hirdetés
hirdetés
hirdetés

Rádiós mérés - az angolok tesztelik az elektronikus módszert

Nagy-Britanniában már tesztelik azt az elektronikus módszert, amely felválthatja a Magyarországon is sokat bírált naplós rádióhallgatottsági mérést.
hirdetés
Mint az angol Campaign című szaklap beszámolt róla, Nagy-Britanniában több rádiótulajdonos azt szeretné elérni, hogy a naplós mérést alkalmazó Rajar módszert egy új, a jelenleg tesztüzemben működő elektronikus rendszer, a Radiocontrol váltsa fel. Az új mérési móddal a rádiótulajdonosok pontosabb információkhoz juthatnának. A felmérésben résztvevők egy karkötőt viselnek, amely rögzít minden, a karkötő viselőjét érő hangot.

A GfK kezelésében működő új módszer a tesztelés során jelentősen más eredményeket hozott, mint a hagyományos Rajar. Például a TalkSport rádió esetében a hagyományos naplós módszer 2,2 millió hallgatót jegyzett, míg az új Radiocontrol szerint az adónak 6,2 millió hallgatója van.

A brit rádiók hallgatottságát mérő Rajar egymillió fontot költ az új módszer tesztelésére, hogy meggyőződjön használhatóságáról. Az új rendszer bevezetése háromszor vagy négyszer drágább lenne a jelenleginél, körülbelül 10 millió fontot igényelne.

Justin Sampson, a rádióhirdetők tanácsának ügyvezetője úgy véli, az új módszer a hirdetők és a reklámügynökségek szempontjából is jóval hasznosabb lesz a meglévőnél, hiszen pontosabb és részletesebb információkat szolgáltat majd a hallgatókról vagy a rádióreklámok hatékonyságáról.

A magyar piacon a Szonda Ipsos és a GfK Hungária Rádiónavigátor nevű naplós kutatásával szemben is számos kritika fogalmazódott meg az elmúlt hónapokban. Többek közt a rádiós kutatás alacsony mintaszámát említették problémaként.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés