hirdetés
hirdetés

Rasszista, rasszista, rasszista?

2003-01-22
Én a legliberálisabb és legtoleránsabb emberek közé sorolom magamat. A létező összes lehetőséget kihasználom, hogy belekössek, ha valaki, vagy valami rasszista.
A reklámszakembereknek hatalmas hatalom van a kezükben és óriási a felelősség, mert egy egész társadalom figyelemmel követi, meghallgatja vagy akár félreérti hirdetését! Ezek az emberek felhasználhatják bármikor az emberismeretüket, a tudásukat, vagy az igénymódosító szakértelmüket a világ megváltására, vagy akár ideológiájuk népszerűsítésére. Ezeken a szakembereken múlik, hogy melyik autómárka terjed el, hogy melyik megy csődbe.

Ilyen hatalommal a kézben az Euro RSCG is tervezett egy hirdetést, mégpedig a Peugeot 206–os típusú autóét. Én egy humoros reklámnak tartom. Fantasztikus az ötlet, fantasztikus a kivitelezés. A díjat, semmi kétség, megérdemelték, mert jók a színészek, jó a zene, a fénytechnikáról és a pozitív kisugárzásról nem is beszélve.

Mi a rasszizmus?
Az ha a TV –be, rádióba, újságba, más hirdetésekbe bekerülhet bármilyen ember, vallástól, származástól függetlenül, vagy ha nem?! Igen, elismerem, nem az a hirdetés mondanivalója, hogy milyen eszesek az indiaiak, de ezt más oldalról is meg lehet közelíteni, például így:

Szerintem az a bizonyos indiai fiú talpraesett, céltudatos, ambiciózus, ügyes kezű.

Maga a hirdetés őszinte, mert beismerik, hogy nem telik mindenkinek ilyenre. Sőt egy olyan autóról beszélünk, amit egy elefánt, egy fal és pár szerszám segítségével könnyedén lehet utánozni!

Annyira óvatosnak kell lenniük a szakembereknek, hogy ne merjenek színesbőrüeket alkalmazni?

Kedves arcú, vagy éppen markáns statisztáknak ne adjanak lehetőséget, mert félniük kell az Alain Weill típusú emberektől? Hogy milyen típusú? Nem tudom. Nem láttam soha. Lehet, hogy afroamerikai, lehet, hogy indiai…

Minek van színes televízió a Világon, ha nem szerepelhetnek benne színes emberek?

Bóna Dániel
chillNETwork

hirdetés
hirdetés