hirdetés
hirdetés

Nincs magyar a direkt, promo és pr shortlisten

2011-06-20

Direkt, promo & activation és pr kategóriában mind a 11 magyar nevezés kiesett a versenyből az 58. Cannes Lions nemzetközi reklámfesztiválon. Három munka így már a fesztivál első napján végérvényesen elbúcsúzhat az oroszlántól, de a többinek más kategóriákban még van esélye. Az ügynökségek is mind izgulhatnak még.

Nem nyerték el a nemzetközi zsűrik tetszését a cannes-i reklámfesztiválra direkt, promo & activation és pr kategóriában nevezett magyar munkák idén. Mind a 11 hazai pályázatot kiszórták, így az első három shortlisten nincs magyar ügynökség.  Ezzel végleg elbúcsúzhat a versenytől három olyan munka, amit kizárólag a promo & activation mezőnyben neveztek a készítőik: a  Kirowski által a Samsung Electronicsnak Valentin-napra készített Love Store című munkája, a DDB McDonald’snak készített Wrapping Up című, illetve a Grey Unicefnek készített Dirtglobe című munkája – ez utóbbi direktmarketinges megoldását egyébként a Grey tavaly is nevezte Cannes-ban direkt kategóriában, de akkor sem került a döntőbe.

Még mindegyik ügynökségnek van esélye

Nem szerepel a shortlisten a promo & activation kategóriában a fentieken kívül nevezett másik DDB-s munka, a DDB Budapest Everyone saves for something címen futó McDonald’s-kampánya, amelyben az ügynökség különféle kirakatok különféle tárgyait csomagolta be sajtburgeres papírba. A kampány, amely egyébként az Eurobesten és a PIAF-on is döntőbe jutott, médiában és outdoorban még hozhat sikereket. Hasonlóképpen van még esélye az Ogily Real Estate kampányának, amely során a normális lakhatási körülményekért küzdő Habitat for Humanity nevű civil szervezetnek ingatlanközvetítő weboldalakra készítettek olyan hirdetéseket, amelyekben hajléktalanok szabadtéri lakhelyét kínálták ingatlanként. A Golden Hammeren diplomával díjazott kampányt az idei cannes-i fesztiválra összesen hat helyre nevezte az Ogilvy, ebből most négy esély tovaszállt, de az online- vagy a médiazsűrit még meggyőzheti az ötlet.

Direkt kategóriában kiesett az Ogilvy Modern Alarmnak készített Break-in hirdetése, amelynek a Golden Hammeren nemrég két ezüst járt, de sajtóban és médiában még ennek is van esélye, akárcsak a Leo Burnett saját álláshirdetésének, a Music Awardnak online kategóriában. Pr-ben a Real Estate-hez hasonlóan lecsúszott a shortlistről a Leo Burnett djuice-os Vámpírok bálja is, amiért még outdoorban izgulhat az ügynökség.

Az amerikaiak és a németek vezetnek

Promo & activation kategóriában egyébként idén összesen 2125  nevezés érkezett, ami majdnem kétszer annyi, mint 2009-ben, de a tavalyi számot is egyharmaddal felülmúlja, tehát a kategória erősödése továbbra is töretlen. A nevezésekből ebben a kategóriában 175 került a shortlistre, amely szerint a kategória legnagyobb esélyese az Egyesült Államok – magasan a legtöbb, 26 döntős nevezéssel. Az USA-t, jóval lemaradva,  Ausztrália és Németország követi 14-14 döntős munkával. Egész biztosan jár majd oroszlán – és nem csak ebben a kategóriában – a Droga5 Decode Jay-Z with Bing kampányának, amelyet sok szakember a fesztivál egyik legesélyesebb nevezéseként jelölt meg.  

Direkt kategóriában is minden korábbinál több, összesen 1858 nevezés küzd idén az oroszlánokért, ami több mint négyszázzal haladja meg a tavalyi számot. A promo & activation kategóriánál kevesebb nevezés ellenére ebben a mezőnyben hosszabb lett a shortlist: itt 204 munka várja, hogy jut-e neki oroszlán. A Droga5-munka itt két alkategóriában is döntős lett, mégis úgy tűnik, direktmarketingben az európaiak a legjobbak. A 16-16 döntős nevezéssel megosztott harmadik helyen szereplő brazilok és amerikaiak előtt Belgium húsz, Németország pedig 26 hellyel szerepel a shortlisten. A német munkák közül itt a hamburgi Jung von Matt Save as WWF című, a nyomtathatatlan pdf-et népszerűsítő  munkája az egyik legesélyesebb, amely két alkategóriában is shortlistes, a Leo Burnett hagyományos előrejelzése szerint pedig az egyetlen oroszlánra esélyes német nevezés.

Ahogy promo & activation és direkt, úgy pr-kategóriában is évről-évre növekszik a nevezések száma Cannes-ban. Az idén harmadik évében járó pr-oroszlánokért ezúttal 819 nevezés harcol, majdnem kétszer annyi, mint a debütálás évében, 2009-ben. A döntőbe 105 munka jutott be, amelyek közül a legtöbbet, kereken húszat az Egyesült Államok küldött be. Második az Egyesült Királyság 16 nevezéssel. Itt is helyet kapott a Decode Jay-Z, és még mindig jellemző a reklámügynökségek túlsúlya, de számos pr-ügynökség is megjelent a listán, főképp a rövidlistát vezető két országból. A jól ismert nemzetközi pr-cégek közül így döntős lett többek között a Hill & Knowlton, a Weber Shandwick, a Burson-Marsteller, a Ketchum vagy az Edelman is.

A régiót a románok képviselik a döntőben

A kelet-európai régióból nem meglepő módon a románok kerültek be az első három kategória döntőjébe. Direkt és promo & activation kategóriában két-két, pr-ben pedig egy shortlistes helyet is szerzett a bukaresti McCann Erickson a Kandia Dulce csokoládémárkának készített American Rom című kampánya, ami már az egyik legnevesebb nemzetközi pr-versenyen, a Sabre Awardson is díjat nyert idén.

Lausek Esther

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés