hirdetés
hirdetés

Pepsi, Red Bull - kólaháború

2008-04-14
A Pepsi és a Red Bull kis fáziskéséssel két új prémium kólát vezet be a nemzetközi piacra: a Pepsi Rawban és a Red Bull Simply Colában az a közös, hogy a gyártók szerint természetes alapanyagokból készülnek. A kólapiacot felpezsdítő harc várhatóan Nagy Britanniában lesz a leghevesebb, Magyarországot egyelőre elkerüli a két kólainnováció.
Amíg hazánkban a globálisan már korábban bevezetett Coke Zero kampánya folyik addig nyugaton már új frontokon zajlik a kólaháború: egyszerre két italgyártó, a Pepsi és a Red Bull döntött úgy, hogy új termékfejlesztéssel, azaz természetes alapanyagokból gyártott prémium kólával áll elő.

A Pepsi Raw a vállalat szerint a 15 évvel ezelőtti Pepsi Max-bevezetés óta a legjelentősebb innováció a cég történetében: az italgyártó a globális marketingkampány eső állomásként hét angol nagyváros pubjaiban vezette be az új kólát márciusban.

A hagyományos kóláknál kissé kevésbé szénsavas és világosabb színű, 300 ml-es üvegben kapható ital a természetes alapanyagú termékek iránti növekvő fogyasztói igényeknek kíván megfelelni, ezért nem tartalmaz mesterséges tartósítószereket, színezéket, édesítőszert és ízfokozót.

Hasonlóan a Red Bull Simply Colájához, amellyel eddig az energiaitaláról ismert osztrák cég kíván betörni a kólapiacra. A Simply Cola természetes koffeint és kólakivonatot tartalmaz, az eredmény pedig egy, a szokásosnál kevésbé édesnek mondott kóla, amit először Ausztriában, Svájcban, Olaszországban, Nagy Britanniában, Írországban, Oroszországban és Las Vegasban vezetnek be.

A termékbevezetési forgatókönyvek szerint Nagy-Britannia az a terület, ahol a két prémium kóla közvetlenül megütközhet egymással, Magyarországot azonban egyelőre elkerüli a természeteskóla-háború.

A Kreatív Online a Pepsitől megtudta, hogy a cég az elkövetkező néhány hónapban nem tervezi a Raw magyarországi bevezetését, a Red Bull pedig egyelőre nem árulta el, hogy mikor lehet majd itthon is hozzájutni a Simply Cola-hoz.

Mint arról a Marketing beszámolt, a Pepsi másfélmillió fontnyi költségvetést különített el a Pepsi Raw brit bevezetését támogató integrált kampányra. Az Abbott Mead Vickers BBDO által készített kreatívok sajtóban és közterületen jelennek meg: a képeken New York-i látképpel szembeforduló, félmeztelen alakok láthatóak, melyek a Pepsi szándékai szerint kellőképpen „provokatívak” lesznek a szóbeszéd fenntartásához.

A Brandweek beszámolója szerint a Red Bull júniusban mutatja be az új kóláját Las Vegasban. A lap idézi John Sichert, a Beverage Digest szaklap szerkesztőjét, aki szerint a Red Bull számára hosszútávú kihívás lesz az amerikai – jelenleg hanyatló periódusában lévő – kólapiacra való betörés, és ebben fő előnyét az erős márka mellett a jó disztribúciós hálózata jelentheti.

Az energiaital-gyártó a Nielsen Monitor-Plus adatai szerint egyébként tavaly 82,5 millió dollárt költött az amerikai médiamegjelenésekre. A Red Bull kólájának amerikai és európai kampányáról egyelőre nem állnak rendelkezésre adatok, a kreatívok valószínűleg a terméket beharangozó anyagokon látható „Kóla a Red Bulltól. Erős és természetes” szlogennel fognak futni.

Tófalvy Tamás
kultúrakutató, újságíró

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés