hirdetés
hirdetés
hirdetés

Nyelvtörvény – megszavazták a reklámok magyarítását

Magyar nyelven kell megjelentetni a magyar nyelven kiadott sajtótermékekben, valamint a magyarországi műsorszolgáltatásokban közzétett reklámok szövegét, miután az Országgyűlés elfogadta a reklámok, üzletfeliratok és közérdekű közlemények közzétételére vonatkozó törvényt.
hirdetés

Nyelvtörvény – megszavazták a reklámok magyarítását

[2001.11.28. 10:31]

Magyar nyelven kell megjelentetni a magyar nyelven kiadott sajtótermékekben, valamint a magyarországi műsorszolgáltatásokban közzétett reklámok szövegét, miután az Országgyűlés elfogadta a reklámok, üzletfeliratok és közérdekű közlemények közzétételére vonatkozó törvényt.

A rendelkezés szerint a közterületen, üzletekben elhelyezett feliratokat is magyar nyelven kell feltüntetni. A tervezet nem egy átfogó nyelvtörvény, hanem a kereskedelmi területeken akarja visszaszorítani az idegen kifejezések beszivárgását. A szabálynak úgy is meglehet felelni, ha két nyelven, vagyis az idegen kifejezés mellet magyarul is feltüntetik a szöveget.

Komlósi András, az MTA Nyelvtudományi Intézetének munkatársa szerint nem célszerű felülről beavatkozni a nyelv fejlődésébe, törvényekkel szabályozni a nyelvhasználatot. Répássy Róbert fideszes képviselő elmondta: a törvény nem érinti a védett márkákat, de az idegen nyelvű szlogeneket magyarul kell megjelentetni, mivel azok a vásárló tájékoztatásához tartoznak, így a törvény hatálya alá esnek. Ughy Péter, a Fidesz témafelelőse úgy nyilatkozott, hogy megvárják, hogyan fogadja a törvényt a közvélemény, és azt követően szigorítják vagy enyhítik a rendelkezést.
(Forrás: Origo + Kreatív Online)

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés