Serényi János
2012-03-08

Serényi reklámos tapasztalat nélkül indította el a céget 1988-ban Kaszás György kreatívigazgatóval, a régió első nemzetközi ügynökségeként. Húsz éven át folyamatosan vezette azt, és tette a magyar reklámpiac legnagyobb vállalkozásává, miközben a szakszövetség vezetésében is folyamatosan részt vett. 2008-as távozása azonban korántsem a kezdeti sikerek fényében zajlott. Egy nemzetközi és hazai szinten is megrogyott céget hagyott maga mögött, mely az előző években elvesztette ügyfelei jelentős részét, köztük a Pannont, valamint menedzsmentje és senior munkatársai jelentős részét.
Mit tanulhatunk tőle? |
Hogyan kell a saját gyermekünkként felépíteni egy céget. |
Egyesek szerint a McCann akkori kálváriájában komoly felelőssége volt Serényi János vezetői hibáinak is. Mások arra is felhívják a figyelmet, hogy a McCann olyan helyzetbe került, amely a legtöbb vezető számára komoly kihívást jelentett volna. Az egész reklámszakma számára viszontagságos évek voltak ezek, ami leginkább a McCannhez hasonló nagy, klasszikus ügynökségeket érintette súlyosan. Erre utalhat az is, hogy 2009-ben egy másik, hasonlóan régóta regnáló vezető, Merényi Éva is távozott a Lowe GGK éléről, miután előző évben az ügynökség elbukta a Telekomot.
Szerényi Szabolcs
főszerkesztő-helyettes