hirdetés
hirdetés
hirdetés

Studio Metropolitana - fórum Budapest új arculatáról

Nyilvános beszélgetésen boncolgatja Budapest alakuló arculattervét Bojár Iván András városarculati tanácsnok és a Studio Metropolitana – új logó már van, átfogó koncepció majd lesz. A fórumra a kreatívszakma szereplőit is várják.
hirdetés
„A kérdés az, hogy akarunk-e, tudunk-e most megjelölni egy fejlődési irányt Budapest és régiója számára, kidolgozunk-e egy átfogó „re-branding” programot?” – összegzi a Budapest előtt álló kihívást a Fővárosi Önkormányzat kutatóintézménye, a Studio Metropolitana Kht. (SM) meghívója.

Az SM és Bojár Iván András, a Városarculati Tanácsnoki Iroda (VTI) vezetője május 28-án a Fővárosi Önkormányzat fórumán fogadja a témával kapcsolatos kérdéseket. A beszélgetésre civilek és lakosok mellett a kreatívszakma képviselőit is várják.

Az új arculat egyes elemei - például a Budapest-logó - már elkészültek, és szerepelnek az önkormányzati munkatársak névjegykártyáin, illetve a friss turisztikai kiadványon. A teljes arculati kézikönyvön a VTI munkatársai külső ügynökség bevonása nélkül még dolgoznak, a munkálatokat csak hónapok múlva fejezik majd be.

A fórumon a VTI munkatársai mellett bemutatkoznak a SM várostervező projektje, a Futurbia, és a Budapest általános stratégiáján dolgozó think tank, a Városfejlesztési Tanácsadó Testület is. A beszélgetés résztvevője lesz Somogyi Zoltán, a Political Capital tanácsadócég ügyvezető igazgatója is – az önkormányzati kht.-val korábban is kapcsolatban álló cég arról végzett kutatást, hogy a külföldi médiában, a turisták és a fővárosban élő külföldiek szemében milyen kép él Budapestről. A felmérés eredményeit a fórumon ismertetik majd.
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

Hozzászólások (25 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Kis vígasz lehetne, ha Budapest weboldala évezhetö és használható lenne... de nagyon nem az.
#
Nem akartam rögtön ezzel indítani, mert részem volt benne: az én írtam a szöveget az országom nyelvén ...

Viszont tudom: az eredeti design egy huszoneleje 'kreatív' 1 db A4-es papíron (!) leadott munkája. Eredetileg erdözöldben képzelte el, abból lett zöldböl-feketébe
menö... fehér 1pontos vonalakkal elválasztott, bélyegnagyságú ablakocskákra bontva az oldalt.

A papírt leadta egy keddi napon, s még aznap utalták neki a 8.5 milliót.

Utánajártam, ki az a grafikus táltos: nevesincs, végzettsége nincs, viszont - kapaszkodni tessék - a MEH kommunikációs cége, a Kopping küldte a Magyar Turizmus Rt-re.

Ez a terv azóta megvalósult és ott van az interneten többtucat nyelven. Nagy dilemma volt: megírjam-e az ominózus szöveget ebbe a vizuális miliöbe. Megtettem. De
gyanítom, a legtöbben becsukják az oldalt, mielött bármit is elolvasnának rajta. (az ország, ahol élek, híresen jó grafikus designban... )

Bravó, Magyar Turizmus Rt. !
#
csatlakozom az előttem szólóhoz...
vonatkozó cikk a témában: http://erdekesztetika.blog.hu/2008/05/07/talent_for_entertaining_1
#
Engem - s talán nem is vagyok ezzel egyedül - a logo hiányosságainál, vagy inkább: hiányánál... - sokkal jobban és naponta zavar Budapest honlapja. Egy zagyvaság, sokat
merít, de keveset fog. Áttekinthetetlen, széttöredezett.... Disszfunkcionális, de legalább ronda.

Ha külföldröl keres rá az ember - 1 perc után feladja, hogy megtaláljon bármit is - klick, bezár. Ha turista - azért, ha újságíró - azért...
#
nem. kösz! érdekes tanulmány... a logo készítöje?

(a logo készen van, vagy csak skicc?)
#
ez megvolt?
113. oldal - http://www.studiometropolitana.hu/doc/budapest_brand.pdf
#
Nagyban egyetértek. A grafikus tervezés és a turisztika között mozgok, külföldön - ezért nagyon is érdekel, mi történik Budapesttel e 2 téren. Gyakran látok
csapnivaló megjelenítéseket, ami erösebben üt vissza, mint azt, teszem azt, a megbízók gondolnák.

Az új logo - számomra - megmagyarázhattalan. Alapvetö hiányosságai vannak, amit nem akarok mégegyszer elsorolni.... a gimis tanítványaimtól is jobbat várok, és kapok
... már másodikban is.

Nagyon örülnék, ha megszólalna a megrendelö vagy a tervezö: mégis, hogy gondolja?

Íme a termék: http://www.budapestinfo.hu/hu/hirek
#
"...azért megjegyzem: szerinted létezik ma itthon olyan logo, amelyet a szakma egésze elfogad fenntartások nélkül? Amelyet ráadásul pályáztattak, szakmabeli nyerte el
tisztességes úton, és nem került milliárdokba? Ha tudsz ilyet, légyszi linkeld be..."

Biztos sokféleképp lehet értelmezni ezeket a sorokat, de az én absztraháló képességeimmel az jön le belôlük, hogy szerinted se sok tisztességes úton létrejött
profi holmi létezik (ellenkezô esetben nem kértél volna példákat tôlem).

Azt meg továbbra se értem, hogy "...aki nem tájékozódik, az ne fikázzon rögtön, legfeljebb véleményet mondjon..." Miben, milyen tájékozódásra lett volna szüksége
BANV-nak vagy nekem ahhoz, hogy megállapítsuk, a bemutatott logo dilettáns és nem volt széles körben megpályáztatva. Most, hogy tudjuk, hogy egy iparon végzett lány
tervezte, attól jobb lett a logo? Attól lett pályázat? Ha látok az utcán egy szar plakátot akkor elôbb nézzem meg ki csinálta és majd ahhoz képest mondjak véleményt?

Szerintem ezek a kérdések nem pol fórumba valók, nagyonis szakmába vágó problémáról beszélünk, csakhát kínos kicsit néhányaknak a téma (nem rólad beszélek
természetesen). Mindenki hallott már lezsírozott tenderekrôl, de ô még ilyene sose vett részt, pláne nem nyert...

Én pihenni fogok, Te meg gondolkozz kicsit, jó hétvégét. (Amúgy én is befejeztem, hisz az érintettek részérôl senki, semmilyen választ nem adott a kérdésekre, ami a
pályázat elmaradásával kapcsolatos, a falra meg nem szeretek hányni, se borsót, se egyebet...)
#
Kinek a hózzászólását olvastad? Ebből ez jön le? Az absztrahálás tetőfoka.
Nem jó, ne hagyjuk így. Egy szóval sem mondtam. Annyit jeleztem a legelső hozzászólásban, hogy aki nem tájékozódik, az ne fikázzon rögtön, legfeljebb véleményet
mondjon. Erre eljutottunk oda, hogy én védem az állami korrupciót...

Kiszálltam, Te menj át valamelyik pol.fórumba.

És pihenj hétvégén...
#
Esküszöm, nem értelek... Ha az állami/önkormányzati szektorban eddig dilettáns, pályáztatás nélküli, korrupciószagú munkák készültek irreális árakon - ugye
valami ilyesmire célzol? - akkor jó ez így, maradjon is így, ne is tegyük szóvá? Ne próbáljuk meg szóvátenni, hogy csókosok kézenközön hazaviszik a pénzt,
milliókat kifizetnek kamu, evidenciákat felsoroló tanulmányokra, alig kétszámilláért olyan kormányszóvivôi szájtot csináltatnak amit minden webes srác egy hétvégén
összerak (és még nem is mûködik rendesen...), toljuk ki a rádió arculattervezését vagyonokért egy középsz*r angol céghez (akik még a magyar helyesírási
szabályokat se ismerik), stb. Hagyjuk ezt így, mert eddig is volt?
#
Hát akkor visszaérkeztünk az "éjszakai portáshoz", mert az volt az eszetlen fikázás. Érv 0, csak cikizés...

Nem az én asztalom, ennyit tudtam, többit az őszi bemutatón lehet kérdezni.

(azért megjegyzem: szerinted létezik ma itthon olyan logo, amelyet a szakma egésze elfogad fenntartások nélkül? Amelyet ráadásul pályáztattak, szakmabeli nyerte el
tisztességes úton, és nem került milliárdokba? Ha tudsz ilyet, légyszi linkeld be. Köszi)

SZép napot
#
Kedves Sigimom

Nem szeretem azt a hozzáállást, hogy "És kritizálni a legkönnyebb, ahhoz itt (Mao)valóban nem kell szaktudás" - ilyen alapon az ügyfél se mondjon véleményt a
munkámról, hisz nem szakember (grafikus) a legtöbbje, meg a sületlen kenyeret se kritizáljam, hisz én még olyat se tudok... Az eszetlen fikázás - nem teccik mer csak - és
a szakmai kritika között azért tegyünk kicsi különbséget, itt azt gondolom az utóbbiról beszélünk: ez a munka jelen állapotában szakmailag védhetetlen dilettáns,
korszerûtlen, stb. Egyébiránt egy "szakembert" a laikustól - egyebek közt - az különböztet meg, hogy el tud vonatkoztatni a tetszik-nemtetszik vonulattól és el tudja
ismerni egy olyan alkotásnak a szakmai értékeit is (ha vannak neki amúgy), ami esetleg az ô "privát" izlésétôl távol áll.

Miután nincs elôttem, nem tudom megállapítani Helvetica-e vagy Ariel, az emblémát ismertetô valamelyik cikkben ezt írták, de nem ez a lényeg.

És - bár gondolom nem a te asztalod (?) - azért újra feltenném a sokakat foglalkoztató és eddig megválaszolatlan kérdést: volt nyílt, szakmai pályázat erre a logóra
(és csak én és az ismerôseim nem tudtunk róla), vagy csak úgy megkapta valaki valakitôl ezt a megbízást? És ha nem volt, akkor vajon egy ilyen fontos projektre, ami
évekre meghatározza Budapest arculatát, miért nem írtak ki pályázatot? Volt szakértô (értsd: grafikusok, reklámszakemberek, stb) zsûri, akik elbírálták a
pályamûve(ket)t, és ha nem akkor miért nem? Az nem igazán válasz, hogy nem volt pénz rá, mert ha arra a tanulmányra volt, ami megállapította, hogy BP legnagyobb
értéke a Duna, akkor erre is futotta volna...

Azt gondolom, BP arculatának megtervezése fontosabb dolog annál, hogy kézenközön lepasszolják valamelyi ismerôsnek, vagy spórolós módon "házon belül" összehozzunk
valamit, bármilyen kiváló is legyen a végeredmény (ez persze nem az, de vonatkoztassunk el...). Temérdek kiváló grafikus, grafikai stúdió dolgozik Mo-n, azt gondolom a
szakma is, meg a feladat is megérdemelt volna egy tisztességes nyílt pályázatot (én amúgy nem indultam volna, tehát nem a szôlô savanyú).
#
Kedves grafikus08

Azzal egyetértek, hogy attól, hogy valaki elvégezte az Ipart (vagy a Képzőt) még nem feltétlen tehetséges. Azzal is egyetértek, hogy vannak egy logo vagy embléma
megítélésnek objektív elemei. De hogy ezeken az elemeken túl az tetszik-e, az már szubjektív.
És kritizálni a legkönnyebb, ahhoz itt (Mao)valóban nem kell szaktudás. Erre mondják, hogy itt 10 milllió futball-szakértő, orvos és -ezek szerint- vizuális szakember
(is) él...
Az pedig, hogy milyen lesz ff-ben és suhanó autókból, majd ősszel kiderül.
És nem Ariel, hanem Helvetica.

Legyen szép napod!

#
Ja és még valami: az Urbitális majális logója tényleg orbitális lopás, a Fortis bank világhírû (mármint a szakmában) logójának egyértelmû lenyúlása! Ezt
is ugyanaz a "szakmabeli" tervezte, vagy csak úgy lett???

http://www.matt.org.hu/public/hir.php?m=188&dok_id=650
#
Kedves Sigimom

Teljes félreértésben vagy. Értem én, hogy próbálod védeni a (védhetetlen) mundér becsületét, de azért hadd magyarázzak el neked néhány dolgot:
1. Ahhoz, hogy valaki valamit megkrtitzáljon, nem feltétlenül kell tudnia jobbat csinálni: mondjuk egy zenekritikus se feltétlenül jobb karmester, zongorista a megbírált
mûvésznél.
2. Attól, hogy valaki Iparmûvészetit végzett, még lehet A) tehetségtelen B) kiváló illusztrátor, de rossz emblématervezô C) rossz napja, stb.
3. Szakmabeli. Nézz már szét a szakmában (utcán, akárhol) lécci, hány dilettáns dolgozik benne, ettôl a "titulustól" azért hadd ne legyünk elájulva.
4. Egy logo megitélése csak azok számára szubjektív, akik pusztán tetszik-nem tetszik alapon tudják elbírálni (ügyfél), aki pici szakmai ismeretekkel is rendelkezik,
elég objektív véleményt is tud formálni.
5. Nekem sem tetszik, azért mert minden ízében dilettáns: Ariel betûtipus, mint korszerûség, esetlegesen végzôdô minden tudatos ritmust nélkülözô csíkok,
stb (most nincs elôttem, csak emlékezetbôl fikázom...). Érdekelne, hogy fog mindez mûködni mondjuk fekete-fehérben, piciben, vagy egy elsuhanó autóból mennyire lesz
felfogható, stb. Ezek tudod szakmai kérdések, és nem szubjektív alapon dôlnek el...
6. Arra a jogos kérdésre továbbra sem kaptunk választ, volt-e nyilvános pályázat, megpróbálták-e bevonni a "szakmát", ha nem akkor miért nem? Vagy csak a szokásos
magyar mutyi egyik esetével állunk-e szemben?

Szóval azt hiszen nem feltétlenül kell BANV-nak stílust váltania, elég sokan gondoljuk errôl a projectrôl ugyanazt...
(PS.: Én sem fogok idelinkelni Neked weboldalt, de elég régóta dolgozom a szakmában, tanítom is...)
#
banv,
Kicsit tájékozódj - vagy válts stílust.
A csaj Iparművészetit végzett, szakmabeli.
Légyszi linkelj ide egy honlapot, ahol meg lehet nézni a Te munkáidat!
A logo, a grafika igen szubjektív dolog. Így értékelni, ki milyen munkát végzett enyhén szólva is... hmm. primitív? Írd azt, hogy Neked, mint Banv, nagyon nem tetszik.
Az korrekt, ez a fikázós stílus NEM az!
Kösz, hogy elolvastad.
#
Akkor úgy teszem fel a kérdést: ki az (kik azok) a dilettáns(ok), aki a "városarculati irodánál" úgy gondolják, hogy ôk értenek a logotervezéshez, és ezzel a
feladattal megbízzák az éjszakai portás rajzszakkörbe járó unokaöcsét, majd azt el is fogadják és nyilvánosan be merik mutatni, ahelyett, hogy egy ilyen projekttel a
tényleg szakértô szakmához fordulnának egy nyilvános pôályázat keretében? Egyébként is fantasztikus munkát végeztek, gondolom jó sok pénzt felemésztô kutatások
után rájöttek, mik Budapest legturistavonzóbb attrakciói: a Duna, a panoráma, az építészet, a kultúra, stb. Ha errôl megkérdezték volna a portást, ô pont ezeket
elmondta volna nekik, féláron...
#
Ez azért érdekes, mert külföldi kampányokban már látható nem egy helyen. Ez a városarculati iroda ez biztos, hogy tudja, hogy miről tartott prezentációt?
#
Mint a mostani vezető cikkben is linkelt korábbi hírünkben (az ehhez a topikhoz tartozó hírben) írtuk, a logó belsős munka -- és mint az új cikkben a városarculati
iroda kérésére hangsúlyozzuk, nem végleges (ergo még elfogadva sincs).
#
Azt vajon lehet tudni, hogy ki az a dilettáns aki az új Budapest logot tervezte-elfogadta? És milyen módon nyerte el a megbízást? És miért nem volt egy ekkora projektre
nyilvános, a hazai szakmát megmozgató pályázat?
#
Ez örvendetes, a kommentem akkor úgy módosul: az Urbitális logója orbitális lopás...
#
hab,
köszi. Az offisöl Bp-logó úgy hírlik, csíkos és ha jól tudjuk, kék-fehér, Tourinformos anyagokon már látható, ha esetleg valaki egy iroda közelében járna... :)

zs
#
Ez nem az új Budapest logó, ez az Urbitálisé / www.urbitalis.hu
#
Banv,
nem tudjuk -- kértük, de nem kaptuk meg. Igyekszünk megszerezni.
#
Az lesz-e az új Budapest logo ami a mellékelt linken látható? Mert akkor az egy orbitális lopás...
http://www.matt.org.hu/public/hir.php?m=188&dok_id=650
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés