hirdetés
hirdetés
hirdetés

NHH - négy pályázat a multiplex tendereken

A digitális műsorszóró hálózatok üzemeltetésére négy ajánlat érkezett a Nemzeti Hírközlési Hatósághoz (NHH). Az Antenna Hungária (AH) a tévés és a rádiós hálózat üzemeltetéséért is indult, rajta kívül pedig a szlovák TRI R és a Magyar Rádió (MR) adott be ajánlatot.
hirdetés
Az NHH március 25-én írta ki öt digitális földfelszíni televízió és egy digitális rádió műsorszóró-hálózat üzemeltetési jogosultságára vonatkozó nemzetközi tenderét. A két különálló pályázat kiírását összesen kilenc cég vásárolta meg - közülük hét érdeklődött a televíziós és kettő a rádiós multiplex üzemeltetése iránt - végül az április 24-i határidőre négy ajánlat érkezett az NHH-hoz.

A szlovák TRI R műsorszolgáltató vállalat Digital Broadcasting nevű projektcége a tévés, az MR a rádiós pályázatra nyújtott be ajánlatot, míg az AH mindkét tenderen indul. A TRI R lényegében az AH szlovák megfelelője: tévés és rádiós műsorszórást végez, és Szlovákia egy részén már digitális szolgáltatása is elérhető. A pályázat előfizetői szolgáltatásokhoz kötődő részében a cseh Trade and Technology a cég partnere.

Az ajánlatokat az NHH első körben formai szempontok alapján tekinti át és legkésőbb 15 nap múlva, egy parlamenti bizottsági jóváhagyás után dönt arról, hogy a pályázatok érvényesek-e. A tartalmi elbírálás ezt követően zajlik, az eredményhirdetés pedig augusztusban várható. A nyertesek 12 évre szóló üzemeltetési jogosultságot nyerhetnek el.

A pályázati kiírás szerint a földfelszíni rádiós, valamint a televíziós műsorszórásnak két multiplexen idén el kell indulnia, míg a nyertes a harmadikon mobiltévé szolgáltatást nyújthat. A másik két televíziós multiplexen a műsorszórás a jelenlegi analóg földfelszíni országos műsorszórás leállítása után indulhat be. Az Európai Unióban - és így Magyarországon is - a földfelszíni analóg műsorszórást legkésőbb 2011. december 31-én a digitálisnak kell felváltania. A rádiózás területén a digitális átállás tervezett időpontja 2014 vége.

Tóth András, az AH szóvivője megkeresésünkre nem kívánta kommentálni a szlovák cég indulását.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés