hirdetés
hirdetés

Reality és celebshow a Tv2-nek

2012-02-01

Főleg a celebekkel telepakolt vetélkedő és valóságshow-műfajok mozgatják meg az amatőr műsortervezők fantáziáját. Legalábbis jellemzően ez mutatkozott meg a TV2 Brainstation című műsorterv-versenyének döntőjében.

Két domináns műfaj és néhány tematikus elem fordult elő leggyakrabban a Tv2 Brainstation című nyílt műsorterv-pályázatának döntőjén. Az Aréna Pláza mozijában megrendezett mustrán tizenketten prezentálták ötletüket. Közülük két győztest is hirdettek, akik ezzel majd automatikusan a verseny nemzetközi döntőjében folytathatják. A két első hely azt is jelentette, hogy nemcsak a háromtagú főzsűri (Ökrös Gergely, a Tv2 producere oldalán a Comment:com  két publicistájával) hanem a szemlére meghívott többi újságíró is továbbjuttathatott egy produkciót. A felelősség nagy volt immáron a Kreatív vállán is, ám némi aprósütemény kíséretében hamarosan lenyeltük a torkunkban keletkezett gombócot.

Nemzetközi piacra céloznak

Ahogy Ökrös a felvezetőben elmondta, a versenyt már harmadszor rendezték meg, és igyekeztek egyre nyilvánosabbá tenni a versenyt. A hazai program alapja egyébként egy online felület, a Műsorötlet.hu, ahová bárki feltöltheti kreatív műsorkoncepcióját, majd visszajelzést kaphat arról. A tervezést az oldalon található kritériumok segítik.

A producer azt is elárulta, hogy a Brainstation-ön elsősorban a nemzetközi piaccal is kompatibilis egyedi tartalmakat keresik. A beérkező tervezetek többségét nyers szituáció-leírásként jellemezte. Kidolgozott, kész műsorok ritkábbak voltak, ám a döntőben jobbára már csak ezeknek jutott hely.

Kvízműsorok, realityk és celebek minden mennyiségben

Az idei, változó minőségű felhozatal első felében a vetélkedőké és a kvízműsoroké volt a főszerep. Valódi korrajzként a tervek között több esetben is fontos szerepet kapott az internet és a telekommunikáció. Érdekesség, hogy olyan is volt, akit a hazánkban ritka és egyre kevésbé jellemző kandikamera-séma ihletett meg.

A műsortervek estében olyan varázsszavak, mint „celeb”, „szponzorációs- és termékelhelyezési lehetőség”, illetve „emelt díjas telefon/sms” rendszeresen felbukkantak. Ezek közül az első tűnik lényegi tematikus elemnek, utóbbiak – melyek minőségileg nem járulnak hozzá egy műsorhoz – inkább a felesleges szószaporítás tipikus esetei. A készítők a celebek tervezett szerepeltetésével biztonsági játékra mentek és a jelenlegi tendenciákhoz igazodtak.

A döntő második egységében az időbeli csúszás miatt kicsit felpörögtek a prezik. A verseny ezen szakaszában inkább a reality műfaj dominált, jobbára vegyítve egyéb (tehetségkutató, játék) típusokkal. A valóságshow vázlatok közt kettő is akadt, amelyekben utaztatták a játékosokat, és így fontos szerepet kapott bennük a helyi látványosságok és a hangulat bemutatása.

Hím dumagépek

A műsorvezető pozíciójára rendszeresen ugyanazok a nevek jöttek elő, ami azon túl, hogy népszerű, karizmatikus és „nagydumás” műsorvezetőkből valóban szűkös a hazai kínálat, azért is érdekes, mert női házigazda lehetősége gyakorlatilag fel sem merült a jelöltekben.

A döntő félidejénél egy távkapcsolás is történt, ugyanis az egyik versenyző Berlinből Skype-on keresztül prezentálta vetélkedőötletét. Sajnos a kapcsolat minősége nem kedvezett a telefonáló versenyzőnek, akinek a hangja többször is elment – így az értelmező kérdések ellehetetlenültek –, illetve egyszer teljesen megszakadt a kapcsolat. Helyette Ökrös rögtönzött stand up-pal, a commentesek pedig bekiabálásaikkal szórakoztatták a közönséget.

Futottak még

Egy meglehetősen bizarr tervet is meghallgathattak a jelenlévők. Az ötlet egyfajta „Mupett Show-jellegű kutyás műsorra” vonatkozott. A szervezők ezt a helyszínen széthullani készülő projektet vélhetően csak hangulatoldás céljából engedték shortlistre. Jelentjük, a hangulatoldás sikerült.

A versenyről a Comment:com is beszámolt

Szerényi Tamás

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés