hirdetés
hirdetés
hirdetés

Pepsi - "szemétdomb" a székház előtt

Egy műanyag palackból álló szemétpetíciót adtak át a környezetvédők a Pepsi-Cola Rt. vezetőinek a tegnapi demonstráción, ahol az aktivisták több száz üdítőital-flakont is felhalmoztak.
hirdetés
A HuMuSz Szövetség (HSZ) tagjai "Ask for more. Sosem elég? De igen, most!" táblákkal a vállalat környezetszennyező csomagolású üdítőitalainak kampánya ellen tűntettek. A környezetvédők az üzletekben elhelyezett Pepsi-plakátok káros üzenetére akarták felhívni a figyelmet. A plakáton két Pepsis üveg látható, egy eldobható és egy visszaváltható flakon.

Az eldobható üveget a plakát szépnek ábrázolja, és azt sugallja, hogy gazdaságosabb helykihasználása miatt előnyösebb a visszaváltható "ütött-kopott" társánál. A HSZ aktivistái szerint a vállalat arra törekszik, hogy a fogyasztók elforduljanak a visszaváltható termékektől, és helyette a környezetet szennyező - ugyanakkor a cég számára kényelmesebb - eldobható palackos üdítőket válasszák.


Forrás: www.HuMuSz.hu
A plakát

A HSZ szerint a csomagolási költségeket a fogyasztókra hárítják. A HSZ a plakátok miatt a Környezetvédelmi Minisztériumhoz (KM), a Környezetvédelmi Főfelügyelőséghez (KF), a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez (FF) és a Reklámetikai Bizottsághoz (RB) fordult. Barta Zsolt, a Pepsi-Cola Rt. PR-menedzsere elmondta, hogy a vállalat több más céggel együtt alapító tagja a csomagolási hulladékok környezetbarát kezelését szorgalmazó közhasznú társaságnak, az Öko-Pannon Kht.-nak. Ez a társaság többek között fellép azért is, hogy Magyarországon is elterjedjen a szelektív hulladékgyűjtés.

A szakember a kifogásolt bolti hirdetésekről elmondta: a reklámanyagok feladata kizárólag az árkommunikáció, azt hirdetik, hogy a visszaváltható és az eldobható palackokban forgalmazott termékeket a fogyasztók azonos áron vásárolhatják meg. A PR-menedzser hozzátette: a vállalat tapasztalatai szerint a vásárlók előnyben részesítik az eldobható csomagolású termékeket, és ezért szorgalmazza a Pepsi a szelektív hulladékgyűjtést. A hirdetést az Akció Reklámügynökség készítette.

hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés