Ötmilliós bírságot kapott a L’Oréal
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a L’Oréal 2009. január 1. és május 1. közötti időszakban közzétett reklámjaival kapcsolatban azt vizsgálta, hogy a cég teszteredményei azonosak-e a reklámokban elhangzó állításokkal.
A GVH a Biotherm Aquasource Biosensitive, a Revitalift és a Vichy Cellu Metric termékek egyes kijelentéseit nem találta jogsértőnek, ezeket a L’Oréal vizsgálati eredményekkel támasztotta alá.
A Vichy Liftactiv CxP esetében azonban a cég valótlanul állította, hogy a termék a negyedik naptól kezdve láthatóan feszesítené az arcbőrt, ezt pusztán véleményfelmérésekre alapozta. A Revitaliftről közzétett reklám szerint a nők 90 százaléka úgy gondolja, fiatalabb lesz a bőre a terméktől, azonban a cég által elvégzett hatékonysági tesztek szerint csak a megkérdezettek 57 százaléka gondolta így. A Vichy Cellu Metric esetében a GVH azt az állítást tartotta jogsértőnek, mely szerint a termék használatával kétszer gyorsabb eredményt lehet elérni, mint bármely másik narancsbőr elleni termékkel. A gyorsabb hatást azonban a L’Oréal csak két, gyógyszertárakban kapható konkurens termék ellenében állíthatta, mert csak azok esetén álltak rendelkezésre hatékonysági eredmények, míg a piacon kapható többi készítmény hatásáról nem voltak elérhető adatok.
A GVH e három termék esetében állapított meg jogsértést, és ötmillió forint bírságot szabott ki a cégre. Enyhítő körülményként figyelembe vették azonban a cég együttműködő magatartását, a folyamatos tudományos kutatásokat és azt, hogy eltérő jelegű, egymástól független, rövid ideig zajló kampányokban hangzottak el a valótlan állítások, viszont súlyosbító körülménynek tekintették azok intenzív voltát, azt, hogy több termékről volt szó, valamint azt, hogy a cég a piac egyik jelentős szereplője.
A L'Oreal vitatja a GVH döntését és elképzelhető, hogy bírósághoz fordul.