hirdetés
hirdetés
hirdetés

Sokasodnak az Est-lapok

Programokra éhezünk

Az évekig monopolhelyzetet élvező Pesti Est műsorfüzet – ahogyan már mi is hírt adtunk róla – 1998 őszétől hasonló információkat tartalmazó más lapok (Open, Metropolisz) megjelenésével már nem konkurencia nélküli a piacon. Az azóta már lapcsaláddá bővült Est „sorozat” sikerét azonban nem bízzák a véletlenre. A jövőben ugyanis még több Pesti Esttel találkozhatunk.
hirdetés
A Szonda Ipsos tavalyi felmérései alapján a Pesti Est úgy találta, hogy az olvasók több szempontból is igénylik a lap növekedését, viszonylag magas az érdeklődés a fiatalok körében a kultúra, a kulturális rendezvények iránt. Az ingyenes programmagazin ezért nagyobb példányszámban, több melléklettel jelenik meg, valamint tovább bővíti vidéki mutációit, kiadványait. A felmérés szerint nőtt az egy lapot átlagosan olvasók száma is. A legmagasabb jövedelmi kategóriába tartozik az olvasók 52 százaléka, a hirdetéseket 50 százalék olvassa el mindig vagy gyakran. A Pesti Estet főleg a fiatalok forgatják, az olvasók túlnyomó része – 80 százaléka – ugyanis 30 év alatti. Többek között ezek az eredmények indokolták a lap növekedését.

Mint tudjuk, Magyarországon is gyorsan nő a számítógép-használók száma. A Cyber Est nevű számítástechnikai melléklet egyrészt hozzájuk szól, de azoknak is szolgál információkkal, akik még csak most ismerkednek a multimédia és az Internet világával.

A felméréskor kapott válaszok alapján érdemesnek látszott vidéken is jelentkezni a kiadványokkal. Ennek következtében az Est Médiacsoport januártól további vidéki Est-lapokat ad ki, franchise rendszerű megjelentetéssel. Új lap egyenlőre 12 vidéki városban lesz, de a kiadó célja, hogy 1999 végére minden 50 ezer lakosnál nagyobb városban az Est tájékoztasson a regionális programokról. A lapok a Pesti Esttel azonos layouttal jelennek meg. „Mivel a vidéki városokban kevesebb a kulturális program, mint Budapesten, a Vidéki Est-ekben az információk mellett interjúk és kritikák is helyet kapnak” – mondta Spielberger Judit, a Pesti Est sajtóreferense.

A Pesti Est állandó mellékletei idén havi rendszerességgel, heti váltással jelennek meg a lapba behúzva. Mivel a Szonda Ipsos által készített felmérések szerint a Pesti Est olvasóinak 70 százaléka érdeklődik a zene iránt, valamint az olvasók magas százaléka szeretne bővebb tájékoztatást kapni a zenei programokról, a zenei melléklet jelenik majd meg a legnagyobb példányszámban. Jelentős mennyiség a Pesti Esttől külön, országosan a nagyobb CD-boltokban kerül terjesztésre. Az új lemezmegjelenések mellett inkább informatív jellegű tájékoztatást fog nyújtani.

A Pesti Est olvasóinak 98 százaléka olvassa szívesen a filmajánló rovatot, ezért a célcsoport szempontjából a legerősebbnek tekinthető a film-video melléklet, amely szintén nagyobb példányban lesz megtalálható a Pesti Estben.

A Pesti Test jelenleg az egyetlen ingyenes, szabadidő-, sport- és életmódmagazin, amely a sportszervezők számára elérhetőséget, sportrendezvényeik népszerűsítését is biztosítja. Ez a sportmelléklet megtalálható a város 620 pontján, többek közt sportcentrumokban, fitnesztermekben és az aktuális sportrendezvényeken is.

Mint tudjuk, Magyarországon is gyorsan nő a számítógép-használók száma. A Cyber Est nevű számítástechnikai melléklet egyrészt hozzájuk szól, de azoknak is szolgál információkkal, akik még csak most ismerkednek a multimédia és az Internet világával. Ez a melléklet 350 terjesztési helyen található, az általános terjesztési helyek mellett az egyetemeken és számítógépes boltokban is.

Újdonság, hogy a Pesti Est havonta megjelenő színházi magazinja, a Súgó, januártól előfizetés útján is megrendelhető. A Pesti Est kiadványai közül a Súgó teszi hozzáférhetővé az összes, úgymond igényes kultúrához tartozó programot a színháztól a képzőművészeten át a komolyzenéig. Az újítást számos visszajelzés indokolja, amelyek szerint a lapot sokan szeretnék időben és biztosan megkapni. Nem jutnak hozzá az újsághoz rendszeresen, viszont szívesen áldoznának is rá. „A postai terjesztés indításánál figyelembe vettük a Súgó és a Pesti Est olvasók eltérő stílusát és életkorát is” – mondta Spielberger Judit. A tavaly decemberben indított kampány során egyelőre körülbelül ezer előfizetőre számítanak. A kampány szlogenje: „Sú-go-home”, azaz a Súgó házhoz megy (A fordítás nem tökéletes. A szerk.).

Az előfizetés összege március végéig 990, utána 1490 forint lesz, amelyhez promócióként minden megrendelőnek jár két jegy az 1999-es év Súgó Színházak-sorozat egyik általa választott előadására. Ezen felül a március 15-ig előfizetők között 2 amszterdami repülőjegyet is kisorsolnak.

Újdonság, hogy a Pesti Est havonta megjelenő színházi magazinja, a Súgó, januártól előfizetés útján is megrendelhető.

A Pesti Est példányszáma az eddigi 77 ezerről januárra 85 ezerre emelkedett, márciusra pedig 100 ezer példányra nőtt. A Matesz-auditálás alapján minden terjesztési adat nyilvános.

A Pesti Est már a város 520 pontján megtalálható szerdánként: például az összes budapesti moziban, szórakozóhelyen, márciustól pedig a McDonald’s éttermeiben is.

A Metropolis című, hasonló információkat közlő műsorfüzetről megtudtuk, hogy tavaly, nem sokkal a megjelenést követően megszűnt. Az Open című ingyenes programmagazin ez év januárjától kisebb formátumban, A6-os méretben jelenik meg. Tavaly már a moziműsort mellékletként kiemelve ugyanilyen nagyságban terjesztették, ennek a sikere ösztönözte az Opent arra, hogy a teljes magazin formátumát megváltoztassák. A magazin a főváros több mint négyszáz pontján – többek közt szórakozóhelyeken, éttermekben, mozikban – megtalálható már, márciustól pedig a metrókban is fellelhető lesz. Ezzel együtt példányszám-növekedést is terveznek: szeretnék elérni a százezer példányt, ebből ötvenezret a metrókban helyeznek majd el – tudtuk meg Kovács Tamástól, az Open kiadójától.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés