hirdetés
hirdetés

Óriási márkacsere-akcióra készül a Magyar Telekom

2008-08-22

Ma indul a Magyar Telekom (MT) nagyszabású imázskampánya, amely majdnem az összes eddigi márkán változtat majd valamit. Ez lesz a telekommunikációs cégcsoport negyedik nagy márkaalakító kampánya az elmúlt hét év alatt.

Augusztus 22-én indul és szeptember 8-án teljesedik ki az a nagyszabású imázskampány, amelynek keretében bevezetik a T-Home márkát, illetve a "T" név az összes szolgáltatást összefogó ernyőmárka lesz.

Ahogy arról már korábban is írtunk a Magyar Telekom ősszel végrehajtja újabb márkaportfolió-átalakítását. A szándék az egyszerűsítés még akkor is, ha elsőre elég bonyolult üzenetet kell ismét a lakosság és az üzleti ügyfelek fejébe sulykolni.

A változás lényege, hogy a T-Com, T-Online és T-Kábel márkákat a T-Home név váltja fel, vagyis ez lesz a csoport otthonokhoz kapcsolódó vezetékes kommunikációs és szórakoztató szolgáltatások márkája. Kis nehézség, hogy a márka korábban kizárólag a T-Online által kínált IPTV alapú szolgáltatáshoz kapcsolódott.

A T-Home megjelenésével párhuzamosan megmarad, és egyben megújul a vállalati "T", amely a T-Home, T-Mobile és a korábban már frissített T-Systems ajánlati márkákat összefogó márkaként működik majd. Megújul a lakossági és üzleti mobilszolgáltatásokat összefogó T-Mobile márka is, a T-Systems pedig továbbra is a kis- és nagyvállalat megoldások, infokommunikációs szolgáltatások márkájaként szolgálja ki ügyfeleit. Az egyszerűség kedvéért megmarad a Magyar Telekom márka is.

A márkaváltás folyamata augusztus 22-én imázskampánnyal indult. Mint arról a Kreatív Online értesüléseire hivatkozva korábban beszámolt, valóban a McCann Erickson kapott megbízást a hirdetések elkészítésére.

A televízióban, rádióban, sajtóhirdetésben, óriásplakáton és online megjelenő imázskampány hirdetései már az új "T" márkát és márkastruktúrát mutatják be. A kreatívokon megjelenik az MT új "Együtt. Veled" szlogenje, amit a T-Home és a T-Mobile is használ majd. A szlogen arra utal, hogy a vezetékes és mobilszolgáltatások jelentős szerepet játszanak az élmények közvetítésében, megosztásában, hiszen a vállalat a T -Home és a T-Mobile révén az internetet, a tv-t és a telefonálást otthon és bárhol máshol is elérhetővé teszi.

Az arculati elemek megújulásának egyik első lépéseként a budapesti Aréna Plaza, Campona, Europark, Mamut I-II. , Pólus Center és WestEnd bevásárlóközpontokban található T-Pontok változtak meg, majd folyamatosan a további üzletek is új arculatot kapnak.

Állandó változás
A mostani váltással a Deutsche Telecom tulajdonában lévő cégcsoport hét év alatt negyedszer építi át a márkáit. Az első átalakítás 2001 áprilisában kezdődött, akkor vezették be az online tartalomszolgáltatási és internet-szolgáltatási cég, a Matávnet helyett az Axelero nevet, amely akkori árakon számolva becsléseink szerint nem sokkal haladhatta meg az egymilliárd forintot.

2004. májusában jött a következő váltás, a csoporthoz tartozó Westel mobilcégből T-Mobile lett. Akkor piaci becslések szerint közel 8 milliárd forintot költöttek a fél évig tartó kampányra, amely egy későbbi GfK Piackutató cég által közölt tanulmány szerint sikeres volt. Egy évvel később a korábbi Matáv és az összes cégcsoporthoz tartozó márkaneve megváltozott, ekkor vezették be a T-Online, a T-Com, T-Systems, T-Kábel nevet és ekkor cserélték le a vállalati márkát Matávról Magyar Telekomra.

A kampány költségei akkor sem voltak nyilvánosak, Nagy Bálint, a cég akkori kommunikációs igazgatója a Kreatív kérdésére akkor csak annyit mondott: a márkakampány nem sokkal kerül többe, mint a Westel-T-Mobile kampány.

Ahogy az összes átalakítási folyamat esetében, a telekommunikációs cég az átalakuló márkák mögötti folyamatok egységesítését ígéri, az ügyfélszolgálatok egységesítésével szerintük az ügyfélkiszolgálás minősége tovább fog javulni és összességében elégedettebbek lesznek az ügyfelek.
 

T-Moblie bevezető kampány


(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés