hirdetés
hirdetés
hirdetés

Poszt szpot: Kezdődik

A reklámblokkok végéről

A szpotból poszt lesz egy blogon.
hirdetés
Célunk: haza és haladás, ami itt úgy nyilvánulhat meg, hogy jobb reklámokat a magyarnak. Ennek egyik módja az, hogy a nagyon rosszakat megszégyenítjük, megalázzuk, készítőiknek rossz napot okozunk. Ezzel azonban csak egyetlen rossz utat jelöltünk meg, a többi szemétgyáros pedig, bár kajánul röhög a riválisán, megmagyarázza magának, hogy rá nem vonatkozik, mert az ő mosóporetűdjében nem szőke az anyuka, hanem fekete. Most ezért két jó reklám következik, amit irigyelhet mindenki, aki nem csinált ilyet. Aki nem is tudna soha, az lassan szedheti a cókmókot.

A Mastercard veteránskodás szpotja az egyik. Semmi eget rengető, csak egy eredeti sztori egy szupi ajándékötletről, meg egy fülbemászó olasz sanzon. Ügyesen, de nem önmagáért használja a retróelemeket, picit gondolkodásra késztet – hű, ki kéne találni valami ilyen jó ajándékot nekem is egyszer –, de a lényeg, hogy jó végignézni. Nem kapcsolok el sokadszor sem, mert nem fülsértő ripacskodással kezdődik – hanem feliratokkal, diszkréten. És nem idegesítően hazudik. És még csak nem is személytelenül kozmopolita: az öreg Skoda és a Nemzeti Múzeum egyértelművé teszi, hogy magyar kreatívok munkája van benne, még ha egyébként a nemzetközi Priceless-kampány kereteihez igazodik is.

A T-csoport hirdetései még akkor is figyelemreméltóbbak voltak az átlagnál, ha be is csúszott néhány primkóbb, igénytelenebb szpot. Volt köztük nem egy, amiről az emberek olykor beszéltek. Netán átküldték egymásnak e-mailben, amikor még nem volt You Tube. Erre még visszatérünk, mert ez a legfontosabb.

A T-Online T-Home reklámja is ilyen. Amelyikben a kanapén fetreng egy kövérkés napközis, és izgatottan örvend, hogy „kezdődik”. Szemmel láthatóan nagyon várta már, hogy kezdődjön az Orbitron és a Megaharcosok, amiért külön egy szmájli jár. Ehhez sem kellett más, mint ügyes casting és laza agy: kábé ennyi volt a gumicsirkés sorozat titka is. Ezzel máris kommunikálva van a termékelőny, nézzenek oda – és azt is elkerülték, hogy az arcomba ordítson egy debil az intelligens molekulákról. Ennyi elég is ahhoz, hogy feltegyék a You Tube-ra.

Most azt nagyvonalúan felejtsük el, hogy a nettévé persze nem az a ványadt streaming lesz, amivel a T kiszúrja a szemünket: erről már nem a kreatív tehet. De nagyon is érdemes tudatosítani, hogy néhány év múlva már adatbázisból fogjuk kiválasztani a tévéműsort, letöltjük, rögzítjük, és akkor nézzük meg, amikor akarjuk. Mindenki. Nem lesz olyan, hogy kezdődik. Ez egyben azt is jelenti, hogy az a tizenöt percenkénti, ötperces reklámblokk, az megszűnik létezni, tökfejek! Azt ugyanis furfangos szerkezeteinkkel kivágjuk belőle, vagy átlépjük, akár tetszik, akár nem. Ahogy már a videokazettát is megpörgettük.

Na, és akkor az lesz, hogy kizárólag az a reklám marad versenyben, amit megnéznek az emberek maguktól, mert jó. Abból már nem lehet majd megélni, hogy a papa nem áll fel a fotelből. Akkor már csak azt a reklámot látja a szabadon válogató néző, amire felhívták a figyelmét, megkapta a linket, vagy hallott róla, hogy a mastercardos, az jó. A Tix Tide-dal hadonászó ügynökképű öltönyöst szándékosan senki emberfia nem nézi meg, csak a statiszta anyja.

A szpotból poszt lesz egy blogon.

Nem kötelező olvasmány többé. A reklámblokknak vége van. Tudod, mikor kezdődik? Amikor én akarom. Minden egyes szpot akkor kezdődik. Piszkosul kell igyekeznie a kreatívoknak ahhoz, hogy akarjam. Nagyon jól teszi, aki már most gyakorol. Mert lehet még egy kicsit teszetoszáskodni, de nem sokat.
hirdetés
Hozzászólások (22 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
No, kezdődik, de mikor? 2012-ben? Miért gondoljuk, hogy így lesz ez Árpád? A videotelefont is kitalálták a '60-as évek végén, ötször meg is valósították, és mégsem
terjedt el annyira. Miért gondolod, hogy ha hazajön a magyar a munkából, majd jól nekiáll megtervezni a TV-programot, ahelyett, ohgy simán bekapcsolja a képládát és
szörfölget egyet a kínálatban, hiszen az egyszerű. Persze könnyebb lesz majd kiválasztani és megnézni valami jó kis popcornos mozit, főleg hétvégéken, de annyira
passzívak vagyunk, hogy a fenti váteszes meglátásaid negyede ha bekövetkezik.
#
Speciel nekem a mosópor olyan, mint a WC papír: nem görcsösen a legolcsóbbat keresem (mert az biztos vacak, és kidörzsöli a seggem, meg át is ázik), de nem is olvasom el
a cimke hátulját: azt veszem, amelyik éppen tetszik, de nem kerül a mellette lévő duplájába: ha ez megvan, akkor nem haladok végig a soron az Forint/Kg arányokat
elemezve.
És mérget vehetsz rá, hogyha valamelyik márkát megjegyezném egy jó reklám miatt, akkor azt venném észre, és tenném a kocsiba (pláne, ha Béla fejét rányomnák a
csomagolásra).
Sőt azt se hiszem, hogy én lennék az egyetlen fiatal MO-on, aki csak az árat vagy a tesco gazdaságos feliratot keresi.
#
én írtam nem off topicot is, sőt, nem is olyan rég indítottam is egy új témát pont erről, amit mondtál, nem ezzel a címmel, de ugyaneről, hogy miért haldoklik a
kreatív fórum, és hol lehet jókat vitázni ahelyett, hogy udvariasan mosolygunk csendben egymásra. elnézést, akit zavartam, meg offtopic voltam, nem vettem le egyből, hogy
itt rendnek kell lennie :)
na, nézzük, ki vezeti a mccant...
#
én nem mondtam, hogy anyáztál :-) viszont az offtopik célzásomat nem vetted.
tehát: nincs bajom a felfokozott hangulattal, de ha nincs mondanivalód a topikkal kapcsolatban, akkor nem kéne ide írni. lehet indítani egy másikat ("miért haldoklik a
kretaiv forum?"). jaés ez nem egy blog.
#
okés, akkor legyen 300 témába vágó hallgatás, az elegánsabb, és jobban passzol kis reklámvilágunkhoz. az anyázás nem itt kezdődik, szerintem, aki volt
ügyfélmítingem az xxx-nél az tudja ezt, de akkor is szánalmas, hogy ennyi ember közül csak ennyien kíváncsiak bármi másra, mint az állásajánlat legfrissebb csemegéi.
régebben voltak vélemények, most meg arra reagál egyedül valaki, hogy ne anyázzak, mikor nem is anyáztam.
amúgy csodálkozom, hogy egyáltalán olvasta valaki, szép napot. még mindig nem anyázok. jó lesz ez így, én vagyok a tudatlan. az meg egész jó módszer - szakmailag
mondom - átirányítani egy másik weboldalra azokat, akik a blogot eredeti funkciója szerint használnák, ne adjon Isten, anyáznának, ha van miért. legalább az kiderült,
hogy nem alkalmazott válaszolgat, bár láttam már olyan Ferrari tulajdonost, aki nem akarta, hogy a parasztgyerek megvegye a kocsiját, mert ő nem való abba, meg nem is ért
hozzá. Mondjuk, az Ferrari volt, az is igaz. (ez még nem anyázás).

amúgy elnézést mindenkitől, akinek pont ez a felfokozott hangulat nem hiányzik, nekem meg pont ez hiányzik, különbözőek vagyunk emberek.
#
pont ez nem hiányzik. akkor már inkább ne legyen semmi, mint háromszáz offtopic anyázás. szerintem. arra ott van az index :-)
#
ennél talán egyedül Ács Mihály blogja volt neutrálisabb és alulvezéreltebb
#
Árpikám, micsoda kis vitafórum alakult itt ki a hetek alatt, hm? Easy, nem a te hibád, nem működik ez oldal rendesen már jó ideje, ha azt írnád ide, hogy
fókuszparaziták kutatói szakmai kongresszusok felgyülemlett váladékából kimutatták, minden reklámügynökségi dolgozó egy baromarcú, gerinctelen féreg, aki igazából
rocksztár vagy bestseller író lenne, illetve festő, tévébemondó, vadászpilóta, bármi más, de ez az egyetlen szakma, ahol menő szellemi fogyatékosnak és ótvarul
kinézőnek lenni (bocs, az Index szerkesztősége még befér ide), és egyébként mindenki egy tehetségtelen elveszett egzisztencia, aki a saját fosát sem dobja ki a
gtlotterből, annyira retteg a kirúgástól, ha valaki rájön erre, akkor kábé ugyanez a hat ember válaszolgatna ugyanilyen komilfó és kimért hangnemben, hogy
nodenemúgyvanazegészen, vannak itt más felmérések is! klórmészt ide, öcsém, mindenkire két lapáttal!
#
Tegyük fel, egy multinál vagy brand manager, és megkérdezik, hogy annak ellenére, hogy a nézők irdatlan hányada elmegy a szobából / átkapcsol / átteker (IPTV, videó),
mikor reklámblokk van, miért költöd erre az éves budget felét (vagy többet), te ezt válaszolod: Á, szerintem az emberek úgyis tök tunyák. Biztos egy csomóan
végignézik a reklámblokkot, minek fáradjak mondjuk netes cuccokkal meg gerillával, há nem? ;-)

sarkítok, de valahol ez az a kutya, ami kezd a felszínre kerülni. most látom, hogy bob garfield káosz 2.0. szcenáriója is szerepel itt a kreatív.hu-n. szintén témába
vág. persze nálunk még 4-5 év, mire az lett mint ott most. de nem több.
#
Ezzel egy baj van. Szerintem az emberek többsége nem olyan, mint ahogy Tóta W. feltételezi. Ha meglesz az interaktív tévézés lehetősége, akkor is azt fogja bambulni, amit
a tévécsatornák eléje tesznek, legfeljebb szörföl egyet a távirányítóval. Ahhoz már szellemileg lusta, hogy belegondoljon, mire is lenne igazán kíváncsi, inkább
ledöglik a tévé elé és eszi, amit eléje löknek. Persze lesznek olyan ínyencek is, akik válogatni fognak, de nem ilyen lesz a többség. A nettévét meg legfeljebb arra
használják, hogy megnézzék a kedvenc sorozatukat, ha esetleg a sugárzásról lemaradtak.
#
az igazi baj nem is az, hogy a mosopor nem jopofa, kedves, elvezetes, megragado, okos, humoros, stb. magyarorszagon. hanem, hogy semmi sem az. es nem csak a tv-ben nem az, hanem
sehol se nem az. szinte. ezt gondolom.
#
Egy technikai jellegű kérdés: az első hozzászólás ebben a topikban mintha valami cikkre vagy másik hozzászólásra reagálna. Amit én nem látok. Valaki tud segíteni?

Ami a reklámblokkot illeti, én iknkább azon lepődök, hogy azok a döntéshozók, akik szintén mennek ki a szobából WC-re/konyhába/telefonálni stb, mikor kezdődik a
reklámblokk, hogyhogy már 10 éve nem döntöttek úgy, hogy inkább valahogy máshogy hirdetnek?
#
hejhó!
félreértés van itt. irreleváns, hogy miképpen lehet vagy nem lehet izgalmas mosóporreklámot csinálni. tegyük fel, hogy nem lehet. az az érdekes fejlemény, hogy akkor
nem lesz, aki megnézze. és tökmindegy, hogy a kreatív volt hülye, vagy az ügyfél, vagy mindkettő.

mint ahogy tudjuk jól, hogy most is szanaszét kapcsolgat és vécézik és sörözik a kedves néző, amikor idióta cillitlajos berobban a képernyőre, csak a magyar
reklámipar óriási szerencséjére ezt az AGB-mérések nagyon tompítva mutatják ki.

volt erről régebben is szó, amikor a Philips feltalálta a kötelező reklámnézést.
http://kreativ.hu/cikk.php?id=16108
#
kicsit homályos itt ez a "mosópor reklám" jelölés, mert ez nemcsak a mosóporokra vonatkozik. ugyanilyen stílusú (direkt nem szarozom, majd mindjárt mondom, miért) pl. a
Pronto méhviasszal és klafa háziasszonnyal, a Cillit, meg minden ilyen jellegű termék. a különbség az, hogy a mosóporból sokkal többet adnak el, jobban uralja a
kommunikációs felületeket, mert nagyobb üzlet (itthon). egyébként meg sajnos el kell fognadni, hogy működik. menj be egy szupermarketbe, állj meg a mosóporos polc előtt,
és ha két perc alatt nem tudo kitalálni, melyik a drága, melyik az olcsó, és meliyket fogod megvenni anélkül, hogy a leírását elolvasnád, akkor gond van veled. vagy nem
vagy célcsoport egyáltalán. nem szórakoztató? a suzuki swift sem az.
#
Tildácska, a fiatal azt a mosóport veszi, amit az anyukája, vagy azt, amelyik olcsóbb, vagy azt, amiről már hallott, vagy mindegy neki. A reklám, ahogy zahar mondja, nem
érdekli. Az a reklám, amiről itten szó van, a kreatívfajta sörös meg telefonos, az arculatot csinál a terméknek. A mosópornak nincsen arculata, nem is kell neki.
Hogy az öreg néniknek nem csinálnak reklámot? Lehet. Készséggel elhiszem, minthogy egyáltalán nem értek a dologhoz. De. Akárhogy legyen is, egy biztos. A Calgonnak megy
a szekere. Évek óta ugyanazt az idióta reklámot nyomják, ugyanazt az idegesítő zenét a végén. Működik. Nem fogod megmagyarázni a vezérigazgatónak, hogy kreatív
reklámmal jobb lenne neki, mert szarrá keresi magát az idiótával.
Vegyük át a kapitalizmusról tanultakat? Ha van igény valamire, akkor a valami van. Bocsánat, a szar reklámra van igény. Beválik. Ennyi.
#
Úristen, még egy sztereotip cikk a hülye magyar kreatívokról, kedves Tóta dábljú Árpi, beszarnál, ha naponta 25 apakezdődiket kellene végignézned (egyébként nekem
bejön szintén ez a spot). ez a meló nem önmegvalósításról szól, csak akkor, ha azt el is lehet adni, azaz: van, aki megveszi. miért nem beszélsz a reklámok eladási
technikájának válságáról, az ügyfelet kezelni képtelen accountokról, a stratégia tervezés félresiklott brífjeiről is a sok hülye kreatív mellett. megmondjam? mert
fingod nincs, hogy mi ez a munka alapjában véve, csak azt tudod, hogy a mosópor reklám szarabb, mint a nem mosópor reklám, de azért az is lehet jó.
ahhoz, hogy egy komplett szakmáról véleményt formálj, szerintem jobban meg kellene ismerned a mindennapjait. ha gondolod, segítek, ha már külsősként mindenképp ez a
terved, hogy rendberakod ezt az egész szaros hülyegyerekbagázst.
egyben igazad van, szerintem is lecsíp egy jó nagy darabot a tévébüdzséből előbb vagy utóbb a neten terjedő filmáradat, ami viszont önmagában kevés, egy jól
megcélzott üzenet többet igényel, mint véletlenszerű szőnyegbombázást. a jóslatokkal meg óvatosan, Ogily azt jósolta, hogy pl. az óriásposzterek soha nem lesznek
sikeres reklámfelületek, mert szart se érdekelnek és hüklyén néznek ki. well...
egyvalami biztos, a reklámszakma válságát nem feltétlenül a hülye kreatívok okozzák, akik errefelé legtöbbször legjelentéktelenebb ráhatással vannak a dolgok
menetére, ha gondolod, mesélek az okos kommentekről, amiket meg KELL csinálni, mert valaki így látja jobbnak. te milyen cikket írnál, ha amikor elkészültél, odamenne 6
akárki, és különféle szempontokból elkezdenék "megjavítani"? ítélkezni könnyű, a stílusodat valszeg sokan ismerik, no hard feelings, de tiszta vélemény
tizstánlátás nélkül nem nagyon szokott (nekem)mösszejönni.

szép napot
#
ööö kesatti
az öreg néniknek élből nem csinálnak reklámot, mert kiesnek a 18-49-ből.

azt meg eleve nem vágom mi afrancnak kell mosóport reklámozni, tök ugyanolyan mind. fehér, poralakú, és tisztára mos. a háztartási kemikáliák tipikusan azok a
termékek, ahol az ár alapján választunk, mer' a 3 forintos ugyanaz,mint a 300...
#
Igaz, kivéve hogy mosóport fiatalok is vesznek, mert valamivel mosni kell. Nem tudom mennyire működnek fiataloknál a jelenlegi reklámok. Az abszolút nem reprezentatív
ismeretségi köröm alapján semennyire, ha venni kell mert elfogyott, akkor találomra raknak a kosárba valamit, ami nem túl drága. Jó lenne erról valami felmérést látni.
#
Nem, nem. Ez mind nagyon szép, a gond csak az, hogy láthatóan a buta mosóporreklám működik. Nem csak itthon, németbe is. Nem az a jó reklám, amit jó megnézni, hanem
aminek leadása után több termék fogy. Könnyű kreatívkodni a Heinekennek, de a mosóport nem fiatalok veszik, hanem idős nénik, akik a kreatív reklámból nem fogják
tudni, hogy akkor most ez mit akart reklámozni. (Mikor először beszéltek nekem a kezdődik-reklámról, nem tudták eldönteni, hogy új tévékészüléket vagy a Vodafone-t
reklámozza-e.) Nem olyan hülyék a reklámosbácsik, hogy ne tudják, mitől döglik a légy. (Értelmezzük a reklámot úgy, mint modern civilizációnk csúnya kritiáját.)
No persze ha majd eljön a W által jósolt reklámaszály, akkor majd muszáj lesz váltani (egyébként akkor nem a tévében hirdet majd a Persil, hanem a Tescóban, nagyon
sokat), de addig marad a butareklám. Ilyen az élet. Hm. Kegyetlen.
#
bkereskenyi:

Reggel, kolesz vagy albérlet, normális kinézetű, másnaposnak tűnő, kómás egyetemista (Béla) kis dobozból tölti a mosóport bele a gépbe (nem látszik a felirat,
semmi mosópor nagytotálban stb). Ásít, megvakarja a seggét. Lakótárs szobája nyílik, kisétál egy szintén kómás, nagydarab darkmetalos-de-azért-jófej srác,
bólintanak egymásnak, nekiáll kávét főzni. De a lakótárs szobájából még kijön két csaj, erre Béla nagy szemeket mereszt, ostobán néz és azt se tudja mi van,
esetleg leolvashatjuk a szájáról hogy bazdmeg. Közben a mosóporral televágta az egész gépet és a lábán is van egy kupac, bazdmegol egyet és fekete kép, Tide, nem kell
annyi. Vagy elég a kevesebb is. Zene nélkül, alig érthető beszéd, vagy a végén azt mondja hogy mi a fa... vágás.

Az alapötletet lehet variálni, nem lányok jönnek ki, hanem fiúk, egyáltalán nincs csaj, csak a háttérben a konyhaasztalon hamutartóban füstöl valami és mindenki
nagyon vidám, Béla önti a mosóport mint a hülye és mindenki nagyon örül neki Bélával együtt, erről lesznek majd olyan postok commentcomon, amik kinagyítják a
hamutálat és füvescigit gyanítanak, nem alaptalanul, ha betiltják akkor egy bazinagy fekete kockával eltakarni a hamutartót, úgyis tudja már mindenki hogy mi az, aki meg
nem az kiváncsi lesz és beírja youtube-ra, hogy tide uncensored. Béla egy szál faszban nyomja a mosóport amikor megjön a család, odakapja a dobozt, leönti magát, csíp,
ordít, beugrik a zuhany alá, lever valamit, anyuka eltakarja a kislány szemét, fekete kép, nagyon mos. Esetleg a szereplők később beszélhetnek, Béla beújít egy
barátnőt, kidobják a mostanra elromlott mosógépet, Bélát direkt szivatják a haverok valami hülyeséggel, lakótársával is lehet valamit kezdeni, pl rakja be a mosást
és közben sörözik, Bélánk rádob egy macskát, kiköpi a sört bele a mosóportartóba, felirat, így is kimossa.

Na hirtelen így ennyi jutott eszembe, bocs ha kicsit ömlesztve volt. Nyilván nem minden használható, vagy egyáltalán nem használható az egész, de első gyors ötletnek
elmegy.
#
nem csak kovácslajossal lehet ám tisztítószert reklámozni. sőt, még fesztivált is lehet nyerni mosóporral.
de itt egy igazi cukimuki példa:
http://www.dirtisgood.co.uk/tv_advert_movie.asp
#
kíváncsi lennék csak egy elsőre feldobott reklámötletre, amivel a tix tide-ot is ugyanilyen frappánsan lehetne hirdetni.

bár nem vagyok reklámszakember, de úgy gondolom, hogy a fenti két termék sokkal könnyebben reklámozható, mint egy mosópor (hiszen annál annyi a reklámoznivaló, hogy
jól mos, a mastercardnál meg nem kell konkrétan a bankkártyát reklámozni, elég ha megmutatjuk az átlagusernek, hogy mit vehet(ne) a péznén, amit a kártyán tart).
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés