hirdetés
hirdetés

Sugár András

2012-03-08

Sugár András <i>(Illusztráció: Kovács Lehel)</i>
Sugár András (Illusztráció: Kovács Lehel)
Nemcsak a kommunikációs iparág, hanem az egész magyar gazdasági szféra egyik legmeghatározóbb alakja távozott Sugár András személyében 2005 őszén a T-Mobile éléről. Az őt ismerők legtöbbje rendkívül tehetséges menedzsernek tartja, aki abban a kivételes helyzetben volt, hogy nem pusztán egy cég, hanem egy teljes nemzetgazdasági szektor megszületése mellett bábáskodhatott, amely mára átformálta a világot. Ehhez persze az a szerencse is kellett, hogy jókor legyen jó helyen.

Sugár 1991-től volt a Westel vezérigazgatója, amelyet eladósodva vett át, felvirágoztatta és piacvezetővé tette azt, majd az átmárkázás után a T-Mobile-nál tovább folytatta a munkát. A cég önálló működése végén nettó 50 milliárd forintos nyereséget termelt a tulajdonosoknak, miközben az ország egyik legaktívabb hirdetőjévé vált. Nyílt titok, hogy mind a Westel átmárkázását, mind a T-csoport cégeinek összevonását mélységesen ellenezte. Utóbbi lépést már annyira nem tudta elfogadni, hogy távozott a társaságtól. Szerinte egy tiszta, sikeres iparágat vontak össze egy gazdaságtalan, problémás mamutcéggel, eltüntetve ezzel egy európai üzleti kultúrát.

Mit tanulhatunk tőle?

Hogyan lehet a játékszabályokat betartva építeni egyszerre erős márkát, nyereséges céget és európai cégkultúrát.

Akkori ellenlábasa ebben a kérdésben Straub Elek, a Magyar Telekom – korábban Matáv – elnök-vezérigazgatója volt. A sors fintora, hogy az amerikai piacfelügyelet (SEC) tavaly decemberben korrupciós vádakkal feljelentést tett a cég, illetve annak három egykori vezetője, köztük Straub ellen.

Szerényi Szabolcs
főszerkesztő-helyettes

(forrás: Kreatív)
hirdetés
hirdetés