hirdetés
hirdetés

Sikerek és kihívások az RTL Klubnál

1998-11-30
Az RTL Klub új vezérigazgatóját, az október 1-jétől kinevezett Kavas Istvánt arról kérdeztük: az egy esztendős kereskedelmi televíziózás eredményeit látva milyen kihívásnak érzi a második legnézettebb csatorna irányítását.
1977-től, a gyógyszeriparban (Medimpex, Imarsel Chamical Co.) eltöltött 12 év után – ahol regénybe illő pályafutást valósított meg: üzletkötőből vezérigazgatóvá nőtte ki magát Kavas István – kiskereskedelmi gyakorlatot szerzett a Tengelmann csoporthoz tartozó Skála World Trade kereskedelmi igazgatóhelyetteseként, majd a Louise Delhaize érdekeltségű Profi Magyarország vezérigazgatójaként.

Az RTL Klub tulajdonosainak választása talán akkor is meglepő, ha tudjuk, a televízióhoz már az Expressz Kiadó Részvénytársaság vezérigazgatói székéből érkezett. A szolgáltatási és termelői szektor több területét bejárt vezetőnek tehát eddig nem volt kapcsolata az elektronikus médiával.

Kreatív: – Hogyan merült föl az Ön neve a televízió vezérigazgatói posztjára?

Kavas István: – Az RTL Klubhoz való kerülésem módjára azért vagyok büszke, mert nem pályáztam az állásra, nem is fejvadász cég talált rám, hanem egyik előző munkahelyem külföldi tulajdonosa ajánlott be engem, aki – közvetlen főnököm lévén – „testközelből” tapasztalhatta, hogy milyen képességekkel, kvalitásokkal rendelkezem. Mindezt tette két évvel azután, hogy eljöttem a cégétől.

Kreatív: – Mennyire áll közel a televízióhoz, egyáltalán volt-e korábban szakmai kapcsolata az elektronikus médiával?

K. I.: – Az elektronikus média területén még nem dolgoztam, de ez önmagában nem jelenti azt, hogy ne tudjak majd sikeresen helytállni itt is. 20 éves pályafutásom során egymástól messze eső szektorokban töltöttem be vezető pozíciókat igen eredményesen, hogy csak a gyógyszer- és élelmiszerkereskedelmet említsem példaként. Szinte bármilyen profilú szervezet hatékony működtetésére fel vagyok készülve, de természetesen újra és újra meg kell tanulnom az adott terület, termék sajátosságait, így a televíziózást is.

Kreatív: – Most azonban egy forrongó méhkasba került be, ahol a konkurenciaharc mellett a szakma speciális kihívásaival is szembe kell néznie… Hogyan készült, készül a feladatra?

K. I.: – A kinevezésem óta gyakorlatilag folyamatos konzultáció az életem. A hazai szakembergárda – a műsorszerkesztőktől a kutatókig, értékesítési, marketingmunkatársakig – mellett voltam már a belga és francia RTL műhelyekben. A szakmai felkészüléshez hozzá kell tennem: az RTL hatalmas szakmai tudással rendelkező médiavállalkozás, amit ha megismer az ember, tudnia kell a hazai körülményeknek megfelelően adaptálni.

Kreatív: – Ön ezek szerint program-, műsorkérdésekbe is beleszól, pénzügyi kérdésekben is fog dönteni, vagy inkább stratégiai kérdésekben lesz meghatározó szerepe?

K. I.: – Vezérigazgatóként a szervezet teljes operatív irányítása alám fog tartozni, a nagy horderejű, stratégiai ügyekben a tulajdonosok képviselőiből álló igazgatótanács dönt; ezekben döntéselőkészítő szerepem lehet. A magyar RTL-nek 10 éves üzleti tervet kell megvalósítania, hiszen a kereskedelmi televíziózás egy hosszú távon megtérülő vállalkozás.

Kreatív: – Ezek szerint nem keseríti el Önöket a nézettség terén elért második helyezés?

K. I.: – A televízió célja természetesen az, hogy a legnézettebb csatornává váljék, ám tisztában vagyunk azzal, hogy ez nem történhet meg egyik pillanatról a másikra. Véleményem szerint televíziónk új képi világot, stílust, hangnemet hozott a magyar médiapiacra, ami az októberben indult új programstruktúrával együtt rövid idő alatt látványos eredményeket produkálhat. A tulajdonos elvárása természetesen a nyereség, ami hirdetői filozófiánk és a jól megválasztott 18–49 éves kort megjelölő célcsoportunk ismeretében nem is maradhat el.

Kreatív: – Mit tart most legfontosabb feladatának?

K. I.: – Szakértői szinten megismerni a televízió vezetésének fortélyait, eszköztárát. Rendkívül igyekszem megfelelni az új feladatnak, hiszen ritkán adatik meg az embernek, hogy egy úttörő jellegű vállalkozás részese lehessen, és Magyarországon a kereskedelmi televízió ebbe a kategóriába tartozik. Az alig egyéves csatornánál egy nagyon fiatal csapat dolgozik, a számok alapján nagyon eredményesen. Ezt a jó légkörű és eredményes csapatmunkát szeretném tovább erősíteni, megszilárdítani azzal a céllal, hogy az RTL Klub hamarosan meggyőző módon piacvezetővé váljon. Bár ezt a célt rövid távon elérhetőnek tartom, én az itteni pályafutásomat hosszú távra tervezem.

Koós Dóra

hirdetés
hirdetés