hirdetés
hirdetés

Spar - a GVH előtt a Plus megvétele

2008-03-10
A Spar Magyarország átveszi a német Tengelmann vállalatcsoport 174 magyarországi Plus üzletét. A versenyjogi jóváhagyás csak egy-két hónap múlva várható, és ekkor lesz publikus az is, milyen fogyasztói kommunikációt indít el a társaság – tudtuk meg Laber Zsuzsától, a Spar kommunikációs vezetőjétől.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jóváhagyását követően a Spar Magyarországon több mint 378 üzlettel rendelkezik majd, és – a társaság közleménye szerint – átveszik a Plus mind a 2300 magyarországi dolgozóját is. A 174 Plus boltot a következő egy-két éven belül alakítják át Spar üzletté. A felek a vételárat nem hozták nyilvánosságra.

Laber Zsuzsától, a Spar kommunikációs vezetőjétől megtudtuk: a GVH jóváhagyása után döntenek a fogyasztói kommunikációról, és arról mely ügynökségekre bízzák a feladatokat. A Spar helyi reklámügynöksége a D’Arcy Avenue, a médiafeladatokon pedig a Starcom dolgozik.

A Spar Ausztria magyar tagvállalata a mostani felvásárlással folytatja az utóbbi évek expanziós tevékenységét. Mint ismeretes 2003-ban 22 magyarországi Kaiser’s üzletet vettek át a Tengelmann-tól.

A 204 Spar és Interspar üzlet 2007 végén Magyarországon 1,1 milliárd euró összegű bruttó forgalmat realizált, míg a Plus Magyarországon 402 millió euró összegű forgalmat bonyolított. A két cég együttes piaci részaránya mintegy 13 százaléknak felel meg.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés
hirdetés