hirdetés
hirdetés

NHH - elmarasztalta a szolgáltatókat

2007-07-05
Az összes ellenőrzött szolgáltatót elmarasztalta a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH), amely a vonalas- és a mobiltelefon, valamint az internet és a műsorelosztási piacokon működő cégek egyedi előfizetői szerződéseit (EESZ) vizsgálta.
A hatóság közel száz  szolgáltatót és mintegy 15 millió előfizetőt érintő szerződést vizsgált, és nem talált egyetlen olyan céget sem, amelynek szerződései teljes mértékben megfelelt volna a jogszabályi követelményeknek.

Az NHH elemzése azt állapította meg, hogy míg az előfizető adatai, valamint egyéb, az előfizetőt kötelező feltételek - például a szolgáltatásra irányadó díjak - teljes körűen rögzítve voltak az EESZ-ekben, addig az előfizetőt megillető jogok, illetve a szolgáltatót kötelező feltételek nem, vagy csak hiányosan szerepeltek. Az esetek több mint felében hiányoztak a hibabejelentés-, a panasz megtételének módjai; a szolgáltatás szüneteltetésére vonatkozó rendelkezések megszegése esetén az előfizetőt megillető jogok, a díjvisszatérítés rendje, az előfizetőt megillető kötbér mértéke, valamint a szolgáltatás igénybevételéhez kapcsolódó egyéb díjak.

A vizsgálati szempontok alapján a legkevésbé rosszul a mobilszolgáltatók szerepeltek, a három társaság egyedi előfizetői szerződései (EESZ) a vizsgálati szempontok egyharmadában voltak hibásak. A legrosszabb eredmény az internetpiacon született, ahol a szolgáltatók többsége a vizsgálati szempontok több mint felében elvérzett.

Az NHH nem szabott ki bírságot, hanem elmarasztaló határozatot hozott és felhívta a szolgáltatókat az általuk alkalmazott szerződésminták módosítására. A hatóság abban az esetben bünteti meg a szolgáltatót, ha a jogsértés az utóellenőrzések során is fennáll.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés