Pornó miatt bukott a Dr. Pepper Facebook-kampánya
2010-07-26
A Coca-Colának le kellett állítania a Dr. Pepper Facebook-kampányát, mert pornós utalások kerültek egy rajongó státuszába. Az üdítőgyártó szabadkozik.
A Coca-Cola által indított Facebook-kampány a Dr. Pepper nevű ital számára kínos véget ért, amikor többen sértőnek találták az üdítő profilja által a rajongók oldalára kitett státuszokat. A kampányban mindenkinek lehetősége volt feliratkozni a „The Dr. Pepper Status Takeover” nevű akcióra, amivel engedélyezte a promóoldalnak, hogy változtassa a felhasználó státuszbejegyzését. Ezek az állapotjelzések sokszor szexuális töltetűek voltak, aki pedig ezt bevállalta, azok eséllyel indulhattak a heti ezer fontos (majdnem 350 ezer forintot) nyereményért.
A probléma akkor merült fel, amikor egy szülő sérelmezte, hogy 14 éves lánya Facebook-oldalán direkt utalást talált egy pornófilmre. A felháborodott anyukát néhány jeggyel akarták kiengesztelni, mely a londoni West End egyik színházának egy darabjára szólt, azonban Mrs. Rickman ezzel nem lett kisegítve, mert a család Glasgowban lakik.
Mellesleg a kampány során feltűnő többi státusz sem volt éppen finomkodó, némelyik egyenesen ordenáré volt, de azokon senki sem háborodott fel.
A Coca-Cola nyilvánosan elnézést kért mindenkitől, és még aznap megszüntették a furcsa nyereményjátékot. Mrs. Rickman örülhet, azonban a több mint 160 ezer feliratkozott felhasználó csalódottan vette tudomásul a kampány végét.
Forrás: KO/Guardian
Rovat: Interaktív