Pepsi - "szemétdomb" a székház előtt
Az eldobható üveget a plakát szépnek ábrázolja, és azt sugallja, hogy gazdaságosabb helykihasználása miatt előnyösebb a visszaváltható "ütött-kopott" társánál. A HSZ aktivistái szerint a vállalat arra törekszik, hogy a fogyasztók elforduljanak a visszaváltható termékektől, és helyette a környezetet szennyező - ugyanakkor a cég számára kényelmesebb - eldobható palackos üdítőket válasszák.
![]() |
A plakát
|
A HSZ szerint a csomagolási költségeket a fogyasztókra hárítják. A HSZ a plakátok miatt a Környezetvédelmi Minisztériumhoz (KM), a Környezetvédelmi Főfelügyelőséghez (KF), a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez (FF) és a Reklámetikai Bizottsághoz (RB) fordult. Barta Zsolt, a Pepsi-Cola Rt. PR-menedzsere elmondta, hogy a vállalat több más céggel együtt alapító tagja a csomagolási hulladékok környezetbarát kezelését szorgalmazó közhasznú társaságnak, az Öko-Pannon Kht.-nak. Ez a társaság többek között fellép azért is, hogy Magyarországon is elterjedjen a szelektív hulladékgyűjtés.
A szakember a kifogásolt bolti hirdetésekről elmondta: a reklámanyagok feladata kizárólag az árkommunikáció, azt hirdetik, hogy a visszaváltható és az eldobható palackokban forgalmazott termékeket a fogyasztók azonos áron vásárolhatják meg. A PR-menedzser hozzátette: a vállalat tapasztalatai szerint a vásárlók előnyben részesítik az eldobható csomagolású termékeket, és ezért szorgalmazza a Pepsi a szelektív hulladékgyűjtést. A hirdetést az Akció Reklámügynökség készítette.