hirdetés
hirdetés
hirdetés

Százmilliós GVH bírság árrögzítésért

A Mitac navigációs termékeinek kiskereskedelmi árait rögzítette több cég, amiért 103 millió forintos GVH-s bírság járt.
hirdetés
Kapcsolódó cikkek

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2006 novemberében indított eljárást a Mitac GPS készülékeket hivatalosan forgalmazó LCP Systems-szel szemben. A versenyhatóság szerint valószínűsíthető volt, hogy a társaság, valamint a terméket nagy- és kiskereskedelmi forgalomban értékesítő vállalkozások között megállapodás jött létre a Mitac termékek kiskereskedelmi áraira vonatkozóan.

A vizsgálat során a versenykorlátozó megállapodás szereplőjeként képbe került a hálózati eszközöket és más telekommunikációs termékeket forgalmazó RRC-csoport, a nagykereskedő Hamex, valamint a PDAMánia webáruházat működtető Speedshop. Ezek a cégek 2005-ben és 2006-ban rögzítették termékeik árát és komoly szankciókkal fenyegették meg azokat a vállalkozásokat, amelyek annál olcsóbban árusítottak.

A hatóság szerint a versenykorlátozó megállapodás több elemből tevődött össze: az LCP-RRC közötti árkartellből, a Mitac és az LCP áregyeztetéséből és az LCP magyarországi ártartó rendszeréből.

Az árak rögzítése végül nem hozott komoly piaci előnyt, mert a Speedshop a megegyezés ellenére is olcsóbban kínálta a Mitac termékeit.

A lefolytatott vizsgálat végül 103 millió forintos bírsággal zárult: a Mitacra 50 millió, az LCP-re 43 millió, a Hamexre 9 millió, a RCC-re szimbolikus 1 millió forint bírságot szabott ki. A bírság alapjául a vállalkozások által az eljárásban érintett termékekből a magyar piacon elért árbevétel szolgált. A Mitac és az LCP vállalkozásokkal szemben súlyosító körülménynek tekintette a GVH, hogy a két cég a versenykorlátozás értelmi szerzője volt, ellenőrizte az ártartást, és jelentős piaci részesedésű termékekre kötött versenykorlátozó megállapodást, ráadásul az LCP-t korábban már elmarasztalták.

A Speedshop-pal szemben azért nem szabott ki bírságot a GVH, mert az árletörő tevékenysége is hozzájárult ahhoz, hogy az ártartó rendszer a gyakorlatban nem működött megfelelően.

(forrás: Kreatív Online)
hirdetés

kapcsolódó linkek

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
Legolvasottabb
Legtöbb hozzászólás
hirdetés

Itt a tavasz, ami egyben azt is jelenti, hogy a Hornbach új kampánnyal jelentkezik. Szerencsére nem változtattak az eddig bevált humoros megközelítésen.

Az elektromos hajtásrendszereket fejlesztő és szállító társaság meghívásos tenderen választott ügynökséget.

Szakértőket is bevonnak a  munkába, hogy a rovat edukálja is az olvasókat.

A szpotban a VOLT és a Sziget most csendes helyszíneit járja körbe a Jeep hazai márkanagykövete.

Május 27-én válik elérhetővé 50 ország mellett itthon is a BTS Menü a McDonald'sban.

hirdetés
hirdetés