hirdetés
hirdetés
hirdetés

Ötmilliós bírságot kapott a L’Oréal

Feszesebb arcbőrt és kevesebb narancsbőrt ígért a L’Oreal termékeivel. A GVH az állítások és a teszteredmények között különbséget fedezett fel.
hirdetés
Kapcsolódó cikkek

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a L’Oréal 2009. január 1. és május 1. közötti időszakban közzétett reklámjaival kapcsolatban azt vizsgálta, hogy a cég teszteredményei azonosak-e a reklámokban elhangzó állításokkal.

A GVH a Biotherm Aquasource Biosensitive, a Revitalift és a Vichy Cellu Metric termékek egyes kijelentéseit nem találta jogsértőnek, ezeket a L’Oréal vizsgálati eredményekkel támasztotta alá.

A Vichy Liftactiv CxP esetében azonban a cég valótlanul állította, hogy a termék a negyedik naptól kezdve láthatóan feszesítené az arcbőrt, ezt pusztán véleményfelmérésekre alapozta. A Revitaliftről közzétett reklám szerint a nők 90 százaléka úgy gondolja, fiatalabb lesz a bőre a terméktől, azonban a cég által elvégzett hatékonysági tesztek szerint csak a megkérdezettek 57 százaléka gondolta így. A Vichy Cellu Metric esetében a GVH azt az állítást tartotta jogsértőnek, mely szerint a termék használatával kétszer gyorsabb eredményt lehet elérni, mint bármely másik narancsbőr elleni termékkel. A gyorsabb hatást azonban a L’Oréal csak két, gyógyszertárakban kapható konkurens termék ellenében állíthatta, mert csak azok esetén álltak rendelkezésre hatékonysági eredmények, míg a piacon kapható többi készítmény hatásáról nem voltak elérhető adatok.

A GVH e három termék esetében állapított meg jogsértést, és ötmillió forint bírságot szabott ki a cégre. Enyhítő körülményként figyelembe vették azonban a cég együttműködő magatartását, a folyamatos tudományos kutatásokat és azt, hogy eltérő jelegű, egymástól független, rövid ideig zajló kampányokban hangzottak el a valótlan állítások, viszont súlyosbító körülménynek tekintették azok intenzív voltát, azt, hogy több termékről volt szó, valamint azt, hogy a cég a piac egyik jelentős szereplője.

A L'Oreal vitatja a GVH döntését és elképzelhető, hogy bírósághoz fordul.


 

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés