Szakít a hagyományokkal a prágai reklámfesztivál
Meghaladta az idő a hagyományos, médiumok szerint meghatározott versenykategóriákat – állítják a kétnapos prágai PIAF reklámfesztivál szervezői, akik ezért jövőre, a második alkalommal megrendezett eseményen teljesen új kategóriákkal rukkolnak elő.
Idén májusban debütált a Prague International Advertising Festival, azaz a PIAF, amelynek szervezői szerint éppen a fesztivál fiatalsága hatalmazza fel őket arra, hogy szakítsanak a reklámfesztiválok hagyományos nevezési kategóriával, amelyek felett eljárt az idő.
Az új kategóriák, amelyeket jövő februárig definiálnak majd pontosan, nem médiumok, csatornák szerint szelektálják a nevezéseket – állítják a szervezők – hanem lefednek majd minden kommunikációs típust, a márkaépítésre és a kreatív eladásra fókuszálnak. A zsűri tehát nemcsak az ötletet fogja értékelni, hanem az üzenet célba juttatásának kreatív módszerét is, és azt, hogy mennyire képes a kívánt hatást elérni. A fesztivál megtartja továbbá a tipikus cseh kategóriát, a sörreklámok mezőnyét, és külön versenyt hirdet a állami megrendelésre készült kampányoknak. Egy pályamunkát több kategóriában is lehet majd nevezni.
A 2011. május 11-12-én megrendezendő fesztivál az ideihez képest egészen más helyszínre is költözik. Míg az első alkalom inkább a luxusról szólt a Žofín szigeten, addig jövőre a prágai nemzeti galéria underground stílusú épületrésze, egy korábbi mozi lesz a fesztivál színhelye, amelynek tetőteraszán egy nagyszabású buli is várja majd az érkező reklámosokat.
2010-ben 29 országból közel négyszáz nevezés érkezett a PIAF-ra, és több mint húsz szakértő tartott előadást. A hat magyar nevezésből akkor az Ogilvy hozott el egy díjat.