hirdetés
hirdetés
hirdetés

Strasbourgban megvédték Uj Pétert

A strasbourgi emberjogi bíróság szerint Uj Péternek joga volt azt írni a Tokaj Kereskedőház boráról, hogy szar, ezzel felülírta a Fővárosi Bíróság és a Legfelsőbb Bíróság korábbi ítéleteit.

hirdetés

Különbség van egy személy jó híre és méltósága és egy vállalat kereskedelmi hírneve között – állapította meg a strasbourgi Európai Emberjogi Bíróság Uj Péter egy Népszabadságban megjelent véleménycikkével kapcsolatban.

A magyar államot 3580 eurós költségtérítés megfizetésére ítélte az Európai Emberjogi Bíróság - a pénzt Uj Péter újságíró részére kell kifizetni, aki egy 2008-as cikkében a Tokaj Kereskedőház olcsó borait kritizálta. „Tizennyolc évvel a kommerszek után, magyarok százezrei isszák büszkén, sőt, áhítattal a szart; ez van megetetve (itatva) a sokat szenvedett néppel, és legalább kétszer (vö.: állami vállalat) meg kifizettetve vele, be van magyarázva a legsuttyóbb demagógiával, jobbról és balról is, bőven, hogy ez a nemzeti kincs" - írta Uj Péter.

A Fővárosi Bíróság másodfokon becsületsértéssé minősítette a Tokaj Kereskedőház borának leszarozását, és megrovásban részesítette az újságírót. A Legfelsőbb Bíróság helybenhagyta az ítéletet. Uj Péter - a Társaság a Szabadságjogokért jogvédő szervezet segítségével - az Európai Emberjogi Bírósághoz fordult, amely - nem jogerős ítéletében - egyhangúlag úgy döntött, hogy a leírtak beleférnek a szólásszabadságba: a bíróság indoklásában azt írja, hogy különbség van egy személy jó híre és méltósága és egy vállalat kereskedelmi hírneve között, amelynek nincsenek erkölcsi dimenziói. A bíróság azt is hozzátette, hogy az említett cikk valójában az állami tulajdonlás hátrányaira hívta fel a figyelmet, és ezzel a közérdeket szolgálta, ami egy újságíró feladata. Uj egyébként nem kért kártérítést a bíróságtól.

hirdetés
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés