Sikertörténet
2004-12-01
Vállalati sikerkönyvek akadnak bőven. A Procter & Gamble-ről szóló könyv is úgy indul, mint a többi: egy kicsike vállalkozást mutat be – hogy aztán Amerika legnagyobb hirdetőjének történetét mondja el.
Mit szól ahhoz, hogy az első brandjét, az Ivory szappant a cég az 1870-es években dobta piacra? Nem meglepő, hogy a vállalat már ekkor Amerika legnagyobb hirdetőjévé vált? Gondolta volna, hogy a cég Tide nevű terméke volt az első nem szappanalapú mosószer, amelynek feltalálása egybeesett az automata mosógépek elterjedésével? Tudta-e, hogy a Tide egy olyan projekt eredménye, amelyet már majdnem mindenki feladott?
Gondolta volna, hogy a Colgate eredetileg egy külön cég volt, méghozzá a P&G egyik legnagyobb versenytársa? Tudta-e, hogy szappanoperát először a P&G gyártott a 30-as években? Tudta-e, hogy akkoriban ez a műsor hatékony és olcsó reklámozási lehetőséget jelentett?
Nem meglepő, hogy a P&G az 50-es évek Amerikájának egyik legnagyobb műsorgyártója volt 13 sorozattal? Tudta-e, hogy ebben az időben már nemcsak szappant, hanem sok más terméket, például mogyoróvajat is árult a cég? Gondolta volna, hogy a P&G mai Clorox brandje eredetileg egy különálló vállalat volt, amelyet felvásárolt a P&G? Mit szól ahhoz, hogy az Advertising Age (AdAge) magazin 1999-ben összeállított Marketers of the Century (a század reklámozói) rangsorában az első helyen szerepelt a cég? Nem semmi, ugye?
Márk Szonja