hirdetés
hirdetés
hirdetés

Online újságíró-iskolát alapít a Bertelsmann

A cenzúra és üldöztetés mellett dolgozni kényszerülő külföldi riportereket online újságíró-iskolával segítené a Bertelsmann. Húsz tudósítót képeznének ki.

hirdetés

A Bertelsmann képzett újságíróknak indít online iskolát. A médiakondszern azokat a szakembereket várja, akik nem dolgozhatnak szabadon. A tervek szerint az internet és a berlini szemináriumok segítségével évente húsz tudósítót képeznek ki. A projekt 2011 végén indul.

A Bertelsmann szerint az Újságírás Nemzetközi Akadémiája nem kezdőket képezne, hanem azokat, akik szakmájukban már kitűntek. Németország négy jelentős főszerkesztője - Thomas Osterkorn (Stern), Georg Mascolo (Spiegel), Giovanni di Lorenzo (Zeit), Peter Klöppel (RTL) - is támogatja a projektet.

Klöppel szerint a következő hónapokban megkezdik az oktatási koncepció kidolgozását.

A kezdeményezés fővédnöke José Manuel Barroso, az Európai Bizottság elnöke, aki elmondta: "A demokrácia egyik alappillére a minőségében értékes újságírás". Hozzátette: még néhány évtizeddel ezelőtt is Európa egyes részein munkájában gátolták, sőt meg is ölték az újságírókat. Mára a szabad véleménynyilvánítás és a sajtószabadság az Európai Unióban magától értetődő - de sajnos még nem egész Európa területén.

"Nemcsak azt akarjuk megmutatni, mennyire alapvető fontosságú a sajtószabadság, hanem azt is, hogy a globális hálózattal rendelkező minőségi újságírás fontos a jövőnk szempontjából" - mondta el Hartmut Ostrowski, a Bertelsmann vezetője.

A hazájukban már bizonyított újságírók közül egy külön tanács választja ki az ösztöndíjasokat, akik az akadémia hallgatói lehetnek.

 

(forrás: MTI)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés