hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sms-sel trükközött a Vodafone, negyvenmilliós bírságot kapott

Emelt díjas sms-ért cserébe fűt-fát igért a Vodafone. Meg is kapta méltó büntetését érte.
hirdetés

Nem azt kapták a fogyasztók az emelt díjas sms-ért cserébe, amit a Vodafone megígért, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) negyvenmillió forintra büntette a mobilcéget.

A Vodafone tavaly július 13. és szeptember 10. között tartotta „Nyári SMS promóció” nevű marketingakcióját, ami arról szólt, hogy a fogyasztók naponta nyerhették meg a hatvan darab bruttó félmillió forint értékű nyaralás egyikét. Fődíjként pedig a játék végén egy 16 millió forint értékű siófoki nyaralót sorsoltak ki. A játékról a Vodafone hat féle módon igyekezett tájékoztatni az ügyfeleit.

A mobilcég által kiküldött tájékoztatósms alapján arra következtethettek, hogy a játékban csak egy 250 forint értékű emelt díjas szöveges üzenetben kell elküldeni a nyaralás szót, és ennek fejében részt vehetnek a játékban, ami valójában egy külön regisztrációt igényelt volna.

A megtévesztést az GVH szerint jól mutatja, hogy csak nagyon kevesen regisztráltak a játékra az sms elküldése után. A plakátokon és szórólapokon a GVH szerint úgy tévesztette meg a fogyasztókat a Vodafone, hogy egy megvásárolt háttérkép és egy díjmentes sms-regisztráció ellenében mindent helyes választ tartalmazó sms-sel a nyerési esély növekedését ígérte. Azonban azt elfelejtette közölni a Vodafone, hogy a helyes válasz nem csupán esélynövelő, hanem egyenesen feltétele is a sorsolásban való részvételnek. A feltöltőkártyás ügyfeleknek küldött heti egyenlegtájékoztatókban szintén elfelejtette közölni a Vodafone, hogy a „nyár” szó elküldése még nem jelent egyet a sorsoláson való részvétellel, a mobilcég sajtókommunikációs hírleveléből pedig az maradt le, hogy a „nyaralás” szó elküldése 250 forintba kerül. A hangbemondásos szolgálaton a Vodafone azt hagyta le, hogy a sorsoláson való részvétel feltétele a folyamatosan küldött kérdésekre adott helyes válasz, holott azt ígérte, hogy elég a háttérképet letölteni, a névre szóló sms-ekben pedig nem adták a fogyasztók tudomására, hogy a válaszsms-ek szintén 250 forintba kerülnek. A GVH szintén kifogásolta, hogy a Vodafone anélkül küldött a válaszadást sürgető, emlékeztető üzeneteket, hogy a fogyasztó előzetesen beleegyezett volna, valamint, hogy a játékról való leiratkozást a vállalat azzal büntette, hogy a korábbi helyes válaszok ellenére a fogyasztó már nem vehetett részt a sorsolásokban.

A GVH megállapította, hogy a Vodafone az említett időszakban megtartott „Nyári SMS promóció” elnevezésű játékával kapcsolatban tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. Emiatt a vállalkozás 40 millió forint bírságot kapott. A hivatal súlyosító körülményként értékelte, hogy a Vodafone-nal szemben korábban már több alkalommal állapították meg a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást. A társaság megtévesztő reklámjaival a fogyasztók igen széles körét érte el közel két hónapig. Enyhítő körülménynek bizonyult például, hogy a Vodafone egyes kommunikációs eszközein törekedett a teljes körű információ megadására, az akció megindítását követően pedig igyekezett javítani kereskedelmi kommunikációin.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés