hirdetés
hirdetés
hirdetés

Serényi János

hirdetés

Serényi János <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Serényi János (Illusztráció: Kovács Lehel)
1995-ben megalakul a reklámszakma egyik legfontosabb szervezete, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) elődje, a Magyarországi Reklámügynökségek Szövetsége (MaRS). Az alapítók között szerepel az akkoriban legerősebbnek tartott ügynökség, a McCann Erickson, amit ekkor már hetedik éve vezetett Serényi János.

Serényi reklámos tapasztalat nélkül indította el a céget 1988-ban Kaszás György kreatívigazgatóval, a régió első nemzetközi ügynökségeként. Húsz éven át folyamatosan vezette azt, és tette a magyar reklámpiac legnagyobb vállalkozásává, miközben a szakszövetség vezetésében is folyamatosan részt vett. 2008-as távozása azonban korántsem a kezdeti sikerek fényében zajlott. Egy nemzetközi és hazai szinten is megrogyott céget hagyott maga mögött, mely az előző években elvesztette ügyfelei jelentős részét, köztük a Pannont, valamint menedzsmentje és senior munkatársai jelentős részét.

Mit tanulhatunk tőle?

Hogyan kell a saját gyermekünkként felépíteni egy céget.

Egyesek szerint a McCann akkori kálváriájában komoly felelőssége volt Serényi János vezetői hibáinak is. Mások arra is felhívják a figyelmet, hogy a McCann olyan helyzetbe került, amely a legtöbb vezető számára komoly kihívást jelentett volna. Az egész reklámszakma számára viszontagságos évek voltak ezek, ami leginkább a McCannhez hasonló nagy, klasszikus ügynökségeket érintette súlyosan. Erre utalhat az is, hogy 2009-ben egy másik, hasonlóan régóta regnáló vezető, Merényi Éva is távozott a Lowe GGK éléről, miután előző évben az ügynökség elbukta a Telekomot.

Szerényi Szabolcs, főszerkesztő-helyettes
a szerző cikkei

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés