Sokasodnak az Est-lapok
Programokra éhezünk
Mint tudjuk, Magyarországon is gyorsan nő a számítógép-használók száma. A Cyber Est nevű számítástechnikai melléklet egyrészt hozzájuk szól, de azoknak is szolgál információkkal, akik még csak most ismerkednek a multimédia és az Internet világával.
A felméréskor kapott válaszok alapján érdemesnek látszott vidéken is jelentkezni a kiadványokkal. Ennek következtében az Est Médiacsoport januártól további vidéki Est-lapokat ad ki, franchise rendszerű megjelentetéssel. Új lap egyenlőre 12 vidéki városban lesz, de a kiadó célja, hogy 1999 végére minden 50 ezer lakosnál nagyobb városban az Est tájékoztasson a regionális programokról. A lapok a Pesti Esttel azonos layouttal jelennek meg. „Mivel a vidéki városokban kevesebb a kulturális program, mint Budapesten, a Vidéki Est-ekben az információk mellett interjúk és kritikák is helyet kapnak” – mondta Spielberger Judit, a Pesti Est sajtóreferense.
A Pesti Est állandó mellékletei idén havi rendszerességgel, heti váltással jelennek meg a lapba behúzva. Mivel a Szonda Ipsos által készített felmérések szerint a Pesti Est olvasóinak 70 százaléka érdeklődik a zene iránt, valamint az olvasók magas százaléka szeretne bővebb tájékoztatást kapni a zenei programokról, a zenei melléklet jelenik majd meg a legnagyobb példányszámban. Jelentős mennyiség a Pesti Esttől külön, országosan a nagyobb CD-boltokban kerül terjesztésre. Az új lemezmegjelenések mellett inkább informatív jellegű tájékoztatást fog nyújtani.
A Pesti Est olvasóinak 98 százaléka olvassa szívesen a filmajánló rovatot, ezért a célcsoport szempontjából a legerősebbnek tekinthető a film-video melléklet, amely szintén nagyobb példányban lesz megtalálható a Pesti Estben.
A Pesti Test jelenleg az egyetlen ingyenes, szabadidő-, sport- és életmódmagazin, amely a sportszervezők számára elérhetőséget, sportrendezvényeik népszerűsítését is biztosítja. Ez a sportmelléklet megtalálható a város 620 pontján, többek közt sportcentrumokban, fitnesztermekben és az aktuális sportrendezvényeken is.
Mint tudjuk, Magyarországon is gyorsan nő a számítógép-használók száma. A Cyber Est nevű számítástechnikai melléklet egyrészt hozzájuk szól, de azoknak is szolgál információkkal, akik még csak most ismerkednek a multimédia és az Internet világával. Ez a melléklet 350 terjesztési helyen található, az általános terjesztési helyek mellett az egyetemeken és számítógépes boltokban is.
Újdonság, hogy a Pesti Est havonta megjelenő színházi magazinja, a Súgó, januártól előfizetés útján is megrendelhető. A Pesti Est kiadványai közül a Súgó teszi hozzáférhetővé az összes, úgymond igényes kultúrához tartozó programot a színháztól a képzőművészeten át a komolyzenéig. Az újítást számos visszajelzés indokolja, amelyek szerint a lapot sokan szeretnék időben és biztosan megkapni. Nem jutnak hozzá az újsághoz rendszeresen, viszont szívesen áldoznának is rá. „A postai terjesztés indításánál figyelembe vettük a Súgó és a Pesti Est olvasók eltérő stílusát és életkorát is” – mondta Spielberger Judit. A tavaly decemberben indított kampány során egyelőre körülbelül ezer előfizetőre számítanak. A kampány szlogenje: „Sú-go-home”, azaz a Súgó házhoz megy (A fordítás nem tökéletes. A szerk.).
Az előfizetés összege március végéig 990, utána 1490 forint lesz, amelyhez promócióként minden megrendelőnek jár két jegy az 1999-es év Súgó Színházak-sorozat egyik általa választott előadására. Ezen felül a március 15-ig előfizetők között 2 amszterdami repülőjegyet is kisorsolnak.
Újdonság, hogy a Pesti Est havonta megjelenő színházi magazinja, a Súgó, januártól előfizetés útján is megrendelhető.
A Pesti Est példányszáma az eddigi 77 ezerről januárra 85 ezerre emelkedett, márciusra pedig 100 ezer példányra nőtt. A Matesz-auditálás alapján minden terjesztési adat nyilvános.
A Pesti Est már a város 520 pontján megtalálható szerdánként: például az összes budapesti moziban, szórakozóhelyen, márciustól pedig a McDonald’s éttermeiben is.
A Metropolis című, hasonló információkat közlő műsorfüzetről megtudtuk, hogy tavaly, nem sokkal a megjelenést követően megszűnt. Az Open című ingyenes programmagazin ez év januárjától kisebb formátumban, A6-os méretben jelenik meg. Tavaly már a moziműsort mellékletként kiemelve ugyanilyen nagyságban terjesztették, ennek a sikere ösztönözte az Opent arra, hogy a teljes magazin formátumát megváltoztassák. A magazin a főváros több mint négyszáz pontján – többek közt szórakozóhelyeken, éttermekben, mozikban – megtalálható már, márciustól pedig a metrókban is fellelhető lesz. Ezzel együtt példányszám-növekedést is terveznek: szeretnék elérni a százezer példányt, ebből ötvenezret a metrókban helyeznek majd el – tudtuk meg Kovács Tamástól, az Open kiadójától.