Rádiós mérés - az angolok tesztelik az elektronikus módszert
A GfK kezelésében működő új módszer a tesztelés során jelentősen más eredményeket hozott, mint a hagyományos Rajar. Például a TalkSport rádió esetében a hagyományos naplós módszer 2,2 millió hallgatót jegyzett, míg az új Radiocontrol szerint az adónak 6,2 millió hallgatója van.
A brit rádiók hallgatottságát mérő Rajar egymillió fontot költ az új módszer tesztelésére, hogy meggyőződjön használhatóságáról. Az új rendszer bevezetése háromszor vagy négyszer drágább lenne a jelenleginél, körülbelül 10 millió fontot igényelne.
Justin Sampson, a rádióhirdetők tanácsának ügyvezetője úgy véli, az új módszer a hirdetők és a reklámügynökségek szempontjából is jóval hasznosabb lesz a meglévőnél, hiszen pontosabb és részletesebb információkat szolgáltat majd a hallgatókról vagy a rádióreklámok hatékonyságáról.
A magyar piacon a Szonda Ipsos és a GfK Hungária Rádiónavigátor nevű naplós kutatásával szemben is számos kritika fogalmazódott meg az elmúlt hónapokban. Többek közt a rádiós kutatás alacsony mintaszámát említették problémaként.