hirdetés
hirdetés
hirdetés

Somlói Zsolt

hirdetés

Somlói Zsolt <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Somlói Zsolt (Illusztráció: Kovács Lehel)
Somlói Zsolt több mint egy évtizede, 2000 óta ügyvezetője és résztulajdonosa a Mindshare-nek, ami ritkaságnak számít a hazai, nemzetközi hálózatokhoz tartozó médiaügynökségek között. Somlói a Mahirnál kezdte pályafutását 1986-ban, két évvel később a GGK egyik alapítója lett, közben külkereskedői diplomát szerzett. 1992-ben négy társával megalapította a Partners/JWT reklámügynökséget, ahol médiaigazgatóként dolgozott, egészen 2000-ig, amikor január elsején létrehozták a Mindshare-t az Ogilvy & Mather és a Partners JWT reklámügynökségek médiaosztályainak összevonásával. Az ötvenfős cég, a piacon az egyik legerősebb vásárlóerővel rendelkező csoport, a Group M része, amelynek tagja az MEC, az MC Media Company, a Media Insight és a Maximize is.

Somlói Zsolt az a fajta ember, aki nemcsak hogy képes felépíteni valamit, de azt igen sikeresen is tudja működtetni. Ahhoz képest, hogy 2000-ben a Kreatívnak adott interjújában még bizonytalanságot érzett magában azzal kapcsolatban, meddig vezeti majd az ügynökséget, máig megmaradt ügyvezetői-résztulajdonosi székében, bár úgy tudjuk, többször is felmerült benne, hogy visszavonuljon az aktív cégvezetéstől. Arra is voltak kísérletek a 2000-es években, hogy a Group M-tulajdonos WPP kivásárolja Somlói üzletrészét, amit azonban – nagyon okosan – nem adott el. Az egyik legrégebben a helyén lévő médiás vezető, aki ennek köszönhetően a piac egyik legbefolyásosabb és legelismertebb szereplője is. Arra, amit Somlói Zsolt mond, mindenki odafigyel. Ez annak is köszönhető, hogy ritkán szólal meg, keveset szerepel konferenciákon, nyilatkozni pedig még kevesebbet szokott.

Hogy miért a médiát választotta szakmájának, arról a Kreatívnak adott interjújában a következőket mesélte: „13-14 évesen tengerésznek készültem. Később érdeklődni kezdtem a külkereskedelem, a reklám és a marketing iránt. De érettségi után komoly ambíciómmá vált, hogy azonnal pénzt keressek. A pályaválasztásomat leginkább ez a törekvés befolyásolta. Akkoriban súlyos dilemmát jelentett nekem, hogy menjek-e a többi sráccal vízvezeték-szerelő segédmunkásnak, vagy döntsek a Magyar Hirdető mellett.” A kérdés eldöntésében apja volt segítségére, aki betett egy vasat a mélyhűtőbe, majd néhány óra után kivette onnan, és azt mondta: „Ezt most három percig fogjad!” Közben nézte az óráját. „Ez a lecke elég volt ahhoz, hogy rájöjjek – tanulnom kell. A Magyar Hirdetőt választottam.”

Mit tanulhatunk tőle?

Hogyan legyünk vízióval rendelkező üzletemberek, akinek van elképzelése a világról, és tudja, hogyan alakítsa az életét.

Az a fajta cégvezető, aki nem csak a szakmájának él, és kifejezetten ügyel arra, hogy nyitott maradjon az új dolgok iránt. Műgyűjtőként is nevet szerzett, feleségével, Spengler Katalinnal együtt. „Én úgy látom, hogy hosszú távú koncepciók kialakításához vagy éppen egy vállalat vezetéséhez az embernek szüksége van olyan hatásokra, új ötletekre, melyek nem a saját szakmájából jönnek” – magyarázta a műgyűjtés és a cégvezetés közötti kapcsolatot 2005-ben az Antenna Magazinnak Somlói.

Építkező tehetségének legújabb megtestesülése a Gyulai Pálinka manufaktúra, amelynek részben uniós forrásból is épített kóstolóházát 2011 tavaszán adták át. Amióta elkezdett a pálinkafőzdével foglalkozni, azóta rendszeresen jár vidékre, amit nagyon szeret. Lányai mellett vélhetően a sokszoros díjnyertes pálinkáira a legbüszkébb, az RTL Klub karácsonyi ügyfélpartijára – ilyen eseményekre amúgy igen ritkán jár – például két üveg sompálinkával érkezett meg.

(forrás: Kreatív)
hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés