hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ó, mondd, miért?

Érintsd meg érzelmileg a fogyasztóidat, adj racionális magyarázatot, hogy engedélyt adjanak maguknak a vásárlásra, éreztesd velük, hogy győztek a termékeddel, segíts kielégíteni a fantáziájukat, és szórakoztass, szórakoztass, szórakoztass – és ők bármit megvesznek majd.
hirdetés
A legtöbb nő kiváló magyarázatokkal tud előállni, amikor kérdőre vonják, hogy miért vette meg a huszonötödik fülbevalóját, miért volt szüksége a méregdrága aromaterápiás fürdőhabra, a marcipános-csokis illatú gyertyára vagy a rózsaszín díszpárnára aranygombocskákkal. Ennyi erővel persze a férfiaktól is van mit kérdezni. Miért vásárolják meg a városi autókázáshoz a méregdrága sportautókat, miért kell nekik a legjobb videokamera, és miért isszák a legdrágább viszkiket?

Mi az egyáltalán, amire valóban szükségünk van az élethez? Miért nem jó nekünk bármilyen autó arra, hogy eljussunk A-ból B-be? Miért nem elég egy egyszerű pulóver ahhoz, hogy fel legyünk öltözve? Miért kell a legjobb mosogatógépet venni, és miért van szükségünk egyáltalán gépre, amikor kézzel is elmoshatjuk az edényeket? Márpedig szükségünk van rá, hiszen például az Egyesült Államok vásárlásainak majdnem felét az ilyen luxuscikkek teszik ki.

Pamela Danziger a szolgáltatások közül az orvosi ellátást, a lakással kapcsolatos elengedhetetlen költségeket, a nem tartós fogyasztási cikkeknél a fontos ruhadarabokat és ételeket, a tartós fogyasztási cikkek közül pedig a bútorokat és a háztartási felszereléseket tartja szükséges kiadásoknak, minden mást „discrationary”, azaz tetszés szerinti vásárlásnak tekint. Ennek alapján az USA fogyasztói költéseinek 40 százaléka tetszés szerinti.

A könyv lényege mégsem a megdöbbentés, hanem az, hogy egyértelmű válaszokat találjon arra, miért vesznek az emberek olyan dolgokat, amelyekre semmi szükségük sincs. Miért? – ez a könyv fő kérdése. Pamela Danziger típusokba sorolja a tetszés szerinti vásárlásokat, valamint megkülönböztet 14 olyan igazolást, amely motiválja ezeket.

A legnagyobb vonzerő az életminőség javításának ígérete lehet Danziger Unity Marketing nevű tanácsadó cégének kutatása szerint.

A tetszés szerinti vásárlásokról úgy gondolja, hogy egyáltalán nem a logika vezérli őket, hanem érzelmi alapon működnek. A szerző tanácsokat ad arra nézve, hogyan érhetik el a cégek a fogyasztók érzelmi kötődését. Azt javasolja többek közt, hogy „beszélj kevesebbet, hallgass többet”, ami alatt azt érti, hogy a piaci szereplők kétirányú kommunikációt folytassanak vásárlóikkal, hallják meg az ő szavaikat is, és a fogyasztói igényekre alapozva alakítsák üzletüket.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés