összesített piaci részesedésüket a szélessávú internetpiacon. A számok azt mutatják, hogy nőtt a havi előfizetések aránya, és 2006-hoz képest kevesebben használtak feltöltőkártyás mobilt. A pre-paid kártyák részesedése 2003 első negyedévében volt a legmagasabb, akkor ennek az aránya a teljes ügyfélszámon belül 78,82 százalékos volt, míg tavaly 62,4 százalék.
A T-Mobile-hoz kapcsolódó hír, hogy a társaság csatlakozott a Magyar Reklámszövetségen (MRSZ) belül működő Digitális Reklámeszközök Tagozatához (Direkta). Mint arról korábban beszámoltunk a tagozat azzal a céllal alakult meg, hogy elősegítse az új generációs reklámeszközök - plazma tévék, LED falak - elterjedését, növelje elismertségüket és részesedésüket a piacon. A mobiltársaság csatlakozásával a tagozat kiterjesztette működési körét mobiltelefonokra és a hozzájuk kapcsolódó felületekre és szolgáltatásokra.
A hazai mobiltelefon-szolgáltatás számokban | ||
Dátum | SIM szám (aktív) | 100 főre jutó előfizetések száma |
1999. december | 1 522 400 | 15,2 |
2000. május | 2 017 607 | 20,1 |
2000. december | 3 000 413 | 30,0 |
2001. augusztus | 4 084 338 | 40,1 |
2002. január | 5 056 788 | 49,6 |
2002. július | 6 005 128 | 59,1 |
2003. március | 7 061 519 | 69,6 |
2004. február | 8 015 501 | 79,2 |
2005. augusztus | 9 020 623 | 89,4 |
2007. március | 10 058 005 | 99,9 |
2007. december | 11 029 930 | 109,7 |
(forrás:
Kreatív Online)