hirdetés
hirdetés
Cannes 2009

Nőiesedő internet és a kreatívok újjászületése

2009-06-24
Férfiak egyedül pózolnak a közösségi oldalakra feltöltött képeken, a nők órákig bámulják a divatoldalakat, a kreatívigazgatóság pedig meghal és újjászületik. Összefoglaló két Cannes-i előadásról.

„2012: A kreatívigazgató halála” merész és ígéretes címmel az LBi digitális kreatívügynökség nyitotta meg a Cannesi fesztiválhoz kapcsolódó konferenciát. Az előadás nagyjából arról szólt, hogy a kreatívigazgató funkciójának újjá kell születnie.

Az alaptézis szerint a marketing megváltozott, és ezért a kreatívigazgatóknak is meg kell változnia. Kukába az egóval! Hogy pontosan miért is, arra semmi meglepően új válasz nem érkezett: az internet mindent megváltoztatott, igazat kell mondani, mert a fogyasztók úgyis mindent kiderítenek, sokkal jobban oda kell figyelni rájuk, engedni, hogy részt vegyenek a "munkában", egyirányú kommunikáció helyett globális párbeszédek vannak, ezekben kell részt venni. A kreativitás ma már a fogyasztónál van. Az előadás összefoglalója a Szívlapáton.

The Battle of Sexes. Now in Cyberspace címmel tartott előadást Cannes-ban Andrew Robertson, a BBDO Worldwide ügyvezető-elnöke.  Az előadás, az ismert nemre specifikus internet-használati szokások mellett olyan adatokat vonultatott fel például, hogy a a férfiak 40 százaléka vonzóbbnak érzi magát az interneten, ráadásul sokkal inkább töltenek fel olyan képeket a netre, amin csak saját maguk látszanak valamilyen menő pózban. Az előadó szerint a nők 25 százaléka a blogok miatt jóval kevesebb időt fordít magazinok olvasására. Erről az előadásról van bővebb, személyesebb beszámoló a Szívlapáton.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés