hirdetés
hirdetés

Saatchi & Saatchi - a Munkáspártnak dolgozik

2007-09-13
A brit Munkáspárt a Saatchi & Saatchi reklámügynökséget választotta ki a következő választási kampányának elkészítésére. A Campaign szerkesztőségi kommentárjában megjegyzi: szintén a Saatchi volt az az ügynökség, amely egykor a konzervatív Margaret Thatchert hatalomra segítette.
Mint azt a Campaign megtudta, a Munkáspárt rövidlistáján a Beattie McGuinness Bungay, a Profero és Albion szerepelt még a győztes Saatchi mellett. A lap információi szerint a Munkáspárt választása a kreatív ötletek mellett az ügynökség kapacitása és a Robert Senior vezérigazgató által bevezetett új menedzsment-megközelítés miatt esett a Saatchira.

A Munkáspárt választását Douglas Alexander választási koordinátor is megerősítette.
Robert Senior azt nyilatkozta, hogy a feladat vállalása egy „állásfoglalás az ügynökség részéről, és egyben lehetőség arra, hogy Gordon Brown erejével és meggyőződésével - melyet miniszterelnökként tanúsított - és saját kreativitásukat felhasználva tegyenek jót az országnak.”

A Munkáspárt választásának érdekességét az adja - és erre a Campaign egy szerkesztőségi kommentárban is kitér - hogy a Saatchi neve évekig egyet jelentett a konzervativizmussal.

A Saatchi & Saatchi volt a toryk ügynöksége már 1979-ben is, többek között a „Labour isn't working” szlogennel segítve Margaret Thatchert a győzelemhez. Ezt követően, az 1987 és 1992 közötti időszak kivételével szintén a konzervatívoknak dolgozott az ügynökség.

A Munkáspárt 2005-ös kampányát egyébként a TBWA\London készítette, felhasználva a Saatchi & Saatchi korábbi „Labour isn't working” poszterét, a modern Nagy-Britanniában készített pozitív fotókkal a következő fősorral: „Britain is working”.

A Campaign szerkesztőségi kommentárja szerint „hihetetlenül provokatív”, hogy „az ügynökség, mely a thatcherizmust adta el eddig, most a brownizmus felé fordul.” Bár az ügynökség 2007-ben nem ugyanaz, mint 1979-ben - folytatja a kommentár - a konzervatívok segítettek felépíteni a Saatchi brandet, amely azonban az utóbbi években vesztett a ragyogásából. Kérdés, hogy az új megbízás, ha kiugró anyagi hasznot nem is hoz, vajon tud-e lendíteni az ügynökségen? A Campaign szerint a Saatchinak a tenderre készített kreatívjai - melyek egyikén például a miniszterelnök látható a „not flash, just Gordon” felirattal - biztatóak lehetnek a jövőre nézve.
(forrás: Campaign)
hirdetés
hirdetés