Reklámköltés - az Unilever tovább vezet
Reklámköltés - az Unilever tovább vezet
[2001.08.02. 11:14]
A legtöbb pénzt idén az első félévben az Unilever költötte reklámozásra - derült ki a Médiagnózis adataiból.
A reklámköltésben már évek óta vezető társaság 2001 első felében a tavalyi összes költésének a felénél többet fordított hirdetésekre. A többi vállalat reklámkiadásának az inflációt meghaladó bővülésére idén is számítani lehet. A Henkel januártól júliusig 3,3 milliárd forintot fordított termékeinek kommunikálására, pontosan annyit, mint 1999-ben egész évben összesen.
A Coca-Cola és a Procter & Gamble idei, eddigi adatai azt mutatják, hogy a két cég lemaradt az egy évvel korábbi eredményeitől, hirdetésre mindkét cég kevesebbet fordított, mint 2000-ben. Ez igazolja a reklámpiac elemzőinek azt a megállapítását, hogy a "hirdetési válság" elsősorban a multinacionális cégeket érinti, mert a legtöbb vállalat költségtakarékossági programot hirdetett. A tavalyi év egészéhez képest az időarányos reklámköltés felett teljesített a Dreher, a Beiersdorf, a Vodafone és a Danone. A múlt évnél többet invesztált a kamp ányaiba a Matáv, illetve a Wrigley.
(Forrás: Világgazdaság)