hirdetés
hirdetés
hirdetés

Országos felkelés

Szakértői tanács dolgozik a Magyarország-márkán

Egységes, hosszú távú márkakoncepciót dolgozna ki Magyarországnak az a szakértői tanács, amelyet az év elején állított fel a kormány. Eddig nem volt ilyen stratégia azok mögött a milliárdok mögött, amelyet a különböző szervezetek külföldi turisztikai, kulturális és egyéb promóciójára költöttek.
hirdetés
Kedves látogatónk! Ez a tartalom csak a Kreatív Online előfizetői számára elérhető, kérünk, a megtekintéséhez lépj be!
 
Ha nincs kéznél a jelszó, érdemes előkeresni, mert a jövőben az archívum mellett az exkluzív tartalmaknál is sűrűbben találkozhatsz majd vele. Az elofizetes@pphmedia.hu címen segítünk, ha nem került elő.
 
Ha nincs élő előfizetésetek, itt választhatjátok ki a számotokra megfelelő csomagot.
E-mail cím:
Jelszó:
(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

Németh idén januárban távozott a TV2 senior kreatív produceri pozíciójából, és eddig kérdéses volt, hogy hol folytatja tovább a karrierjét. 

A Dove és Lizzo közösen lépnek fel a fiatal lányok mentális egészsége érdekében. 

A Wavemaker társ-kreatívigazgatója a D&AD New Blood Awards Duolingo zsűrijében bírálja majd el a feltörekvő kreatív tehetségek pályázatait.

Influencer-menedzsmenttel, kampánykezeléssel és tartalomgyártással is megbízta a Samsung az ACG-t. 

A piac mérete tavaly 13,195 milliárd forint volt az MPRSZ adatai szerint, ami 9 százalékos csökkenést jelent a 2019-es 14,5 milliárd forinthoz képest. 

Hozzászólások (15 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
batorfyattila: igazad van, de én Munkácsy Colpachi park c. festményén látható cédrusra gondoltam, jobb oldalt, hátul. :)

#
JELEN HOZÁSSZÓLÁS A KÉPVISELŐ FUNKY-RÓL LETT IDEMÁSOLVA.
NESZE NEKED MÁRKATANÁCS.

Kell egy kutatóintézet

2009.03.19. 14:40 K. Funky

Mire vágyhat egy politikus? Nőre? Pénzre? Hatalomra? Ugyan. Minden politikus életének álma egy "független" "kutatóintézet". Nem olyan, amelyik párthoz vagy
ideológiához kötődik, hanem amelynek egyetlen feladata a politikus személyének védelme. De úgy, hogy azt még a tetszőleges afrikai diktátorra vigyázó elnöki gárda is
megsüvegelje.

Hogy miről beszélünk, azt csodálatosan példázza Böcskei "Dessewffy" Balázs cikke a mai Népszabadságban. A Demos Magyarország kutatója kíméletlen őszinteséggel
áll ki Gyurcsány Ferenc mellett, azzal a feltett szándékkal, hogy cáfolja a mondatot, amelyet kulturált társaságban ma már focipályán elszenvedett sérüléskor vagy egy
rosszul sikerült ebéd alkalmával is illik elordítani: Gyurcsány a hibás!

Ha jól értelmezzük a cikk kissé konfúz elejét, Böcskei cikke a híres kommunistát, Földes Györgyöt oktatja ki, mert munkatársai, akik feltehetőleg szintén
kommunisták, a tegnapi Népszabadságban felvetették, Gyurcsány távozásának esetleg, talán, talán-talán-talán akár lehetne valami pozitív következménye is.

Böcskei már a rajtnál beveti az adu ászt, a magyarnemzetezést, cikke azonban a továbbiakban sem puhul egy cseppet sem, sőt. Kedvenc részleteink:

"...az MSZP, amely 2008 májusától a rendszerváltás óta soha nem látott komolysággal vette tudomásul, hogy kormányoznia kell, hiszen a választói felhatalmazás egy
cselekvőképes kormánynak szólt."

"Az idő haladt, az MSZP felnőtté érett, és nem dőlt be a morális pániknak."

"...mi jellemez egy felelős, tanulékony, önreflexív politikust. Programja és víziója van, s ha miniszterelnök, úgy program-felülvizsgáló képességgel is bír. Nem
vita tárgya, hogy mindezekkel a miniszterelnök rendelkezik, s ez a magyar politikai osztályban elég ritka."

"Mit mutatnak a tények? Az adóügyi bejelentések, a START programok vagy a közfoglalkoztatási rendszer átalakítása éppenséggel nem a bátortalanságra vagy a
cselekvőképtelenségre utalnak"

"Az egyensúlyozás - különösen egy mindinkább neoliberális SZDSZ-szel szemben - nem kedvezett egy töretlenül ívelő politikának. "

És valahol középen elrejtve a legszebb:

"A baloldali szavazók körében jóval népszerűbb Gyurcsány, mint pártja. Ezzel a miniszterelnök soha nem élt vissza..."

Tehét létezik olyan, ami jobb még egy feltétlenül támogató "kutatóintézetnél" is. Egy olyan "kutatóintézet", amely akár saját pártunk eltévelyedésen gondolkodó
báránykáit és képes figyelmeztetni: ne játszadozzanak a tűzzel. Ne háborodjon fel senki. Ez már tényleg, a legöszintébben, minden "de" nélkül, egészen egyszerűen
kurva vicces.

AZT HISZEM AZT KELL KÉRDEZNEM TŐLETEK, AMIT GYURCSÓK JÓZSEF A BUDAPEST TV-N.
"...ÉRZI MÁR??..."
#
magyar szellemi vagyon.... ez jó. na de ez nem eladható. ezzel csak úgy tudnánk kampányolni, hogy jöjjenek ide tanulni a diákok, azonban ehhez rendes kollégiumok
kellenének, ösztöndíjak, pénz az egyetemeknek, hogy ne nézzenek ki olyan lepukkantnak, ahogyan most, kutató laborok kellenének állandó fejlesztéssel, orvosképzés "mai
és modern" készülékekkel stb. Jó az ötlet, minden magyar el is hiszi még talán, hogy a tudás és az oktatás ér valamit nálunk, csak a kormányaink nem gondolják úgy,
hogy mindebbe pénzt kellene fektetni. Folyamatosan, egyre többet, mert ha egy szintet elérhetnénk, akkor ide is folynának külföldi pénzek kutatásra. Mert ha nem kellene
eladnunk a szabadalmakat, akkor a mi gyógyszergyáraink gazdagodnának és nem a külföldieké.

A pálinka lehet jó út, bár ahogy olvashatuk a "márka tanács" a gasztronomiára és a borászatra nem is akar koncentrálni, pedig 4 hónapja (asszem) kizárólagos
hungarikummá vált a pálinka, a napokban pedig a 180 pálesz-főző (abból 20 magyar) pálinkája közül a dobogos díjakat magyarok vitték el. Aztán elszedtük a Tokaji
márkanevet a szlovákoktól, a franciáktól, az olaszoktól és az ausztráloktól.

És ha már jók vagyunk pálinkában és Tokaji borokban, akkor miért is kellene lemondani a "márka tanácsnak" a gasztronómiáról és a piáinkról? Csak a Tokajival és a
pálinkákkal eladható lehetne a konyhánk is, és ha már ide jönnek enni-inni a külföldiek, akkor gyógyfürdőzhetnének is, sőt saját készítésű Herendi porcelánokat
festhetnének, miközben a fogaikat is rendbe tehetik (ami miatt egyébként is sokan jönnek), hogy aztán a jó fogaikkal bátran ehessenek gulyáslevest, téliszalámit és
koleszterinszintet támogató mangalica húst :)

#
Csontváry cédrusa:)
#
"A magyar divatvilág színe java". Jó ötlet. Például ez is lehet egy jó alap, de ehhez mondjuk az is kellene, hogy pl.Benes Anitát egy lapon lehet majd említeni a new
york-i 3., 4. vonallal.

De való igaz a "magyar szellem" az amit nagyon keresünk.

Az, hogy ez a magyar szellem miben van, tokajiban, gyógyfürdőben, feltalálókban, biogazdákban vagy innovatív H5N1 vírus ellenszerében (ha-ha-ha - ide is elloptak már 3
Md-ot) ezt nem tudni. De bármelyikben lehet. Mondjuk a szabadalmis kollega ezt biztos vágja.
Egy biztos. Amit mi magunkról gondolunk, azt baromira mésként gondolja nyugat-európa, észak-európa vagy kelet-európa.
példa:
a horvátokhoz sohasem jártak nagy számban a svédek, bármilyen kampányt és bármennyi pénzt költöttek. Vajon miért? ameddig nem kutatták le, nem is gondolták volna.
A svédeket a horvát származású zrínyi testvérek egy kicsit megabajgatták a 16. sz-ban, ezért a tradicionális svéd ima valahogy így végződött:
- a horvátok kardjától ments meg uram minket.

Welcome to EU.

Gulyás utca. Zsidónegyed. Pálinka sarok. Tokaji pince. Liszt Ferenc reikarnációja. Munkácsy cédrusa. Irinyi gyufája. Demos agytrösztje.
Minden? Az = semmi.

#
Egy divatmgazin magazin marketingmenedzserével karöltve önkéntesként lobbizunk a magyar divattervezőkért.

Tárgyalunk ingatlanfejlesztőkkel, illetve rajtuk keresztül befektetőkkel: mert szeretnénk elérni, hogy Európa nagyvárosaihoz hasonlón Budapesten is létrejöjjön egy
Magyar Designer Utca, ahol képviselve lenne a magyar divatvilág színe-java. Igazi turistalátványosság lehetne, így a Magyarország-márka részeként egyedülálló
értékeket nyújthanánk a hozzánk ellátogató turistáknak.

Hogy ne csak a téliszalámi és a pálinka miatt jöjjenek...
#
igen, azt gondolom. 39 országba exportálunk, nyilván nem véletlen, pont az angoloknak a legtöbbet.
de a lényeg nem csak a tokajin van. a cikk címében is és a "szakértői tanács" is "márkán" dolgozik. szerintem a gyógyfürdő nem márka, ha azzá teszik, akkor pedig
nevesíteniük kell valami egyedi márkanévvel, hogy mindenki majd azt a gyógyfürdőzéssel kösse össze. tehát mégis csak abból kell dolgozniuk, ami van. pl ahogy
említetted az unicum is ilyen lehet. na de marhára nincsenek jó márkáink. még az erős Pista sem az, mert a spanyolok 100x jobb és különlegesebb paprikákat termesztenek.
szóval azért írtam, hogy ötleteljetek, mert én a felvállalható és szóbajöhető magyarokra jellemző termékek közül a tokajin kívül nem jutott eszembe más. azóta
sem...
lényeg a lényeg: számomra nem egyértelmű, hogy a "tanács" min fog dolgozni, mert ha nem olyan márkákon, ami már létezik (pl a tokaji is), akkor meg nem márkákban
gondolkodnak, hanem egyéb természeti adottságokban, akkor pedig jó sok pénzért fogják azt márkásítani. kérdés, hogy erre szükségünk van-e és nem járunk-e úgy
vele, mint a Turizmus rt eddigi kapmányaival...
#
a világ minőségi boreladásainak alig 2%-a édes bor. Ebben az alig 2%-ban van benne a tokaji. Amit viszont egy réteg valóban nagyon ismer, s e miatt érdemes megmenteni a
tokaji.com-ot. Persze az AMC 2 éve lenyúlta az egész bormarketing büdzsét , azóta meg tetszhalott a Bormarketing Tanács. Na például az is egy tanács.
Ez is egy tanács. De például ebben a tanácsból hol a tényleg felvilágosult borász? Mondjuk Jásdi Pista?

Én azt gondolom a világ valóban az egyedit keresi, az egyéni értékeket, a nem tömegcikket, az individum van mindehol előtérbe tolva. Csak ezt legyen aki megfizeti.
De Szonda János vagy MOL Dóra vagy MAKSZ ZSolt biztosan tudja, mert ők mind-mind üzemeltettek borászatot Tokajban, tenyésztettek mangalicát, herendivel terítenek saját
éttermükben, halasi csipkéből van a saját szállodájukban az asztalterítő. Emellett tökéletesen sportolnak - a megvont támogatások ellenére - átélték a Music
Televisionra való bekerülés minden fájdalmát a Hungarian National Future nevű zenekarukkal és vannak annyira geekek, hogy a weben kelnek, fekszenek sőőőt emlékeznek
Hankiss dokrorra: Találjuk ki Magyarországot!

De persze majd ki lehet írni valami fasza pályázatot, hogy mindenki liblingje ott legyen és a nagy konszenzus után lesz egy k.va jó márkánk: Magyarisztán.

#
Biztos vagy benne, hogy a tokaji olyan nagyon vonzo termek? Szvsz nekem ugy tunik, hogy az edes bor egyatalan nem olyan nagy szam Mo hatarain kivul. En tobbszor hoztam
ismerosoknek, szomszedoknak - hat nem mondanam, hogy annyira orultek neki. Egy rud teliszalamival vagy egy uveg Unicummal sokkal nagyobb sikert arattam.
#
én azért kíváncsi leszek, hogy mit fognak kitalálni, hiszen annyi botrányba keveredtünk már. a fürdőink egyre gázabbak, amik meg normálisak, azok pedig nem olcsóbbak a
külföldiekénél.
ha nem számít a gasztronómia, akkor mi marad? nincsenek hegyeink, a Balatont szóba sem érdemes hozni, Hortobány nem nagy élmény lovak vagy lovasbemutató nélkül..
Volt már egy pár botrányunk is: pirospaprika, téliszalámi, libatömés, libatoll, most meg várható a Tokaji is, ha a szlovákok megvásárolják a tokaji.com-ot és vele
az összes nemzetközi domain nevet. (múlt heti Index cikk: http://index.hu/gazdasag/magyar/2009/03/12/nem_kell_a_magyaroknak_a_tokaji_/)

azért én, ha valamit meg kéne menteni és amivel igazán villogni lehetne, mert annyira egyedi és még mindig messze töretlen minőségű: az a Tokaji boraink. Pláne most,
hogy az EU végre Szlovákiával is tudatta, csak mi használhatjuk a Tokaji nevet. Tény, hogy van még néhány borászunk, akik jó orokat készítenek, de azok nem egyediek, a
francia és chilei borok mellett sehol sincsenek, tehát MINDEN borunkra tényleg nem érdemes marketinget csinálni, azonban a Tokaji az nagyon más, nagyon unikum még
külföldön is.

ha valakinek van ötlete, mégis mivel lehetne még villogni, írja össze!
#
szép-szép, a kérdés, hogy elég lesz ez a szaktudás? Baráth Péter azt gondolja, hogy ennyi elég? Rosszul gondolja. Hol vannak a Tanácsból az egyes területeken dolgozó,
azaz minden áldott nap az eredményességgel vagy eredménytelenséggel szembesülő szakemberek? Hol vannak a vendéglátók? a szállodások? a turisztikai ipar napszámosai?
Akik már teremtettek úgy márkát és építettek úgy startégiát, hogy ha nem volt jó, bezárt a bolt. Akik meg tudnák fogalmazni, hogy valóban mit ér az a stratégia,
amit eddig is felépítettek 100szor?
Akik el tudnák mondani, hogy a számok és szövegek közé bújt MT Zrt. munkája mit hozott a konyhára. vagy kell a MeH-be az újabb aktatár?
Egy biztos, ha Baán vagy Batta urak valamit elrontottak, volt az a költségvetési pénz, amivel javíthattak. Alig van egy-két ember a tanácsban, aki a piacról él, de ők
maguk mondják meg, mi lesz jó a piacnak. Remek.
Ja. Mert a stratégiát építeni és a márkát teremteni előbb kell, mint piacra lépni.
Hát ezt hallottuk már.
Sokszor.


Holé vannak
#
fyi: felraktuk az eredeti print cikket is, amiben van jó pár gondolat, amit az online tömörítésből kihagytam, http://www.kreativ.hu/cikk.php?id=23540

a gyógyfürdő/value for money/eü szolgáltatások vonal nagyrészt az, ami most működget a khm, organikus márkafejlődés eredményeként. ez nekem egyébként kicsit
szűknek tűnik, és nem is hangzik igazán lelkesítően (bár ez meg szubjektív).
#
Orulok, hogy feljott ez a hol szebbek a nok kerdes, mert ez jol peldazza, hogy ami itt szep/hatasos/vicces az nem biztos, hagy mashol is az lesz. Aki innen nezve szep: Gwyneth
Paltrow, Kate Moss, Samantha Cameron (ellenzeki pol. vezeto felesege), az Mo-rol nem biztos, hogy az lesz. Es ami Mo-on szepnek szamit, az meg itteni mercevel nem az - errol sajnos
biztosithatlak. Meresi jegyzokonyvunk egyikrol sincs, ugyhogy nem fogjuk es nem is kell eldonteni kinek van igaza. De ha kuloldiekhez akarunk szolni, akkor nekik kell hangszerelni
a kommunikacionkat. Csak par pelda: a pulit itt szinte senki sem ismeri, a vizsla viszont eleg nepszeru fajta, a tokaji borral ugy vannak, mint mi az edes, gyumolcsos belga
sorrel.... A 150/300 eves szlogent lehet, hogy mi ertjuk - de itt ez nem jon at, egyreszt mert lejart a nemzetallamok kora (valaki szoljon SL-nak, kerem) es itt mar 50+ eve az EU-t
epitik, masreszt mert a keseru, szarkasztikus humor az errefele kerem nem jarja. Ezeket otthonrol en sem tudtam, lattam - ezert kell a kulso szem! Nem azt mondtam, hogy kuloldiek
talaljak ki Mo-ot, hanem, hogy oket is be kellene vonni. Pozitivnak kell lenni - mert az a vonzo - es meg kellene mondani vegre a celcsoportunknak, hogy miert
erdemes/hasznos/kihagyhatatlan Mo-ra jonni.
A BCG preziben van par hasznalhato gondolat, van par melleloves is. Sajnos nem vagyunk reformerek, nincs olyan agrartermekunk, amiben rengeteg a hozzadott ertek, nem vagyunk
kreativak (leszamitva az adoelkerulest) es meg sorolhatnam. Sajnos csak 1 Hankiss Elemerunk van es hiaba probalkozik, rajta kivul nem nagyon akarja senki kitalalni Mo-ot. Nem
kellene alltatni magunkat. De vannak gyogyfurdoink, "value for money" orszag vagyunk, jo eu szolgaltatasok vannak nalunk - ezek valodi benefitek!
#
szia,

a korábbi Magyar Turizmus-vezetés terveinek kidolgozásában vettek részt külföldiek (a Boston Consulting Group), abból a barátságos és eredeti ország képe jött ki...
az eredetit ugyan nem vitatom, de ez nem túl eredeti :) lásd a prezentációt itt: http://www.hah.hu/opendoc.php?fn=Galla.ppt . a mostani nekiindulásba a - valóban hasznos -
külföldi nézőpontok pont az elején zajló márkakutatásnál kerülnek be. de szerintem nem baj az, hogy egy ország nem másokkal akarja kitaláltatni magát - mert nálunk
tényleg nem arról van szó, hogy az egyébként zseniális terméknek végre jó hirdetéseket kellene csinálni, hanem valóban bele kell nyúlni az itthoni fejekbe is, el kell
felejteni bizonyos dolgokat és keményen ráfeküdni a másikakra. ez irdatlan, de nagyon szexi meló, és a kommunikációiparon messze túlmutatóan érdekes, hogy mi sül ki
belőle.

a Talent-kampányról talán Braun Róbert mondta (nem nálunk), hogy az a kisebbik baj vele, hogy a szereplő hírességek nem híresek: ha, nem tudom, focisták és popsztárok
lennének, akkor is nehéz idegeneket érzelmileg kötni a Magyarország-márkával azzal, hogy itt mindenki tehetséges. de jó nekünk, és? (illetve: értem, hogy a mindenféle
területeken megnyilvánuló tehetséget az üzenet szerint a vendéglátói tehetségre is kiterjed, de hát ez meg nem igaz.)

a Budapest Winter Invitationt én bírtam, szerintem az egy egyszerű sales-ajánlat mellé adott jellegzetes kelet-európai ízt, és komolyabb történelmi háttérismeretek
nélkül is elmagyarázta magát. egyáltalán, egy ország viccelt a saját történelmével, szerintem ez sokkal coolabb, mint amennyire a termék valójában.

és a nők szebbek az átlagnál, fura, hogy pont Londonból nem így látod ezt :)

zsombor
#
Ne csodalkozzunk, hogy Mo-t nem ozonlik el a kulfoldiek, a kommunikacionk sajnos egy mero kaosz, nem tudjuk kihez akarunk szolni es mit akarunk mondani. A Rost Andreas hirdetes
ennek egyik peldaja (egyebkent nagyon szeretem ot, nem vele van a gond), a masik "muremek" a torokok 150 evig, az osztrakok 300 evig voltak nalunk - egyiket sem erti egy atlag
kulfoldi. Rost Andrea valoban nagyon hires egy bizonyos korben, de szerintetek hanyan ismernek fel Kiri Te Kanawat vagy Anna Netrebkot egy hirdetesben? Hanyan tudunk a spanyol,
lengyel vagy mondjuk a holland tortenelembol barmit is felidezni olyan szinten, hogy egy hasonlo szlogent ertsunk, mint a fent idezett?
Pont ezert, akiket ebbe a szervezetbe be kellett volna ultetni, azok a muveszetek kepviseloi helyett eppen a hosszu ideje Mo-on elo kulfoldiek! Kozuluk vannak paran, akik meg
ertenek is a marketinghez (pl. Paul Garison) vagy konyveket irnak Mo-rol (pl. Bob Dent - es milyen jot!) vagy publikalnak neves kulfoldi lapokban (pl. Adam LeBor - vele sokszor nem
ertek egyet, de attol a Times es az Economist meg rendszeresen kozli a cikkeit). Ok a celcsoport szemevel latjak, hogy mi Mo. USP-ja - es mi az, ami ebbol egy kulfoldit megfog.
Egyebkent nem kell tulbonyolitani a dolgot, ki kell menni penteken este Ferihegyre es meg kell nezni kik erkeznek - nagyon mas lesz a kozonseg a ket terminalon - es meg kell
kerdezni oket, miert jottek. Sajat tapasztalatom szerint a legtobb hetvegi utazot az olcsosagunk, a "value or money" erzese ragadja meg: peldaul az olcso fogorvos, az olcso etel:
hogy egy otthoni takeaway pizza araert libamajat ehetnek, az olcso szallas stb. Sajnos a szokasos kozhelyek nem igazak: nem vagyunk kulonosebben kedvesek, a nok sem szebbek az
atlagnal, de azert meg van remeny!
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés